• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Fridayyy

Jag skrev i BF-listan, vet inte om det blev rätt....

• hoppfull 2010

Neee...ingen bebis i sikte ännu..:)
    Men jag försöker ställa in mig att de kommer ta längre tid än planerat datum...bara för att inte sitta o räkna minuterna..:)

Var till Barnmorskan i går, O vårt Lilltroll verkar må bra där inne...o alla världen såg fina ut, har gjort hela tiden...så de känns skönt. Nu får du komma ut om du vill sa BM till Lilltroll...får väl se om H*n lyssnar.

En vanlig fråga nu är : Har du kännt något? Ja, vad ska man känna? Det tycker jag är lite svårt..när man inte gjort detta förut..de drar o trycker åt alla håll å kanter tycker jag. I dag och i går har jag haft ont på höger sida...ungefär som håll som man kan få när man springer..
    men men,,,Bebis kommer väl när h*n behagar....

Men nu har jag semester i allafall....tyckte att med en vecka kvar till datum kunde man väl få vara ledig lite  i allafall..:) men hade så dåligt samvete igår när jag lämnade jobbet...hur mycket som helst som hamnade på min kollegas bord igen..och hon har miljoner andra grejjer att göra..kändes inte riktgt bra..men å andra sidan så hade de inte blivit bätte på bara en vecka...så får se de så...

Hoppas ni mår bra allihopa!

Ha en bra da!

• maddelu
    Fridayyy skrev 2011-05-10 11:00:32 följande:
    Jag skrev i BF-listan, vet inte om det blev rätt....
    blev ju jätte bra =)
  • Sommarnatt2010

Liten har flyttat sig neråt och dessutom har huvudet sjunkt ner så nu är Liten "bara" ruckbar...Känns helt underbart =) De håller dock koll på mig, eller ja på Liten i magen...O känner jag något som verkar konstigt måste jag ringa med en gång...

Jag pratade lite med BM idag om förlossningsstart o så...Hon sa att eftersom jag inte känt några sammandragningar eller förverkar så är det allvar när jag väl känner något. Så när det väl startar startar det trodde hon =)  Spännande allt det här...

14 dagar kvar till BF och det känns skönt att vara ledig. Iofs har jag ingra problem med att fylla dagarna med olika saker, men det är skönt att få ta allt i sin egen takt...

Tänkte att jag skulle börja packa BB-väskan snart eller iaf fundera på vad som ska med...Ni som har barn sedan tidigare, vad har ni packat, vad önskar ni att ni hade packat. 

• jakeline

nu är det ledigt här, vilket betyder att man plötsligt inte alls har tid att hänga här. :P idag har vi varit på öppna förskolan och sedan vidare hem till fd grannen för mellispicknick i lekparken och så blev vi bjudna på middag. Heldag mao. Sonen somnade utmattad i soffan efter ett mycket välbehövligt bad vid halvåtta. 

BB-väskan är packad, och princip klar, ska ner med lite toalettartiklar och sådant sen bara. Syskonvagn är införskaffad och bebiskläder tvättade. Nu väntar vi bara på bönan. Har haft lite förvärkar till och från, men inget alarmerande. Får se när den tänker titta ut. Jag har själv sagt Ska till BM igen på måndag. Hoppas att bönan har sjunkit och iaf blivit ruckbar. Fast helst vill jag ju att h*n ska titta ut innan dess. :P  

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

BB-Väskan

o  Kamera + laddare

o  Videokamera + laddare

o  Mobilladdare

o  Blodgrupperingspapper

o  Förlossningsbrev

o  Pyjamas x2

o  Body x5

o  Byxor x5

o  Mössor x3

o  Strumpor x3

o  Tjockare kläder inför hemfärd

o  Nappar

o  Snuttefilt (köpa)

o  Stor filt

o  Kräkshanddukar

o  Våtservetter

o  blöjor

o  Mjukisar x2

o  Tröjor x4

o  Kofta

o  Trosor x5

o  Strumpor x5

o  Tofflor

o  Tandborstar

o  Tandkräm

o  Tvål, schampo, balsam

o  Handduk

o  Cerat

o  kortlek

o  borste + tofsar

o  Kudde

o  Amningsinlägg

o  Amningsbh

o  Nässpray

o  Glasögon

o  Kläder för hemfärd

o  Bindor

o   Kläder till mannen

o  Musik

o  Mat

o  Vetekudde

o  Dator

o  Dextrosol

o  Papper och penna

o  Daim

Såhär ser min lista ut i alla fall... Kommer nog skippa datorn och musiken... Får bli radio istället... Daim är i alla fall viktigt!! :)

• Fridayyy

Oj vad saker du har med dig Lovelyy. Till bebisen hade jag bara lite kläder med mig. Fast i och för sig, första gången jag åkte in hade jag inte ens ombyte till mig själv med mig och jag läckte ju fostervatten och var tvungen att låna byxor av personalen när jag skulle hem, när värkarna inte startade. Så jag kanske skulle förberett lite mer.

• jakeline

oj lovelyy så mycket har inte vi med oss. Två ombyten till bebis och mjukiskläder+amningsbh till mig. Ja, mappen från BM såklart med alla viktiga papper. Blöjor och sådant finns på BB så det tar jag inte med mig. Hade inte det sist heller. Toalettartiklar, laptop med musik+film ska packas när det är dags att åka. Proviant köper vi kanske, men vi var rätt bra servade förra gången. Kameran och extra batterier är packade. Ska nog lägga i en bok också. Nu har jag ju inte tänkt att stanna så länge heller. Maken kommer nog åka hem till sonen så då kan han hämta det som jag saknar om vi måste stanna längre. Snuttefilt är också packad kom jag på... :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove

Jag var ju kvar 5 dagar när jag fick sonen och kan säga att på 5 dagar räcker inte den uppsättningen kläder jag packat ner :P
    Men jag har ju gjort tillväxt ul förra veckan och då beräknades Wilgot väga 2546g vilket jag tror kan leda till att jag måste stanna ett par dagar även denna gång (fick Elliot i V.36+1 och han vägde 2520g)

Jag känner att jag har hällre för mycket än för lite. Det tar en halvtimme att ta sig hem till oss också så det blir ju inte direkt så att man kan åka och hämta hur som helst...

Allt detta använde jag i alla fall när jag var inne sist (utom kudde för det hade jag inte med mig, men jag sover kasst utan min kudde) Okej kortleken använde jag inte när jag tänker efter, men vi spelade otello innan värkarna kom igång ordentligt... (igångsatt)... men när jag tänker igen så använde jag kortleken... Vattenavgång i V.34+3 och innan vi fick veta vad som skulle hända så satt jag, mannan och syrran och spelade (mannen var i en annan stad så syrran följde med och gjorde mig sällskap ett tag...)

Idag känner jag att sammandragningarna börjar göra lite ondare igen (har varit lugnt ett par dagar) Ska dessutom göra hinnsvepning idag kl 14 så vi får se om det kommer en bebis inom de närmsta dagarna...

Igår satt jag i svärföräldrarnas trädgård och rensade maskrosor (oj så mycket det var) satt på huk, knä och rumpan då jag inte hittade några sköna ställningar... men fasen vad jag har ont nu... Det känns som om någon hugger mig med yxor i ljumskarna varje gång jag rör mig. Tog citodon (som jag fått från förlossningen) innan jag la mig igår. Tog drygt en timme innan de började värka men då kunde jag i alla fall flytta mig utan att skrika sönder lungorna av smärta... Fortfarande hade jag riktigt ont. Har fortfarande ont men inte så att jag skriker och nu har jag inte behövt ta tabletter heller... (behovet finns ju där men vill spara dem om jag får ondare...)

• Sommarnatt2010

lovelyy: Så mycket kläder har vi inte ens till Liten =/ hmm kanske inte alls har fattat det här :) Men som sagt jag har iaf börjat fundera på vad som ska med så då kanske jag kommer på att vi behöver köpa något mer...

Ni som väntar ert första barn eller när ni gjorde det. Hade ni svårt att få mer er sambon på det hela...Vi har ju fullt upp med nya huset o så, men igår tyckte jag det var riktigt jobbigt. Han har inte alls tid för oss (mig o Liten i magen) känns inte som han tar det på allvar...det är bara en sak i mängden liksom. Visst att det är fint väder nu och det är viktigt att få huset målat iaf en gång...Men jag upplever ingen förståelse från hans sida...När vi har lagt oss så ligger han gärna o håller på magen och pratar med den o så...men när han kommer hem från jobbet har han knapt tid att säga hej innan han måste ut o säger jag något så säger han mest bara jaja typ...

Har ni några bra knep på hur jag ska göra... 

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~