• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-05-05 09:05:23 följande:
    Har ringt förlossningen och de tror att det är riktiga värkar som är på gång... Så det är väl bara att vänta och se om det kommer en bebis snart...
    hoppas!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    Lovelyy: Håller tummarna!

Nu har jag varit inne på ett ganska lyckat vändingsförsök. De fick den inte att stanna rakt neråt. Men nu ligger Liten iaf med huvudet snett neråt höger ljumske. Vilket känns bra. På tisdag ska de kolla så att den fortfarande ligger neråt. Gör den inte det vill de testa vända igen. Eftersom att det trots allt gick att vända den.

Det jag behöver tänka på är att om vattnet går så ska jag lägga mig ner o ringa förlossningen. Eftersom Liten ligger högt o inte nere i bäckengången inte ens ovanför bäckengången så är risken att tex navelsträngen åker ner om vattnet går. 

Jag känner mig väldans mörbultad och öm så ska lägga mig o vila. Men det känns skönt att det iaf gick att vända runt liten även om allt fortfarande är osäkert.  
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-05 13:49:46 följande:

Nu har jag varit inne på ett ganska lyckat vändingsförsök. De fick den inte att stanna rakt neråt. Men nu ligger Liten iaf med huvudet snett neråt höger ljumske. Vilket känns bra. På tisdag ska de kolla så att den fortfarande ligger neråt. Gör den inte det vill de testa vända igen. Eftersom att det trots allt gick att vända den.

Det jag behöver tänka på är att om vattnet går så ska jag lägga mig ner o ringa förlossningen. Eftersom Liten ligger högt o inte nere i bäckengången inte ens ovanför bäckengången så är risken att tex navelsträngen åker ner om vattnet går. 

Jag känner mig väldans mörbultad och öm så ska lägga mig o vila. Men det känns skönt att det iaf gick att vända runt liten även om allt fortfarande är osäkert.  
    vad skönt att det gick hyfsat bra i alla fall. Min böna ligger ofixerad, men lågt, men har också fått rådet att lägga mig om vattnet skulle gå. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2011-05-05 13:49:46 följande:

Vad skönt att det gick så pass bra :) Hoppas att han ligger kvar så alternativt lägger sig till rätta med huvudet helt nedåt snart!!

Ligg och vila du :) Det gör jag med... Väntar och ser om nått kommwe igång...
  • Fridayyy

Idag har jag blivit utskriven från BB. Har varit hemma men jag har haft lite hög temp och de hittar inget speiciellt det kan bero på. Inga rester i livmodern men fick medicin för att stöta ut lite mer blod. Samt att jag ska äta järntabletter. Hoppas tempen sjunker nu. Lille Oscar mår bra och har börjat gå upp i vikt igen och amning och bajseri fungerar bra. Inte mycket sömn för mig men så är det ju...=)

Hoppas ni får träffa era bebisar snart.

• tove83

var ju hos BM idag oxå ju...bf 20maj;)

sf-mått 37
    urin 0/0
    bl 110/70
    fosterljud 132

var där förra veckan oxå och då låg allt på följande

sf-mått 36
    p-glukos 5,6
    urin 0/0
    bl 120/80
    hb 129
    fosterljud 136

fixerad har den varit sedan V30...och nu börjar det kännas rejält då det ilar till i underlivet....har samlat på mig rejält med vatten i fötter och ben,och mina händer domnar bort under natten och tar sin tid att bli normala på morgonen....

undra om det är en pöjk i magen??

• Sommarnatt2010

Dåligt med aktivitet...Föder ni barn hela högen???

Nu har iaf jag haft min första lediga dag, underbart även om jag haft fullt upp...Fixat babyskydd så nu är nog alt klart för Litens ankomst. Men det gör mig inget om den väntar lite dock, vill hinna med lite saker innan Liten tittar ut.

Vad har ni för restriktioner för era män...Jag funderar lite på hur jag känner inför en eventuellt sthlms resa för min man tis em till ons em nästa vecka...Det skulle ta honom ca 4 timmar att köra hem om jag ringer o säger att det är på G... Åker han startar det väl säkert, men gör han inte det så går jag väl över max...tycker det är jätte svårt. 

i morgon ska jag på kontroll för att se om Liten ligger kvar med huvudet neråt..Hoppas och tror det. Men det återstår att se. Drömmen vore att Liten till och med sjunkt ner mot bäckengången...Det skulle kännas lite lugnare om den ligger till rätta där nere...

Hoppas ni mår bra!! 

• maddelu

hörrni Glad
    När vi väl har fött våra krabater kan vi väl gå in i länken som finns i trådstarten till BF-listan och skriva in bakom vårat Bf datum vilket datum det verkligen blev födsel Glad

Vad tror ni om det?

• TheLove

Här blir det inga barn gjorda inte... Har sen natten till torsdag haft värkar som kommit och gått... Är i latensfasen och var i fredags öppen 1cm och tappen 2,5cm... Har han inte kommit ut på onsdag ska jag till bm o göra en hinnsvepning... Håll tummarna för mig nu!!!

• mamma18

Ännu en liten maj babis här :) idag är jag inne i vecka 39.. Inga känningar ännu :) Nu börjar de bli spännande och en otrolig längtan efter min lilla

mamma3
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~