• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-05-11 09:16:32 följande:
    oj lovelyy så mycket har inte vi med oss. Två ombyten till bebis och mjukiskläder+amningsbh till mig. Ja, mappen från BM såklart med alla viktiga papper. Blöjor och sådant finns på BB så det tar jag inte med mig. Hade inte det sist heller. Toalettartiklar, laptop med musik+film ska packas när det är dags att åka. Proviant köper vi kanske, men vi var rätt bra servade förra gången. Kameran och extra batterier är packade. Ska nog lägga i en bok också. Nu har jag ju inte tänkt att stanna så länge heller. Maken kommer nog åka hem till sonen så då kan han hämta det som jag saknar om vi måste stanna längre. Snuttefilt är också packad kom jag på... :P 
    Det räcker nog om man inte ska stanna så länge men man vet aldrig hur länge man blir kvar... När jag packade väskan tänkte jag inte på att mannen kommer vara hemma med Elliot om jag blir kvar men tycker ändå det känns skönt att ha med lite för mycket istället för tvärtom...

Vi får 8st blöjor vilket jag känner att det räcker nog inte om vi får stanna några dagar... Visst går det att köpa men har hällre med mig redan nu...

Kräkhandukar saknade jag sist då vi fick koppmata i början och då blev det lite kladd :P
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2011-05-11 09:29:06 följande:
    Det räcker nog om man inte ska stanna så länge men man vet aldrig hur länge man blir kvar... När jag packade väskan tänkte jag inte på att mannen kommer vara hemma med Elliot om jag blir kvar men tycker ändå det känns skönt att ha med lite för mycket istället för tvärtom...

Vi får 8st blöjor vilket jag känner att det räcker nog inte om vi får stanna några dagar... Visst går det att köpa men har hällre med mig redan nu...

Kräkhandukar saknade jag sist då vi fick koppmata i början och då blev det lite kladd :P
    Fick ni inte mer än 8 blöjor, det känns ju lite snålt?? Mina på rummet tog slut men jag hämtade på deras lager..tror man får det..=) jag använde dessutom kläderna de har på BB till bebisen. Och själv hade jag deras rock på mig, så behändig när man ammar, bara att öppna..=) Men jag vet att de inte ville skicka med mig såna stora blöjor förra gången när vattnet gått, jag fick nog med mig nån ändå men hur klarar man sig med bindor?? Annars får man ju gå med handdukar i byxorna...

Förresten, vill de göra hinnsvepning på dig även om de tror att bebisen är liten? Är det för att du har ont? Många andra verkar ju inte få det förrän de gått över tiden?
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-11 09:29:06 följande:

Vad snålt med blöjor! Då förstår jag att ni har med er det. Jag vet ju att jag får en LIberopåse på förlossningen också, och där finns det ju extra. Man får ju utgå från hur det var förra gången liksom. Jag blev ju snittad och stannade två nätter. Hoppas på att få slippa det den här gången, och kanske bara behöva stanna en natt. Men det ska man ju inte räkna med. Sist hade vi ju bara oss själva att tänka på, nu har vi sonen, så maken kommer nog inte att sova över om vi behöver göra det. Sist sov han bara en natt och den andra sov jag själv. 

Kommer nog slänga ner lite extra när det väl blir dags att åka in.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-11 09:27:31 följande:
    lovelyy: Så mycket kläder har vi inte ens till Liten =/ hmm kanske inte alls har fattat det här :) Men som sagt jag har iaf börjat fundera på vad som ska med så då kanske jag kommer på att vi behöver köpa något mer...

Ni som väntar ert första barn eller när ni gjorde det. Hade ni svårt att få mer er sambon på det hela...Vi har ju fullt upp med nya huset o så, men igår tyckte jag det var riktigt jobbigt. Han har inte alls tid för oss (mig o Liten i magen) känns inte som han tar det på allvar...det är bara en sak i mängden liksom. Visst att det är fint väder nu och det är viktigt att få huset målat iaf en gång...Men jag upplever ingen förståelse från hans sida...När vi har lagt oss så ligger han gärna o håller på magen och pratar med den o så...men när han kommer hem från jobbet har han knapt tid att säga hej innan han måste ut o säger jag något så säger han mest bara jaja typ...

Har ni några bra knep på hur jag ska göra... 
    Vi har massa kläder från när Elliot var liten  (nästan bara 44 nedpackat, några plagg i 50) men vi har kanske köpt tre uppsättningar kläder denna gång, allt i storlek 56.

Jag tyckte min man var mer engagerad när vi väntade Elliot än vad han är nu. Men nu sista dagarna när det är på gång så visar han mer förståelse och tofflar lite med mig. Är jag törstig kan jag be honom så hämtar han, han låter mig vila allt som oftast och sådär... Men han känner inte mycket på magen eller så.

Vi diskuterade på vattengympan sist att många män reagerar konstigt på att frun/flickvännen är gravid och har svårt att fatta förrän barnet kommit ut, men då blir de oftast pappor direkt :P

Har tyvärr inga tips att ge då jag själv inte vet hur man ska göra, hoppas att det blir bra när lillen kikat ut i alla fall :)
    Fridayyy skrev 2011-05-11 09:39:40 följande:
    Fick ni inte mer än 8 blöjor, det känns ju lite snålt?? Mina på rummet tog slut men jag hämtade på deras lager..tror man får det..=) jag använde dessutom kläderna de har på BB till bebisen. Och själv hade jag deras rock på mig, så behändig när man ammar, bara att öppna..=) Men jag vet att de inte ville skicka med mig såna stora blöjor förra gången när vattnet gått, jag fick nog med mig nån ändå men hur klarar man sig med bindor?? Annars får man ju gå med handdukar i byxorna...

Förresten, vill de göra hinnsvepning på dig även om de tror att bebisen är liten? Är det för att du har ont? Många andra verkar ju inte få det förrän de gått över tiden?
    Vi fick av en snäll sköterska sist... Hon gick och hämtade en förpackning prematurblöjor till oss då de minsta var på tok för stort... Men det står att man bara får 8st blöjor. Jag vill använda våra egna kläder på bebben och jag använde väl rocken ganska mycket får jag erkänna men skönt att ha någonting annat när man får besök...

Nej mig ville de inte skicka med blöj/bindorna heller men jag krävde det och fick då en hel förpackning... den största nattbindan från libresse med bästa uppsugningsförmågan höll i 5 minuter på mig. Sjukhusets räckte max en timme...

Angående hinnsvepning var min bm lite fundersam kring det, men bm som gjorde TUL sa att han får lika gärna komma nu som att jag skulle gå över tiden... Nästan så att det är bättre om han kommer nu då han inte ökar som han ska i magen (på några veckor minskade han från 10% för liten till 16%, visst att han ökade i vikt men inte i den takt han ska) så det var okej tyckte hon.

Jag skulle inte få förrän jag gått över tiden men eftersom jag öppnat mig och jag är i latensfasen och inte mår så bra så skulle hon prova att hinnsvepa...
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-05-11 09:50:56 följande:
    Vad snålt med blöjor! Då förstår jag att ni har med er det. Jag vet ju att jag får en LIberopåse på förlossningen också, och där finns det ju extra. Man får ju utgå från hur det var förra gången liksom. Jag blev ju snittad och stannade två nätter. Hoppas på att få slippa det den här gången, och kanske bara behöva stanna en natt. Men det ska man ju inte räkna med. Sist hade vi ju bara oss själva att tänka på, nu har vi sonen, så maken kommer nog inte att sova över om vi behöver göra det. Sist sov han bara en natt och den andra sov jag själv. 

Kommer nog slänga ner lite extra när det väl blir dags att åka in.  
    jag fick liberopåsen hos bm för de ger inte det på vår förlossningsmottagning (inte sist i alla fall) så då har man ju inte de extra blöjorna om man inte tar med heller...

Det är ju skönt om man får komma hem snabbt. Min man kommer nog sova en natt (första natten tror jag de bjuder på) men  vi får se hur det blir. Sist stannade han alla nätterna...

Jag har allt i bilen redan så det är klart att sätta sig och köra in...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-11 09:56:40 följande:
    jag fick liberopåsen hos bm för de ger inte det på vår förlossningsmottagning (inte sist i alla fall) så då har man ju inte de extra blöjorna om man inte tar med heller...

Det är ju skönt om man får komma hem snabbt. Min man kommer nog sova en natt (första natten tror jag de bjuder på) men  vi får se hur det blir. Sist stannade han alla nätterna...

Jag har allt i bilen redan så det är klart att sätta sig och köra in...
    härligt! :) min väska ligger under sängen. hehe. Väldigt skönt att det är varmt nu i alla fall, man kan glida runt i klänning och leggings på bb. sist födde jag ju precis innan nyår och det var KALLT! fast jag kom nog inte i kläder förrän vi skulle åka hem iaf. Vi tog inte emot några besök på BB, utan tog det när vi kom hem. Tror inte de släppte in några heller pga RS-viruset. 

Det är verkligen så olika i olika landsting och sjukhus! 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Fridayyy

Lovelyy...då får jag önska lycka till med hinnsvepningen och håll oss uppdaterade om du kan...=)  

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-11 09:53:24 följande:
    Vi har massa kläder från när Elliot var liten  (nästan bara 44 nedpackat, några plagg i 50) men vi har kanske köpt tre uppsättningar kläder denna gång, allt i storlek 56.

Jag tyckte min man var mer engagerad när vi väntade Elliot än vad han är nu. Men nu sista dagarna när det är på gång så visar han mer förståelse och tofflar lite med mig. Är jag törstig kan jag be honom så hämtar han, han låter mig vila allt som oftast och sådär... Men han känner inte mycket på magen eller så.

Vi diskuterade på vattengympan sist att många män reagerar konstigt på att frun/flickvännen är gravid och har svårt att fatta förrän barnet kommit ut, men då blir de oftast pappor direkt :P

Har tyvärr inga tips att ge då jag själv inte vet hur man ska göra, hoppas att det blir bra när lillen kikat ut i alla fall :)
    Vi har oxå bara köpt kläder i stl 56...Ligger lite under kruvan men det har kanske ingen betydelse på hur stort barnet är...Får väl köpa de där allra minsta kläderna sen ifall det skulle behövas. Just nu är det ju så rackans varmt så känns ju som kläderär överflödiga ändå nästan.

Det är väl lite det problemet jag har, jag har inga sammandragningar, inga förverkar jag mår som vanligt förutom att jag är trött o svullen om fötterna...Då blir det kanske ännu svårare att ta på..Men vad skönt att höra att han inte är den enda som verkar vara sån här...Då känner jag mig lite lugnare...
  • TheLove

hinner inte svara på det ni skriver, ska åka nu (lunch på stan med mamma innan) men lovar att uppdatera om jag kan... uppdateras inget under dagen/kvällen/natten så har jag åkt in, men kommer nog garanterat uppdatera...

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2011-05-11 11:56:27 följande:
    hinner inte svara på det ni skriver, ska åka nu (lunch på stan med mamma innan) men lovar att uppdatera om jag kan... uppdateras inget under dagen/kvällen/natten så har jag åkt in, men kommer nog garanterat uppdatera...
    Lycka till!!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~