• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

Här sitter jag och sippar hallonbladste och äter ananas... Jag tycker att lillebror ska få komma nu...

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-01 09:59:22 följande:
    Här sitter jag och sippar hallonbladste och äter ananas... Jag tycker att lillebror ska få komma nu...
    Skulle oxå vilja dricka hallonbladste men vet inte om jag vågar eftersom Liten ligger i säte. Ska fråga BM på tisdag. 
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-01 10:37:46 följande:
    Skulle oxå vilja dricka hallonbladste men vet inte om jag vågar eftersom Liten ligger i säte. Ska fråga BM på tisdag. 
    Det känns kanske lite riskabelt... Men tycker du gör rätt i att prata med henne först :)

Jag känner ingenting längre. Har ju haft massa sammandragningar för ett par veckor sen men nu har jag knappt nått... Blir så irriterad. När han får komma så vill han inte *suck*

Tror nästan att jag kommer gå över tiden :( Men det vill jag ju inte...

Drömde inatt att jag fick veta att bebis redan nu väger 3,6 kilo eller nått... Tänk om man skulle gå över tiden då :P Skulle bli en stor bebbe
  • Sommarnatt2010

hehe ja verkligen...Jag hör om så många som gör TUL o om det visar sig vara en stor bebis så sätts man igång el liknande...När gör man TUL för det är inget jag har hört talas om att man gör här omkring...

Jag vet att i malmötrakten görs det ett UL till i typ v 32...men här får man "bara" det i v 18-19

• TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-01 13:26:34 följande:
    hehe ja verkligen...Jag hör om så många som gör TUL o om det visar sig vara en stor bebis så sätts man igång el liknande...När gör man TUL för det är inget jag har hört talas om att man gör här omkring...

Jag vet att i malmötrakten görs det ett UL till i typ v 32...men här får man "bara" det i v 18-19
    Sånt varierar från vart man bor. I Östergötland får man ju göra KUB och RUL... Men jag har ju gjort ett TUL eftersom jag hade litet SF-mått och ska få göra ett till på onsdag. Tror att man får göra TUL om man har litet eller stort SF-mått men vet inte hur det fungerar i resten av sverige
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-01 16:28:27 följande:
    Sånt varierar från vart man bor. I Östergötland får man ju göra KUB och RUL... Men jag har ju gjort ett TUL eftersom jag hade litet SF-mått och ska få göra ett till på onsdag. Tror att man får göra TUL om man har litet eller stort SF-mått men vet inte hur det fungerar i resten av sverige
    jag fick ett TUL förra graviditeten då jag är/var överviktig enl. bmi. Så de ville väl ha extra koll om det ksulle bli en stor bebis eller nåt, jag vet inte. Men jag väger ung samma den här gången, men har inte gått upp lika mycket, och har inte fått gjort TUL nu. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-05-01 18:39:23 följande:
    jag fick ett TUL förra graviditeten då jag är/var överviktig enl. bmi. Så de ville väl ha extra koll om det ksulle bli en stor bebis eller nåt, jag vet inte. Men jag väger ung samma den här gången, men har inte gått upp lika mycket, och har inte fått gjort TUL nu. 
    Knepigt det där ;)
  • Fridayyy

Kan meddela att jag i lördags födde en liten pojke på 3520 gram och 50 cm. Vattnet gick i fredags kväll men värkarna startade inte förrän kl.19 på lördagskvällen, 1,5 h senare var han ute.

• TheLove

Oj vad snabbt det gick... Hann ni in till förlossningen ordentligt och sådär? Gick allt bra? När var det han var beräknad? Och ett superstort GRATTIS till er!!!!

• Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2011-05-02 20:00:34 följande:
    Kan meddela att jag i lördags födde en liten pojke på 3520 gram och 50 cm. Vattnet gick i fredags kväll men värkarna startade inte förrän kl.19 på lördagskvällen, 1,5 h senare var han ute.
    GRATTIS!!!  Oj det gick fort...Hihi kanske inte ska vara för kaxig då...Mina elever har denna veckan börjat undra vad som händer om det skulle starta..Jag har lugnt sagt att jag hinner. Men jag jobbar ju i granstaden. Längtar efter Liten nu...Men vore ju skönt att få jobba klart..4 dagar kvar nu =) Sen hoppas jag på att hinna vila lite...

Har i helgen fått ont långt ner på höger sida av magen, nästan neråt ljumsken.... Idag har det blivit markant värre. Ska till BM i morgons å får väl prata med henne...Lite jobbigt när man får så där ont. Jag som har haft en väldigt snäll graviditet funderar ju lite över vad det är som gör ont...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~