Sommarnatt2010 skrev 2011-05-11 09:27:31 följande:
lovelyy: Så mycket kläder har vi inte ens till Liten =/ hmm kanske inte alls har fattat det här :) Men som sagt jag har iaf börjat fundera på vad som ska med så då kanske jag kommer på att vi behöver köpa något mer...
Ni som väntar ert första barn eller när ni gjorde det. Hade ni svårt att få mer er sambon på det hela...Vi har ju fullt upp med nya huset o så, men igår tyckte jag det var riktigt jobbigt. Han har inte alls tid för oss (mig o Liten i magen) känns inte som han tar det på allvar...det är bara en sak i mängden liksom. Visst att det är fint väder nu och det är viktigt att få huset målat iaf en gång...Men jag upplever ingen förståelse från hans sida...När vi har lagt oss så ligger han gärna o håller på magen och pratar med den o så...men när han kommer hem från jobbet har han knapt tid att säga hej innan han måste ut o säger jag något så säger han mest bara jaja typ...
Har ni några bra knep på hur jag ska göra...
Vi har massa kläder från när Elliot var liten (nästan bara 44 nedpackat, några plagg i 50) men vi har kanske köpt tre uppsättningar kläder denna gång, allt i storlek 56.
Jag tyckte min man var mer engagerad när vi väntade Elliot än vad han är nu. Men nu sista dagarna när det är på gång så visar han mer förståelse och tofflar lite med mig. Är jag törstig kan jag be honom så hämtar han, han låter mig vila allt som oftast och sådär... Men han känner inte mycket på magen eller så.
Vi diskuterade på vattengympan sist att många män reagerar konstigt på att frun/flickvännen är gravid och har svårt att fatta förrän barnet kommit ut, men då blir de oftast pappor direkt :P
Har tyvärr inga tips att ge då jag själv inte vet hur man ska göra, hoppas att det blir bra när lillen kikat ut i alla fall :)
Fridayyy skrev 2011-05-11 09:39:40 följande:
Fick ni inte mer än 8 blöjor, det känns ju lite snålt?? Mina på rummet tog slut men jag hämtade på deras lager..tror man får det..=) jag använde dessutom kläderna de har på BB till bebisen. Och själv hade jag deras rock på mig, så behändig när man ammar, bara att öppna..=) Men jag vet att de inte ville skicka med mig såna stora blöjor förra gången när vattnet gått, jag fick nog med mig nån ändå men hur klarar man sig med bindor?? Annars får man ju gå med handdukar i byxorna...
Förresten, vill de göra hinnsvepning på dig även om de tror att bebisen är liten? Är det för att du har ont? Många andra verkar ju inte få det förrän de gått över tiden?
Vi fick av en snäll sköterska sist... Hon gick och hämtade en förpackning prematurblöjor till oss då de minsta var på tok för stort... Men det står att man bara får 8st blöjor. Jag vill använda våra egna kläder på bebben och jag använde väl rocken ganska mycket får jag erkänna men skönt att ha någonting annat när man får besök...
Nej mig ville de inte skicka med blöj/bindorna heller men jag krävde det och fick då en hel förpackning... den största nattbindan från libresse med bästa uppsugningsförmågan höll i 5 minuter på mig. Sjukhusets räckte max en timme...
Angående hinnsvepning var min bm lite fundersam kring det, men bm som gjorde TUL sa att han får lika gärna komma nu som att jag skulle gå över tiden... Nästan så att det är bättre om han kommer nu då han inte ökar som han ska i magen (på några veckor minskade han från 10% för liten till 16%, visst att han ökade i vikt men inte i den takt han ska) så det var okej tyckte hon.
Jag skulle inte få förrän jag gått över tiden men eftersom jag öppnat mig och jag är i latensfasen och inte mår så bra så skulle hon prova att hinnsvepa...