Sommarnatt2010 skrev 2011-04-12 19:19:04 följande:
Jag mår fortfarande väldigt bra, men känner mig väldigt trött...Sover rackans dåligt på nätterna o då behöver jag ändå inte kissa en enda gång. Men jag kan bara ligga på höger sidan o höger höft börjar säga ifrån...Så vaknar pga att jag har ont...
Stressigt på jobbet oxå..Vet inte hur jag ska hinna med allt =( Så ibland önskar jag att bebis kom innan jag hinner gå hem för då måste jag bara skita i allt...Nu vill jag planera så mycket som möjligt för att det ska bli så bra som möjligt.
Sen tror jag att liten klämer en närv vid revbenen, för jag känner mig helt bortdomnad under vänster bröst typ...ska fråga Bm om det på torsdag.
I natt drömde jag att Liten kom redan i v 27 typ..Super liten o behövde massor av vård. Tyckte allt kändes jätte jobbigt, för det var inte så jag hade tänkt mig att det skulle vara...Då var det ganska skönt att vakna o inse att man passerat den veckan med stormsteg o skulle Liten titta ut nu så skulle det inte vara någon jätte katastrof... Mins att jag tyckte det kändes jobbigt att jag inte kunde amma...Så det är nog något jag undermedvetet oroar mig för.
Vad har ni andra för tankar om amning??
Jag tänker att jag ska amma, men kanske inte så länge. Det beror förstos på hur bra det funkar, men jag tyckte att det var rätt träligt förra gången så jag tänker inte tvinga mig att göra det i några evigheter. Det är ju förstos smidigt att ha maten med sig, men jag tyckte att det tog så mycket tid och denna gången har jag ju dessutom en till att ta hand om. Jag hoppas att han är en snabbätare så kanske jag kan stå ut med att amma honom lite längre.
I våran föräldragrupp var det väldigt olika hur länge man ammade. Ett par mammor ammade bara någon månad eftersom det inte fungerade riktigt av olika anledningar. Jag ammade i ung ett halvår och jag tror att det vanligaste var 7-8 mån i vår grupp. En av mammorna hade tänkt att hon skulle helamma i ett år, men hennes dotter bestämde sig tidigt för att hon ville ha mat, så hon fick sluta före hon själv ville eg, Två st ammar fortfarande lite utöver vanlig mat (drygt ett år), så det beror ju mycket på hur bra det fungerar, men de barnen som inte ammades mer än någon månad har utvecklats precis lika bra som alla de andra.
Jag tror att man ska försöka att oroa sig så lite som möjligt (lätt va

. Det är inte alls säkert att det blir som man tänkt sig i alla fall, men det kan bli precis lika bra ändå. Det kan dock vara bra att förbereda sig på att det kan göra ont. Det var något som jag blev överraskad av, men det går oftast snabbt över.