• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Gummsan85

nu har jag pratat med mvc och ska på inskrivning den 22 oktober :)
    enligt mina beräkningar så är jag i vecka 8+6 idag men hon jag pratade med ville flytta fram mig 2 dagar så enligt henne blev det 9+1 idag. inget jag har något emot :) 

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • snöstjärna

Allt är bra med lilla bönan.
    Men vi har förlorat ett syskon.

Visste ju att jag hade en lite annorlunda livmoder, å idag fick jag veta lite mer.
    Jag har en hjärtformad livmoder, troligtvis med en skiljevägg emellan vilket gör att det typ blir som två.
    Det första hon å vi såg var en tom liten säck .... å lite vätska - troligtvis blod. Så hon konstaterade et missfall.
    Men sen körde hon runt med staven lite till .. å där låg bönan!
    Å vi fick se ett hjärta picka på.
    Dock var det väldigt litet.

Fortsätter jag blöda får jag komma å kolla igen om en vecka.

Börjar jag blöda igen får jag åka in å titta till.

Problemet med att ha en sån här livmoder som jag har, är att det oftast blir prematur barn. Det finns mindre plats att växa på ... de blir oftast lite tillväxthämmade. Så det kommer att bli ett ultraljud var 4:e vecka efter rUL. De kommer ha koll på mig.

Risken för missfall är även större då det ser ut som det gör.

Men nu ska jag njuta av detta å lilla bönan som lever i mig .... å på ett vis är jag "glad" att det bara är en .... men på samma gång lite ledsen över att vi förlorat en liten där inne.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-09-29 14:59:32 följande:

Visste ju att jag hade en lite annorlunda livmoder, å idag fick jag veta lite mer.
    Jag har en hjärtformad livmoder, troligtvis med en skiljevägg emellan vilket gör att det typ blir som två.
    Det första hon å vi såg var en tom liten säck .... å lite vätska - troligtvis blod. Så hon konstaterade et missfall.

Problemet med att ha en sån här livmoder som jag har, är att det oftast blir prematur barn. Det finns mindre plats att växa på ... de blir oftast lite tillväxthämmade. Så det kommer att bli ett ultraljud var 4:e vecka efter rUL. De kommer ha koll på mig.

Men nu ska jag njuta av detta å lilla bönan som lever i mig .... å på ett vis är jag "glad" att det bara är en .... men på samma gång lite ledsen över att vi förlorat en liten där inne.
    vad skönt att höra, samtidigt som sorgligt.
    Gummsan85 skrev 2010-09-29 12:52:18 följande:

vart hittade ni den informationen? slv, va e de? :/

nu har jag iaf ringt till bm, dom ringer dock upp mig 10 över 2 så hoppas att vi är på stället så sväris är ute och lastar då. vill juh inte att han ska höra. vet inte om jag vågar svara annars :(.

livsmedelsverket. Det htitar du här: slv.se
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    jakeline skrev 2010-09-29 15:03:35 följande:
    vad skönt att höra, samtidigt som sorgligt.
    Gummsan85 skrev 2010-09-29 12:52:18 följande:

vart hittade ni den informationen? slv, va e de? :/

nu har jag iaf ringt till bm, dom ringer dock upp mig 10 över 2 så hoppas att vi är på stället så sväris är ute och lastar då. vill juh inte att han ska höra. vet inte om jag vågar svara annars :(.

livsmedelsverket. Det htitar du här: slv.se
    äh fel adress... denna funkar.. :P www.slv.se/
    Direkt till kostråd för gravida: www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • melkersmamma

snöstjärna:
    tror inte riktigt jag förstod..
    från början hade du två st småisar, en i varje "del" av livmodern.. en finns där idag men en klarade sig inte. har jag förståt rätt?

har aldrig hört något sådant förut, hoppas det känns okej!
    och hoppas den ni såg med tickande hjärta mår bra där inne, hela graviditeten!

• talare
    melkersmamma skrev 2010-09-29 15:34:13 följande:
    snöstjärna:
    från början hade du två st småisar, en i varje "del" av livmodern.. en finns där idag men en klarade sig inte. har jag förståt rätt?

det är tydligen vanligt att de flesta graviditeterna börjar som tvilliggraviditeter. ibland blöder man ut den ena och ibland tillbakabildas den.
  • snöstjärna
    melkersmamma skrev 2010-09-29 15:34:13 följande:
    snöstjärna:

Mmm jag har en delat livmoder, så det hade befruktats två ägg. En i vardera del.
    Den ena blev dock ett missfall, medan det andra lever och mår bra! =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-29 14:59:32 följande:

Åh vilken lättnad att ni faktiskt har ett litet mirakel kvar i magen :) Men jag beklagar tvillingen :(

Hur tidigt prematur är det risk att det blir? Skönt med ul var 4e vecka sen för att kolla så allt står rätt till i alla fall! Hoppas det inte blir prematur ändå! Nu ska bönan få stanna i sin mage till V.40 tycker jag :) Grattis!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~