• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

Nej, det är bara lite sammandragningar och värken i ryggslutet... Tror inte han vill ut riktigt än... :(

• jakeline
    TheLove skrev 2011-04-26 11:52:42 följande:
    Nej, det är bara lite sammandragningar och värken i ryggslutet... Tror inte han vill ut riktigt än... :(
    när var du beräknad? orkar inte gå in i bf-listan... Jag tror att min tänker kika ut på sitt första datum som var 13 maj. Ul sa ju 20e... så det blir lite spännande.. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-04-26 12:27:34 följande:
    när var du beräknad? orkar inte gå in i bf-listan... Jag tror att min tänker kika ut på sitt första datum som var 13 maj. Ul sa ju 20e... så det blir lite spännande.. 
    BF 23e tror nog det blir runt den 15e men vet inte alls... går kanske över tiden med...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-26 12:30:35 följande:
    BF 23e tror nog det blir runt den 15e men vet inte alls... går kanske över tiden med...
    Ja jag tror ju också på det tidigare, som andragångsföderska så säger de väl att man brukar få tidigare än förra i alla fall. nu stämde det inte på dig dårå... :P Men iaf... lär säkert gå över bara för att... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-04-26 12:39:02 följande:
    Ja jag tror ju också på det tidigare, som andragångsföderska så säger de väl att man brukar få tidigare än förra i alla fall. nu stämde det inte på dig dårå... :P Men iaf... lär säkert gå över bara för att... 
    Jo precis av den anledningen trodde jag ju att det skulle bli tidigt även denna gång...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-04-26 13:08:50 följande:
    Jo precis av den anledningen trodde jag ju att det skulle bli tidigt även denna gång...
    ja jag förstår det. Men snart är det här. Vi får se till att hålla oss upptagna så vi inte längtar ihjäl oss...
  • talare
    TheLove skrev 2011-04-26 11:33:59 följande:
    sex 3 ggr på 12 timmar känns som det kan bli lite svårt att hinna med... Barnvakt kanske :P "ja du svärmor, du vill inte låna vår son i 12 timmar för vi ska ha massa sex" känns inte som det är nått man vill be om.. Flört

Hur mår du annars då? känns det som om nått är på gång?
    man får väll korta ner tiden? sex 3ggr på... 3timmar kanske?
  • Fridayyy
    talare skrev 2011-04-26 14:37:53 följande:
    Bebisen kommer väl ut i ren förskräckelse...=) . Det sägs ju att spermierna mjukar upp livmodertappen men man måste väl ändå rent hormonellt vara ganska redo??
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-04-26 07:14:21 följande:
    Jag bor i Mjölby. Du då?

Skönt att ni börjar komma i ordning. Kanske är allt klart till lillen kommer... =)

Jag har också ordentligt ont i mina ljumskar och även i höfterna och ryggslut. Det har kommit ordentligt nu sista veckan men smög fram lite långsamt... Får se om det kan vara tecken på att nått är på gång eller om det bara är foglossnig.

Förstår att du är orolig att snittas. Vet inte om jag skrivit det men jag hade föreliggande moderkaka länge när jag väntade Elliot vilket skulle göra att jag riskerade att bli snittad. Jag var livrädd för det men jag hade sån tur att den flyttade på sig... Håller tummarna för att din lilla hinner vända sig om utan vändningsförsök!

Jag börjar känna att det börjar bli dags nu. Gick in i V.37 (36+0) idag. Det känns konstigt att ha varit gravid så länge. Elliot föddes i V.36+1 och då hade ju vattnet redan gått nästan två veckor innan... Så nu känns det lite som om jag går på övertid...
    Eksjö...

hihi ja kanske, är ju ett mål iaf...sen är det en del saker som både snickare och elektriker måste rätta till...De har två månader på sig. men vi har lagt in ett önskemål om att det ska göras snarast så att de är klara innan Liten kommer...Jo jag tror du har nämt det...Hoppas verkligen att den vänder sig. Fick pepp av en vän innan som hade en kompis som gjort vändnings försökt o allt som misslyckats men där bäbis ändå vänt sig av sig sälv typ dagen innan snitt. så hoppas in i det längsta...

Jag började lite smått packa till Liten idag. Drömde i natt att vattnet gick på en lektion så jag tänkte att det är bäst att sätta fart med sådant. Kan ju egentligen starta preis när som...Men ska ju jobba denna och nästa vekca oxå är det tänkt. 
  • TheLove
    talare skrev 2011-04-26 14:37:53 följande:
    haha ja det kanske funkar :) Lyckades få till en gång igårkväll, nu ska jag lämna sonen på dagis och försöka få igång maken igen ;) Det blev sammandragningar i alla fall =)
    Fridayyy skrev 2011-04-26 14:50:44 följande:
    Bebisen kommer väl ut i ren förskräckelse...=) . Det sägs ju att spermierna mjukar upp livmodertappen men man måste väl ändå rent hormonellt vara ganska redo??
    Precis som du säger har jag hört att man ska vara hormonellt redo och att sperman innehåller proteiner som gör att man öppnar sig lättare...
    Sommarnatt2010 skrev 2011-04-26 19:08:47 följande:
    Eksjö...

hihi ja kanske, är ju ett mål iaf...sen är det en del saker som både snickare och elektriker måste rätta till...De har två månader på sig. men vi har lagt in ett önskemål om att det ska göras snarast så att de är klara innan Liten kommer...Jo jag tror du har nämt det...Hoppas verkligen att den vänder sig. Fick pepp av en vän innan som hade en kompis som gjort vändnings försökt o allt som misslyckats men där bäbis ändå vänt sig av sig sälv typ dagen innan snitt. så hoppas in i det längsta...

Jag började lite smått packa till Liten idag. Drömde i natt att vattnet gick på en lektion så jag tänkte att det är bäst att sätta fart med sådant. Kan ju egentligen starta preis när som...Men ska ju jobba denna och nästa vekca oxå är det tänkt. 
    haha jag packade min väska för många veckor sen... Får se om jag måste lägga i lite större kläder med... Mkt möjligt att lilleman inte kommer i 44 om jag går tiden ut eller över tiden...

Jag har också fått för mig om vattnet går i skolan eller ute på stan eller nått... känns som det skulle bli lite jobbigt :P
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~