• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Gummsan85 skrev 2010-09-29 17:34:11 följande:
    när ni kommer till RUL ska ni kolla vad det blir för kön på bebisen då?

jag vill veta men sambon vill inte veta :( jag vill ha en flicka till medans sambon tror på en pojke eller envisas med att de kommer bli en pojke. kan man få veta iaf även om han inte vill veta?

Vi kommer ta reda på könet :) såklart ni kan göra så att bara du får veta könet om du och mannen kommer överens om det... Misstänker att maken då får gå ut medan du får svaret, men tror att han vill veta om du vet. Annars lär han väl misstänka när du målar rummet rosa/blått :P

snöstjärna skrev 2010-09-29 17:07:22 följande:
    Jag hoppas oxå på en liten tjej =) Å kommer nog köpa på mig lite prematurkläder med, hade ju inget sist. Å har sålt det mesta av det. Bara sparat lite.
    Vi har endel kvar från sonen men på nått sätt vill jag inte använda iaf ett par av det då jag funderar på att rama in dem som sonens första kläder....
  • Eerika
    snöstjärna skrev 2010-09-29 14:59:32 följande:
    Allt är bra med lilla bönan.
    Men vi har förlorat ett syskon.

Visste ju att jag hade en lite annorlunda livmoder, å idag fick jag veta lite mer.
    Jag har en hjärtformad livmoder, troligtvis med en skiljevägg emellan vilket gör att det typ blir som två.
    Det första hon å vi såg var en tom liten säck .... å lite vätska - troligtvis blod. Så hon konstaterade et missfall.
    Men sen körde hon runt med staven lite till .. å där låg bönan!
    Å vi fick se ett hjärta picka på.
    Dock var det väldigt litet.

Fortsätter jag blöda får jag komma å kolla igen om en vecka.

Börjar jag blöda igen får jag åka in å titta till.

Problemet med att ha en sån här livmoder som jag har, är att det oftast blir prematur barn. Det finns mindre plats att växa på ... de blir oftast lite tillväxthämmade. Så det kommer att bli ett ultraljud var 4:e vecka efter rUL. De kommer ha koll på mig.

Risken för missfall är även större då det ser ut som det gör.

Men nu ska jag njuta av detta å lilla bönan som lever i mig .... å på ett vis är jag "glad" att det bara är en .... men på samma gång lite ledsen över att vi förlorat en liten där inne.
    Så skönt att det låg en böna i din mage =) Trist med tvillingen!!
    Hoppas allt kommer gå bra för dig nu!!
    Styrkekramar till dig!!
  • TheLove

Suck och stön vad trött jag blir! Blöder ju fortfarande och nu har det till och med kommit lite i trosorna... Va fan... Jag börjar såklart noja men borde tänka lite längre. Igår var de inne och misshandlade min livmodertapp/hals med ultraljudsdildon och tog cytologprov och såklart blöder jag ju idag då, inte konstigt om det blir mer än vad det var innan... Och läkaren sa att jag inte ska vara orolig! Det är såhär mina graviditeter är... (stör mig på mig själv och min nojjighet)

• sarasessi

Hej alla i tråden! Hoppas att ni haft en bra dag! Skönt att höra att det gått bra för alla som gjort vul idag. Tråkigt med tvillingen men grattis till den som fanns kvar snöstjärnan!! :) Jag var också på vul idag efter blödningar igår och läkaren sa att graviditeten såg normal ut :) Det tickar ett litet hjärta och pyret är hela 12 mm ;) *Lycklig* Har dock bokat ett tidigt ul om två veckor på privatklinik (ej vul) för en vecka sedan. Vet ej om jag ska strunta i det nu och avboka eller om jag ska ta det ändå. Vad tycker ni? 

• TheLove
    sarasessi skrev 2010-09-29 18:15:12 följande:
    Hej alla i tråden! Hoppas att ni haft en bra dag! Skönt att höra att det gått bra för alla som gjort vul idag. Tråkigt med tvillingen men grattis till den som fanns kvar snöstjärnan!! :) Jag var också på vul idag efter blödningar igår och läkaren sa att graviditeten såg normal ut :) Det tickar ett litet hjärta och pyret är hela 12 mm ;) *Lycklig* Har dock bokat ett tidigt ul om två veckor på privatklinik (ej vul) för en vecka sedan. Vet ej om jag ska strunta i det nu och avboka eller om jag ska ta det ändå. Vad tycker ni?
    Jag skulle nog vänta tills man kan se lite mer... Men det beror ju på, känner man att man har råd så varför inte... Ska ju göra gyn om en må¨nad och då gör vi ju ett vul till för att bekräfta hur långt gången jag är...
  • snöstjärna
    Va skönt att höra för dig med!! Kram
    TheLove skrev 2010-09-29 18:01:04 följande:

Vi kommer ta reda på könet :) såklart ni kan göra så att bara du får veta könet om du och mannen kommer överens om det... Misstänker att maken då får gå ut medan du får svaret, men tror att han vill veta om du vet. Annars lär han väl misstänka när du målar rummet rosa/blått :P

snöstjärna skrev 2010-09-29 17:07:22 följande:
    Jag hoppas oxå på en liten tjej =) Å kommer nog köpa på mig lite prematurkläder med, hade ju inget sist. Å har sålt det mesta av det. Bara sparat lite.
    Vi har endel kvar från sonen men på nått sätt vill jag inte använda iaf ett par av det då jag funderar på att rama in dem som sonens första kläder....
     Gjorde en tavla som du ser i detta inlägg med Jordans första body i storlek 38/40 å en mini blöja å napp =) Sen har jag nått plagg kvar, men det mesta såldes.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • ljusgläntan3030

Hej tjejer.. får man hoppas in här också.. har skrivit in mig på bf-listan.. det brukar bli att mindre sådana här trådar h¨ller längre och man lär känna varann lite bättre Flört

sarasessi - kul att det såg bra ut!!

Jag ska på ett andra ultraljud om 12 dagar för att se om den lilla växt till sig. Var på mitt första UL idag och såg hjärtat slå.. såå härligt!! Men den var lite liten för att vara i vecka 8 så hon trodde jag var i vecka 7 istället.

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • Fia 82

Verkar som alla fått positiva besked idag.. Grattis alla!! Glad

Jag var oxå på vul idag och läkaren såg "ingen normal graviditet" som han sa... så jag fick ta blodprov som ska visa hormonnivån och sen tillbaka nästa vecka och jämföra om det ökat eller miskat... :/
    Han sa att det var troligen tidigt missfall eller för tidigt att se något... (är i vecka 7+0 enligt mensen...)
    mest jobbigt är ju att han sa att han inte såg nånting... känns ju som man inbillat sig allt... :/ för jag har ju inte blödigt så mycket alls (inte ens så det kommit i bindan...) men men... får väl vänta o se.. denna eviga vääääntan...

• TheLove

Förlåt, missade ju helt att säga grattis!! (vad dum jag känner mig nu)

Fia 82 skrev 2010-09-29 21:02:40 följande:
    Verkar som alla fått positiva besked idag.. Grattis alla!! Glad

Jag var oxå på vul idag och läkaren såg "ingen normal graviditet" som han sa... så jag fick ta blodprov som ska visa hormonnivån och sen tillbaka nästa vecka och jämföra om det ökat eller miskat... :/
    Han sa att det var troligen tidigt missfall eller för tidigt att se något... (är i vecka 7+0 enligt mensen...)
    mest jobbigt är ju att han sa att han inte såg nånting... känns ju som man inbillat sig allt... :/ för jag har ju inte blödigt så mycket alls (inte ens så det kommit i bindan...) men men... får väl vänta o se.. denna eviga vääääntan...
    Skickar ännu en kram till dig!!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~