• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-05-02 20:00:34 följande:
    Kan meddela att jag i lördags födde en liten pojke på 3520 gram och 50 cm. Vattnet gick i fredags kväll men värkarna startade inte förrän kl.19 på lördagskvällen, 1,5 h senare var han ute.
    oj grattis! Hoppas att allt gick bra! 

Jobbar också fyra dagar till sedan semester. Ska bli sååå skönt. var hos bm idag, och allt såg bra ut. Har lyckats gå upp 2 kg på lika många veckor. SF-mått på 34 i v 37+2. Helt okej mao. hjärtat pickade på med 149 bpm. Fick tid om två veckor igen, men hoppas på att slippa gå dit. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • hoppfull 2010
    Fridayyy skrev 2011-05-02 20:00:34 följande:
    Kan meddela att jag i lördags födde en liten pojke på 3520 gram och 50 cm. Vattnet gick i fredags kväll men värkarna startade inte förrän kl.19 på lördagskvällen, 1,5 h senare var han ute.
    Stort grattis till pojken!!

vad spännande nu, de börjar ploppa ut små bebisar i den här tråden nu..:)
  • Sommarnatt2010

Någon mer som upplevt att BM ändrat måttet när hon märkt att man hamnar under linjen förrresten???

de senaste två gångerna har min BM sagt två mått när hon mätt typ 30-31. Hon har skrivit in det första, pricken har hamnat under linjen o då har hon skrivit in det andra o jag har hamnat på linjen...

Ser fram emot BM  besöket i morgon 

• Fridayyy

Vattnet gick i fredagskväll (efter en färdknäpp..=)) och vi åkte in. Stannade kvar under natten utan några direkta värkar. Åkte sen hem på lördagen och fick då feber, snabbt tillbaka och fick alvedon intravenöst samt en dos antibiotika. Sen började det komma små värkar fast inte så farligt men jag frågade hur mycket jag var öppen och då var det redan 3-4 cm, in på förlossningsrum och väldigt intensiva värkar (kom ofta), tog lustgas nästan hela tiden. Sen fick de inte ut moderkakan direkt och började prata om operation, blev så orolig men en läkare lyckades till slut få ut den. Hade hög puls efteråt som verkar sitta i än.

• TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-02 20:51:20 följande:
    Någon mer som upplevt att BM ändrat måttet när hon märkt att man hamnar under linjen förrresten???

de senaste två gångerna har min BM sagt två mått när hon mätt typ 30-31. Hon har skrivit in det första, pricken har hamnat under linjen o då har hon skrivit in det andra o jag har hamnat på linjen...

Ser fram emot BM  besöket i morgon 
    Nej så har aldrig min gjort... Det är ju pga mitt sf-mått jag fått TUL som jag skrivit innan...
    Fridayyy skrev 2011-05-03 11:18:15 följande:
    Vattnet gick i fredagskväll (efter en färdknäpp..=)) och vi åkte in. Stannade kvar under natten utan några direkta värkar. Åkte sen hem på lördagen och fick då feber, snabbt tillbaka och fick alvedon intravenöst samt en dos antibiotika. Sen började det komma små värkar fast inte så farligt men jag frågade hur mycket jag var öppen och då var det redan 3-4 cm, in på förlossningsrum och väldigt intensiva värkar (kom ofta), tog lustgas nästan hela tiden. Sen fick de inte ut moderkakan direkt och började prata om operation, blev så orolig men en läkare lyckades till slut få ut den. Hade hög puls efteråt som verkar sitta i än.
    Usch för att inte få ut moderkakan :( Min ville inte släppa först och de misshandlade typ min mage för att den skulle komma ut.. Fick de ut alla fästen och så på dig sen? Det fick de inte på mig så jag fick äta några tabletter för att det skulle släppa...

Hjälpte de igång dig med dropp eller så? tänkte om det var så att du fick en infektion är det väl viktigt att bebben kommer ut snabbt?
  • Fridayyy

Ja de sa att de fick ut allt iallafall, de höll på och kolla en bra stund.

Nä jag fick ingen i¨gångsättning, först tror jag de ville se att febern gick ner och vad som hände när jag fick antibiotika. Men sen hann jag ju inte få mer behandling och är mycket glad för det, det känns så jobbigt när det blir så mycket annat.

• Sommarnatt2010

Varit hos BM idag 36+6...

Sf - 33cm
    Hb - 137
    Blodsockret - skrev de inget på den här gången, hmmm
    Blodtryck - 135/75
    Hjärtslag 152
    Fosterläge - Säte Ruckbar

Så nä Liten har inte förstått att man ska ligga med huvudet neråt. Verkar sitta bra som den gör. Nu blir det vändningsförsök på tordag morgon så får vi se. 

• maddelu

Fridaooo: Massor med grattis!!!!! liiiite avis är man ju, vill ju oxå att våran krabat ska komma ut :P

• TheLove
    Fridayyy skrev 2011-05-03 14:25:57 följande:
    Ja de sa att de fick ut allt iallafall, de höll på och kolla en bra stund.

Nä jag fick ingen i¨gångsättning, först tror jag de ville se att febern gick ner och vad som hände när jag fick antibiotika. Men sen hann jag ju inte få mer behandling och är mycket glad för det, det känns så jobbigt när det blir så mycket annat.
    Det förstår jag... Skönt att det skötte sig självt...
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-03 15:03:36 följande:
    Varit hos BM idag 36+6...

Sf - 33cm
    Hb - 137
    Blodsockret - skrev de inget på den här gången, hmmm
    Blodtryck - 135/75
    Hjärtslag 152
    Fosterläge - Säte Ruckbar

Så nä Liten har inte förstått att man ska ligga med huvudet neråt. Verkar sitta bra som den gör. Nu blir det vändningsförsök på tordag morgon så får vi se. 

Håller tummarna för att allt ska gå bra!!

---

Inatt har jag knappt kunnat sova... Har så himla ont i ryggslutet och haft febervärk men ingen feber... Febervärken försvann men inte värken i ryggen efter två panodil...

När jag gick upp idag blödde jag igen... Nu ver det länge sen så jag funderar på om det kan vara teckenblödning och att jag håller på att öppna mig (därav värken i ryggen) Borde jag ringa och prata med dem tycker ni?
  • TheLove

Har ringt förlossningen och de tror att det är riktiga värkar som är på gång... Så det är väl bara att vänta och se om det kommer en bebis snart...

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~