• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-22 10:36:46 följande:
    Jo men jag är rätt så "nöjd" med mitt onda. När jag väntade Elliot var ju allt pest hela tiden. Mådde så extremt dåligt och hade så ont genom hela graviditeten så detta är lätt som en plätt om man ska gämföra... däremot skulle jag gärna ta bort värken. Sista dagarna har jag ju haft så himla ont i ryggslutet med, annars är det mest ljumskarna...
    jag har haft två väldigt lätta och trevliga graviditeter... är väldigt förvånad att båda har varit det. Mådde iofs mer illa den här gången i början, men det gick ju över och sedan har allt varit bara bra. Men nu är jag relativt redo att bli tvåbarnsmamma faktiskt.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Ja, jag börjar känna att det börjar bli dags för Wilgot att kika ut nu... Börjar bli lite nervigt att bara gå och vänta... Dessutom är det två veckor kvar till min man har en tenta så det skulle passa bra nu ;)

• Sommarnatt2010

Lovelyy varifrån är du??? Har själv ungefär en timme till Jkpg....

Idag har vi fått undan alla kartonger i huset...Det ser ju inte ut som det ska här hemma...Men det är iaf beboligt =)
    Ikväll har jag lite ont neråt höger jumske..Det har varit lite mycket den här veckan så får väl helt enkelt skylla mig själv...
    Har inte märkt av en enda sammandragning eller förvärk...Måste man ha det, tyder det på att allt är låååångt borta änn...29 dagar kvar till BF idag...Känns väldigt märkligt och spännande, har tvättat bebissaker idag =)

Oroar mig lite för att Liten inte vill vända på sig...Vill inte snittas :S Allt man läser om snitt är så negativt iaf i böckerna...det står bara om det negativa för barnet osv...Verkar dessutom vara svårt att hitta likasinnade. Sånna som blir "tvingade" till snitt. Det är vanligare med de som kämpar gärnet för att få ett...De flesta verkar glada om de får snitt...
    Ska tillbaka om en vecka för att kolla om den fortfarande ligger i säte... =/  

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-04-25 21:08:34 följande:

Idag har vi fått undan alla kartonger i huset...Det ser ju inte ut som det ska här hemma...Men det är iaf beboligt =)
    Ikväll har jag lite ont neråt höger jumske..Det har varit lite mycket den här veckan så får väl helt enkelt skylla mig själv...
    Har inte märkt av en enda sammandragning eller förvärk...Måste man ha det, tyder det på att allt är låååångt borta änn...29 dagar kvar till BF idag...Känns väldigt märkligt och spännande, har tvättat bebissaker idag =)

Oroar mig lite för att Liten inte vill vända på sig...Vill inte snittas :S Allt man läser om snitt är så negativt iaf i böckerna...det står bara om det negativa för barnet osv...Verkar dessutom vara svårt att hitta likasinnade. Sånna som blir "tvingade" till snitt. Det är vanligare med de som kämpar gärnet för att få ett...De flesta verkar glada om de får snitt...
    hoppas att liten vill vända på sig. Snitt har ju sina för- och nackdelar självklart. Personligen hoppas jag på en vaginal förlossning den här gången. Förra gången slutade det i akut snitt. Jag skulle aldrig välja det frivilligt igen. Även om vi hade en bra förlossning och så, så var det jobbigt med läkandet efteråt. Det är ju trots allt en operation. Men det var det som var bäst för sonen och det är ju det man får gå efter. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-04-25 21:08:34 följande:

Jag bor i Mjölby. Du då?

Skönt att ni börjar komma i ordning. Kanske är allt klart till lillen kommer... =)

Jag har också ordentligt ont i mina ljumskar och även i höfterna och ryggslut. Det har kommit ordentligt nu sista veckan men smög fram lite långsamt... Får se om det kan vara tecken på att nått är på gång eller om det bara är foglossnig.

Förstår att du är orolig att snittas. Vet inte om jag skrivit det men jag hade föreliggande moderkaka länge när jag väntade Elliot vilket skulle göra att jag riskerade att bli snittad. Jag var livrädd för det men jag hade sån tur att den flyttade på sig... Håller tummarna för att din lilla hinner vända sig om utan vändningsförsök!

Jag börjar känna att det börjar bli dags nu. Gick in i V.37 (36+0) idag. Det känns konstigt att ha varit gravid så länge. Elliot föddes i V.36+1 och då hade ju vattnet redan gått nästan två veckor innan... Så nu känns det lite som om jag går på övertid...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-26 07:14:21 följande:
    Jag börjar känna att det börjar bli dags nu. Gick in i V.37 (36+0) idag. Det känns konstigt att ha varit gravid så länge. Elliot föddes i V.36+1 och då hade ju vattnet redan gått nästan två veckor innan... Så nu känns det lite som om jag går på övertid...
    Förstår det... Men det är snart dags för oss också... Läser om små knytt som kommit till världen redan som varit beräknade, förvisso till början av maj, men fyyy vad avis jag är... 

Jobbar 7 hela arbetsdar till nu... ska bli skönt med ledigt... Och hoppas på att Bönan tittar ut första veckan ajg går hemma... :P  
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-04-26 08:43:01 följande:
    Förstår det... Men det är snart dags för oss också... Läser om små knytt som kommit till världen redan som varit beräknade, förvisso till början av maj, men fyyy vad avis jag är... 

Jobbar 7 hela arbetsdar till nu... ska bli skönt med ledigt... Och hoppas på att Bönan tittar ut första veckan ajg går hemma... :P  
    Ja, det känns så overkligt... Men så känner jag att man orkar inte sitta och vänta på att det ska sätta igång heller... Blir så rastlös... Sagt åt maken att vi borde försöka med en färdknäpp (sex tre ggr på 12h, ska tydligen vara mer effektivt än hinnsvepning) men han vågar inte för lillebror ligger så lågt med huvudet :P

så sjukt det känns att Elliot föddes imorgon (räknat i graviditetsveckor) Trodde inte att jag skulle gå längre denna gång...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-26 08:47:12 följande:
    Ja, det känns så overkligt... Men så känner jag att man orkar inte sitta och vänta på att det ska sätta igång heller... Blir så rastlös... Sagt åt maken att vi borde försöka med en färdknäpp (sex tre ggr på 12h, ska tydligen vara mer effektivt än hinnsvepning) men han vågar inte för lillebror ligger så lågt med huvudet :P

så sjukt det känns att Elliot föddes imorgon (räknat i graviditetsveckor) Trodde inte att jag skulle gå längre denna gång...
    haha ha sex är ju näst intill otänkbart här... hittar liksom ingen skön ställning... :P Och sex ggr på 12 timmar skulle jag aldrig orka. :P haha. 
  • TheLove

sex 3 ggr på 12 timmar känns som det kan bli lite svårt att hinna med... Barnvakt kanske :P "ja du svärmor, du vill inte låna vår son i 12 timmar för vi ska ha massa sex" känns inte som det är nått man vill be om.. Flört

Hur mår du annars då? känns det som om nått är på gång?

• jakeline

nje lite förvärkar bara. Annars lugnt. Och de har nog kommit mest för att man varit ute och rört på sig mer än vad man brukar under helgen.  Lite tröttare än vanligt kanske. 

Själv då? 

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~