• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • ljusgläntan3030
    Fia 82 skrev 2010-09-29 21:02:40 följande:
    Verkar som alla fått positiva besked idag.. Grattis alla!! Glad

Jag var oxå på vul idag och läkaren såg "ingen normal graviditet" som han sa... så jag fick ta blodprov som ska visa hormonnivån och sen tillbaka nästa vecka och jämföra om det ökat eller miskat... :/
    Han sa att det var troligen tidigt missfall eller för tidigt att se något... (är i vecka 7+0 enligt mensen...)
    mest jobbigt är ju att han sa att han inte såg nånting... känns ju som man inbillat sig allt... :/ för jag har ju inte blödigt så mycket alls (inte ens så det kommit i bindan...) men men... får väl vänta o se.. denna eviga vääääntan...
    usch vad jobbigt!!.. *styrkekram*
    ~ Bf 22 maj 2011 ~
  • Eerika

Har vart ifrån tråden en del, kollar ibland.
    Kul att många har fått positiva besked. SYnd om er som dessvörre inte har fått det. KRAMAR TILL ER!!

Jag har börjat må superilla på mornarna, så det tar sin tid att komma upp på morgonen.
    Samtidigt som jag har lilla sonen som ska upp och till förskolan.
    Nästa vecka börjar jag jobba, hoppas inte illamåendet blir värre.
    Har blivit omplacerad redan när jag kommer tillbaka.
    Foglossningen gör att jag inte kan stå och gå så mkt som mitt jobb kräver.
    Och ni ska se min mage!!!! Rund gravidmage, högt upp!! Helt sjukt, undrar vart d ska sluta =)
    Träffade en gammal kollega igår som frågade när jag ska ha nästa.
    "Syns det sa jag?" "Japp klart o tydligt sa hon" Kan då tilläggas att hon o jag inte setts på 3år så hon har aldrig sett mig gravid!!!
    Så här går det inte att dölja längre....

• sarasessi
    TheLove skrev 2010-09-29 18:19:55 följande:
    Jag skulle nog vänta tills man kan se lite mer... Men det beror ju på, känner man att man har råd så varför inte... Ska ju göra gyn om en må¨nad och då gör vi ju ett vul till för att bekräfta hur långt gången jag är...
    Ja, det kanske är bäst att vänta lite. Tänkte iaf höra med min barnmorska när jag ska dit på inskrivning på måndag för första gången och fråga om vad hon tycker. Skönt att du får göra ett vul om en månad!
  • sarasessi
    Fia 82 skrev 2010-09-29 21:02:40 följande:
    Verkar som alla fått positiva besked idag.. Grattis alla!! Glad

Jag var oxå på vul idag och läkaren såg "ingen normal graviditet" som han sa... så jag fick ta blodprov som ska visa hormonnivån och sen tillbaka nästa vecka och jämföra om det ökat eller miskat... :/
    Han sa att det var troligen tidigt missfall eller för tidigt att se något... (är i vecka 7+0 enligt mensen...)
    mest jobbigt är ju att han sa att han inte såg nånting... känns ju som man inbillat sig allt... :/ för jag har ju inte blödigt så mycket alls (inte ens så det kommit i bindan...) men men... får väl vänta o se.. denna eviga vääääntan...
    Förstår att väntan känns lång. Finns ju tyvärr inte något annat val än att bara stå ut i väntan på nytt besked. Tråkigt värre. Kan ju också vara så att du är tidigare gången än vad du tror. Jag gjorde vul igår på 7+1, men läkaren sa innan ul att det kunde vara så at jag var tidigare gången och att han då inte kunde se något. Nu såg han visseligen nåt men han sa iaf att jag inte skulle bli orolig om vi inte såg något. 

*Kram o du fixar denna veckan*  
  • sarasessi
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-29 19:41:08 följande:
    Hej tjejer.. får man hoppas in här också.. har skrivit in mig på bf-listan.. det brukar bli att mindre sådana här trådar h¨ller längre och man lär känna varann lite bättre Flört

sarasessi - kul att det såg bra ut!!

Jag ska på ett andra ultraljud om 12 dagar för att se om den lilla växt till sig. Var på mitt första UL idag och såg hjärtat slå.. såå härligt!! Men den var lite liten för att vara i vecka 8 så hon trodde jag var i vecka 7 istället.
    Tack :) Hur stor var din lilla då?
  • Fia 82

Tack alla.. jag hoppas fortfarande! Han såg ju inget som var dött eller så iaf... alltid nåt positivt! Glad  men känns ju så märkligt att gå därifrån och inte fått veta nånting! Ska göra ett gravtest imorgon bitti och se om det fortfarande visar positivt så vet man ju nånting iaf...  om det så är ett negativt besked så vet man det!

sarasessi: Vad konstigt att läkare kan säga så mycket olika, min läkare sa att det inte var så troligt att ha inte skulle se något om man kollar på mina veckor.... :/ då blir man ju ännu mer skeptisk.. Jag lyssnar på vad din sa!! :)

• Gummsan85
    Eerika skrev 2010-09-30 08:27:16 följande:

Har vart ifrån tråden en del, kollar ibland.
    Kul att många har fått positiva besked. SYnd om er som dessvörre inte har fått det. KRAMAR TILL ER!!

Jag har börjat må superilla på mornarna, så det tar sin tid att komma upp på morgonen.
    Samtidigt som jag har lilla sonen som ska upp och till förskolan.
    Nästa vecka börjar jag jobba, hoppas inte illamåendet blir värre.
    Har blivit omplacerad redan när jag kommer tillbaka.
    Foglossningen gör att jag inte kan stå och gå så mkt som mitt jobb kräver.
    Och ni ska se min mage!!!! Rund gravidmage, högt upp!! Helt sjukt, undrar vart d ska sluta =)
    Träffade en gammal kollega igår som frågade när jag ska ha nästa.
    "Syns det sa jag?" "Japp klart o tydligt sa hon" Kan då tilläggas att hon o jag inte setts på 3år så hon har aldrig sett mig gravid!!!
    Så här går det inte att dölja längre....

jag har åxå fått en mage högt upp :/ vet inte om de har med just graviditeten att göra eller om jag bara äter för mycket, mår juh så illa så äter bara därför :( försöker dock hålla mig till fil å frukter på dagarna men sen när man kommer hem blir de svårare :(
    Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • Eerika
    Gummsan85 skrev 2010-09-30 16:07:36 följande:
    jag har åxå fått en mage högt upp :/ vet inte om de har med just graviditeten att göra eller om jag bara äter för mycket, mår juh så illa så äter bara därför :( försöker dock hålla mig till fil å frukter på dagarna men sen när man kommer hem blir de svårare :(
    Tarmarna töjer sig ju med. Många med barn nr 2 i magen i min bekantskapskrets som blev med bebismage fort.
    Vissa stanna det av för ett tag men vissa blev mkt större en med barn nr 1. Så bara vänta o se =)

Idag har jag fått klart med jobbet med uppgifter och arbetstider, jobbar 8-12 mån-fred. Riktigt skönt.
    Och om jag nån gång behöver jobba helg så blir jag ledig nästan en hel vecka efter det.
    Så här får man nästan fira =)
  • TheLove
    Eerika skrev 2010-09-30 16:12:26 följande:
    Tarmarna töjer sig ju med. Många med barn nr 2 i magen i min bekantskapskrets som blev med bebismage fort.
    Vissa stanna det av för ett tag men vissa blev mkt större en med barn nr 1. Så bara vänta o se =)

Idag har jag fått klart med jobbet med uppgifter och arbetstider, jobbar 8-12 mån-fred. Riktigt skönt.
    Och om jag nån gång behöver jobba helg så blir jag ledig nästan en hel vecka efter det.
    Så här får man nästan fira =)
    Åh vad härligt :)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~