• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-04-15 11:30:59 följande:
    Jag har själv aldrig behövt bry mig om detta men var lite osäkert om jag skulle bli snittad förra gången då jag ganska länge hade föreliggande moderkaka (dvs moderkaka som ligger nere vid öppningen så att han inte skulle kunnat ta sig ut)

Jag vet inte om detta lugnar dig nått men det verkar i alla fall som att nästan hälften av alla sätes går att vända... www.lio.se/Verksamheter/Barn-och-kvinnocentru.../ Detta är linköpings förlossnings statistik och vändningsförsök står längst ner...

Men jag har hört att det ofta är först v.36 som barnen vänder sig nedåt... Vet ej om det stämmer dock... Hoppas att han hinner vända sig innan det gått tre veckor så du slipper vändningsförsök, har hört att det inte är så skönt...

Min lille ligger som tur är med huvudet ner, vet ej om det är fixerat eller ruckbart men han ligger med huvudet väldigt lågt i alla fall så risken att han skulle vända sig är typ icke existerande...

Håller tummarna för dig!!
    För mig kändes inte vändningsförsöket så mycket, min man tyckte det var värre, han trodde inte man kunde göra så med magen...=) Men endel har ju upplevt att det gör ont men det beror ju på vad man jämför med, det är ju inte som förlossningssmärtor.
  • tove83

var hos mvc igår är idag i v36 (35+0) bf 20 maj

nästa gång vi ska dit är den 29/4

sf-mått 34
    hb 125
    blodtryck 125/70
    fosterljud 142

fixerad sedan v30

allt såg bra ut,fick även lämna ett immuniseringsprov...
    är detta nåt alla får göra eller är det för att jag är rh neg 0??

• Fridayyy
    tove83 skrev 2011-04-16 18:23:41 följande:
    var hos mvc igår är idag i v36 (35+0) bf 20 maj

nästa gång vi ska dit är den 29/4

sf-mått 34
    hb 125
    blodtryck 125/70
    fosterljud 142

fixerad sedan v30

allt såg bra ut,fick även lämna ett immuniseringsprov...
    är detta nåt alla får göra eller är det för att jag är rh neg 0??
    Det är bara för att du är rh neg 0.
  • TheLove

Jag hade ordentliga förvärkar igår... Tror det är nått på gång.
    Jag låg i soffan och hade så onda förvärkar att jag trodde det var riktiga förlossningsvärkar. Det höll på så i ca två-tre timmar innan det lade sig. Nu har jag ganska mycket förvärkar med men inte alls så onda.

Men nu får han komma om han vill (det gör ju inget om han stannar lite till, har ju en månad kvar) men igår fyllde ju Elliot tre år och då ville jag inte föda :P

Nej jag hoppas faktskt att det sätter igång snart. Kan få vänta ett par dagar dock. Kan vara smidigt med en läning mellan födelsedagarna ;)

• jakeline
    TheLove skrev 2011-04-21 08:34:57 följande:
    Jag hade ordentliga förvärkar igår... Tror det är nått på gång.
    Jag låg i soffan och hade så onda förvärkar att jag trodde det var riktiga förlossningsvärkar. Det höll på så i ca två-tre timmar innan det lade sig. Nu har jag ganska mycket förvärkar med men inte alls så onda.

Men nu får han komma om han vill (det gör ju inget om han stannar lite till, har ju en månad kvar) men igår fyllde ju Elliot tre år och då ville jag inte föda :P

Nej jag hoppas faktskt att det sätter igång snart. Kan få vänta ett par dagar dock. Kan vara smidigt med en läning mellan födelsedagarna ;)
    Spännande! här är det lugnt. Hade ont i fredags, men sedan dess har det inte hänt något. Mindre än en månad kvar i alla fall. Alltid något. Ska bli skönt med lite ledigt sen har jag bara 8 jobbdagar kvar! wee
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-04-21 08:37:05 följande:
    Spännande! här är det lugnt. Hade ont i fredags, men sedan dess har det inte hänt något. Mindre än en månad kvar i alla fall. Alltid något. Ska bli skönt med lite ledigt sen har jag bara 8 jobbdagar kvar! wee
    ja det är riktigt spännande...
    Nu får det dock gärna ta några timmar innan det sätter igång för min man är i jönköping (1h bort) och skriver tenta så jag kan inte få tag på honom heller.... Men i värsta fall så har jag en svärmor som kan följa med dit fram tills Anton kommer...

Så skönt med ledigt :) Jag pluggar ju bara och har valt att nöja mig med ett godkänt i en av kurserna vilket betyder att jag inte behöver gå på de lektionerna mer så jag har det väldigt lugnt nu med... 4 dagar i veckan är jag i skolan. tre av dagarna har jag en lektion och en av dagarna två lektioner. så jag har det lugnt och kan ha sonen på dagis 30h fram till skolan slutar...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-21 08:51:52 följande:
    ja det är riktigt spännande...
    Nu får det dock gärna ta några timmar innan det sätter igång för min man är i jönköping (1h bort) och skriver tenta så jag kan inte få tag på honom heller.... Men i värsta fall så har jag en svärmor som kan följa med dit fram tills Anton kommer...

Så skönt med ledigt :) Jag pluggar ju bara och har valt att nöja mig med ett godkänt i en av kurserna vilket betyder att jag inte behöver gå på de lektionerna mer så jag har det väldigt lugnt nu med... 4 dagar i veckan är jag i skolan. tre av dagarna har jag en lektion och en av dagarna två lektioner. så jag har det lugnt och kan ha sonen på dagis 30h fram till skolan slutar...
    det är skönt att plugga ibland.. Borde ta tag i mina återstående poäng någon gång... Jag kommer ha vår son hemma de två veckorna innan bf. har tagit semester så jag "får" ju inte h ahonom på dagis, plus att vi får lite egentid innan bebben kommer också. Skulle dock inte förvåna mig och bönan tänker titta ut första veckan jag är hemma... :P Bara för att liksom. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Jo men precis... Jag känner dock att jag måste vila upp mig innan lillebror kommer för jag har börjat få så ont, kan knappt böja mig och inte bära Elliot när det behövs... Behöver vila upp mig lite... Dessutom ska han vara hemma större delen av sommaren och då tycker jag att det är bra om han får leka med sina vänner så mycket det går innan det...

Vi har ju inte så många som vi umgås med som har barn i Elliots ålder och öppna förskolan har ju stängt hela sommaren...

• jakeline
    TheLove skrev 2011-04-21 10:03:26 följande:
    Jo men precis... Jag känner dock att jag måste vila upp mig innan lillebror kommer för jag har börjat få så ont, kan knappt böja mig och inte bära Elliot när det behövs... Behöver vila upp mig lite... Dessutom ska han vara hemma större delen av sommaren och då tycker jag att det är bra om han får leka med sina vänner så mycket det går innan det...

Vi har ju inte så många som vi umgås med som har barn i Elliots ålder och öppna förskolan har ju stängt hela sommaren...
    vi kommer ha sonen på dagis större delen av sommaren iom att öppnis är stängt. Men de två veckorna innan bf kommer vi hänga på öppnis varje dag. :P hehe. Tror jag iaf. har en kompis som ska ha i juni också så vi kommer nog umgås en hel del, plus att maken har tagit fyra veckors ledigt. 

jobbigt med det onda. Jag är lyckligtvis förskonad, även om det är jobbigt att bära tungt nu.  
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-04-21 10:51:31 följande:
    vi kommer ha sonen på dagis större delen av sommaren iom att öppnis är stängt. Men de två veckorna innan bf kommer vi hänga på öppnis varje dag. :P hehe. Tror jag iaf. har en kompis som ska ha i juni också så vi kommer nog umgås en hel del, plus att maken har tagit fyra veckors ledigt. 

jobbigt med det onda. Jag är lyckligtvis förskonad, även om det är jobbigt att bära tungt nu.  
    Jo men jag är rätt så "nöjd" med mitt onda. När jag väntade Elliot var ju allt pest hela tiden. Mådde så extremt dåligt och hade så ont genom hela graviditeten så detta är lätt som en plätt om man ska gämföra... däremot skulle jag gärna ta bort värken. Sista dagarna har jag ju haft så himla ont i ryggslutet med, annars är det mest ljumskarna...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~