• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-28 20:06:15 följande:

I min mage tickar det ett litet hjärta fint! :)

Bm tyckte att jag var i V.5+6 (enligt mig är det 7+2) men så kallade hon in läkaren som var där så han med fick undersöka mig och han sa utan att mäta att jag var i V.6+4 varpå bm hävdade att hon mätt till 5+6 och han fortsätter med att "hjärtat börjar slå först i V.6"

Vi har bestämt oss att gå efter läkarens uträkning. Känns bättre även om han inte mätte, lustigt om jag skulle blivit bakflyttad 9 dagar, det är ändå rätt mycket...

Jag blöder från livmodertappen, gjorde ju vul och började blöda så fort de började undersöka mig så det är lättblödig livmodertapp och sen så satt moderkakan lågt i bakvägg eller vad man säger om jag förstod rätt, vilket också kan leda till blödningar (lågt sittande i framvägg förra gången)

Känns så skönt nu! Ska tillbaka den 26/10 för ett gyn och ett vul och det känns bra för då blir väl datumet mer exakt...

Oh va skönt å höra gumman!
    Hoppas på samma lättnad då jag går därifrån i morgon!

KRAM
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-09-28 20:06:15 följande:

I min mage tickar det ett litet hjärta fint! :)

Bm tyckte att jag var i V.5+6 (enligt mig är det 7+2) men så kallade hon in läkaren som var där så han med fick undersöka mig och han sa utan att mäta att jag var i V.6+4 varpå bm hävdade att hon mätt till 5+6 och han fortsätter med att "hjärtat börjar slå först i V.6"

Vi har bestämt oss att gå efter läkarens uträkning. Känns bättre även om han inte mätte, lustigt om jag skulle blivit bakflyttad 9 dagar, det är ändå rätt mycket...

Jag blöder från livmodertappen, gjorde ju vul och började blöda så fort de började undersöka mig så det är lättblödig livmodertapp och sen så satt moderkakan lågt i bakvägg eller vad man säger om jag förstod rätt, vilket också kan leda till blödningar (lågt sittande i framvägg förra gången)

Känns så skönt nu! Ska tillbaka den 26/10 för ett gyn och ett vul och det känns bra för då blir väl datumet mer exakt...

underbart att höra!
    snöstjärna skrev 2010-09-28 20:12:59 följande:

KRAM
    så klart att du kommer!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna
    jakeline skrev 2010-09-28 20:14:50 följande:
    underbart att höra!

KRAM
    så klart att du kommer!
    hoppas hoppas hoppas.
    Men nu MÅSTE jag äta nått, mår så apilla vid den här tiden på dygnet.
    Tar det som något positivt!
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-28 20:10:05 följande:
    Va skönt att det slog ett litet hjärta..längtar så till jag ska göra UL är det vanligt UL när man gör KUB-test?? Ska på inskrivning om två veckor o sen antar jag att det dröjer ytterligare 1-2 veckor innan UL =) LÄNGTAR vill sååå gärna se att det verkligen finns nått där
    Kub görs som vanligt ul i V11+ till 13+ nått sånt sa bm till mig. tror man måste göra vul innan alt. veta precis hur långt gången man är då det är så liten tidsperiod som det går att göra kub. 

KRAM
    Såklart att det kommer gå lika bra för dig! Det måste det göra!!
  • sarasessi

Har fått en tid på ett annat ställe för vul imorgon. Skönt! Jag blöder inte mer nu. Uppdaterar imorgon om hur det har gått. Kram på er!

• snöstjärna
    sarasessi skrev 2010-09-28 21:56:51 följande:
    Har fått en tid på ett annat ställe för vul imorgon. Skönt! Jag blöder inte mer nu. Uppdaterar imorgon om hur det har gått. Kram på er!
    Håller tummarna för oss båda! ♥
  • sarasessi
    snöstjärna skrev 2010-09-28 22:03:27 följande:
    Håller tummarna för oss båda! ♥
    Och jag för dig med!
  • Gummsan85

Hur fungerar era magar? jag vet inte om det har med grav. å göra eller så men min mage mår inte bra alls :( fiser hela dagarna å de luktar surt å jätte illa :( blir juh pinsamt när man är ute å handlar eller så :/ tror inte de har med maten å göra iaf. hoppas de går över!

i övrigt så mår jag så illa så jag bara vill spy, går inte en minut utan att jag mår illa :( äter konstant men försöker hålla mig till frukter. har ni några tips på annat man kan äta förutom bananer och salta kex? äter salta pinnar och de funkar väl lite sådär men känns inte som de e sådär jätte nyttit :(

hoppas ni andra mår bättre! nu ska jag för hoppningsvis nanna kudde, måste dock lägga min envisa dotter först.

kram på er och sov så gott!

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • TheLove

Håller tummarna för er som ska göra vul idag!! Hoppas det går bra!!

Gummsan85 skrev 2010-09-28 22:34:17 följande:

Hur fungerar era magar? jag vet inte om det har med grav. å göra eller så men min mage mår inte bra alls :( fiser hela dagarna å de luktar surt å jätte illa :( blir juh pinsamt när man är ute å handlar eller så :/ tror inte de har med maten å göra iaf. hoppas de går över!

i övrigt så mår jag så illa så jag bara vill spy, går inte en minut utan att jag mår illa :( äter konstant men försöker hålla mig till frukter. har ni några tips på annat man kan äta förutom bananer och salta kex? äter salta pinnar och de funkar väl lite sådär men känns inte som de e sådär jätte nyttit :(

hoppas ni andra mår bättre! nu ska jag för hoppningsvis nanna kudde, måste dock lägga min envisa dotter först.

kram på er och sov så gott!

Min mage är sån också och för det mesta ganska lös... (tar jag i börjar jag blöda från tappen så jag är glad att det är löst istället för hårt...) Men jag stinker apa också haha men så brukar det vara när man är gravid. Tror det beror på att tarmarna får flytta sig och så... Tror många är hårda i magen istället... För att hårda till magen så är ju grön banan att föredra. Den mogna bananen är lösande... Blåbär stoppar upp med... om det var det du undrade över... Förstod inte hur du menade Skäms

Är trött, mår illa och har ont i ryggen... Känns lagom roligt!!

• snöstjärna

Lös i magen jag med.
    Å väldigt "väsnig" .. alltså den låter typ hela tiden ... Skitjobbigt.

Å hungrig.
    Jag har inte känt hunger direkt på 8 månader sen jag opererade mig.
    Men nu e jag verkligen hungrig.
    Å nu på morgonen innan frukost, usch så jag mår illa.

Det brunna börjar ebbas ut med!

Vid 13 idag får vi titta till bönan ..... återkommer sen =)

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~