• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Eerika
    TheLove skrev 2010-09-23 21:32:30 följande:

3d/4d görs ju i de flesta storstäder. En tripp till sthlm kanske? :P

Man behöver inte ta reda på könet, de kan göra alla möjliga undersökningar... Här kommer jag beställa tid www.crocus.nu/Prislista_1722_1075.php Det är i Linköping...

Tycker det är mycket lustigt att de vägrar säga könet på rul... Ser de det kan de väl säga?

Nu sitter jag och läser "handbok för gravida" eller nått heter den.. Får se om det är nått att ha...

Crocus är jättebra. Där gick min bror och hans fru o kollade båda barnen.
    Vi går till Storken i Linköping. De har inte 3d/4d men man får könsUL.

Varför de inte talar om könet där vi bor är för att det finns människor i olika kulturer som tagit bort sina barn om det har vart "fel" kön. Så jag kan förstå då att de inget säger. Och vi betalar gärna extra för att få veta. =)
  • TheLove

Vart har ni bm mottagning då? För jag kommer gå på storken, gjorde det min förra graviditet och det var jättebra! Hade Ami (ann-marie) då men hon är tjänstledig så jag ska ha Marie denna graviditet, misstänker att hon gör ditt ul? Vart bor du? Jag bor i Mjölby men åker gärna en bit för det är verkligen en supermottagning.

Crocus gick min syster till för 3d och säger också att det är toppen. De kunde inte komma åt att se barnet så bra så de fick komma tillbaka någon vecka senare och göra det gratis, då fick de ändå bilder och film från första gången med...

• TheLove

Förresten har jag hört det med att de inte vill berätta pga att vissa gör abort pga könet, men jag tycker ändå det är fel... Tycker att man borde få veta om man vill... Vad betalar du på storken?  Jag tycker inte deras utrustning är lika bra som den på universitetssjukhuset, det var väldigt stor skillnad när jag gjorde ul på båda ställena... 

• snöstjärna

I natt drömde jag att vi fick en tjej, en liiiten tjej, men att vi fick åka hem som vanligt utan å behöva stanna på neo (stannade 5 veckor sist) ...

Oh hon var så fin.

Sån där löjlig grej, men jag hoppas det är en liten tjej denna gång ... men skulle absolut inte bli ledsen om det var en pojke heller, men ja ni förstår =)

Jag vet inte om de talar om kön här på vårt sjukhus, förr har de inte gjort det alls. De vägrar. Men jag har för mig jag hört att de kanske börjat göra det. Å då tror jag att jag skulle vilja veta faktiskt ... vore lättare att planera med den usla ekonomi vi har numera ... Vad som behövs köpas nytt osv.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

Ja men jag känner lite så med... Jag kommer vilja renovera i sonens rum men så småningom ska det ju flytta in en liten till där (bor i en trea) och då "måste" man ju veta könet ;) Nej men framför allt handlar det om att jag vill köpa flickkläder om det är en liten tös. Har ju redan massa pojkkläder.

Jag hoppas på en flicka denna gång eftersom det skulle vara roligt med en av varje. Maken vill bara ha 2 barn (jag med TROR jag) så det blir ju sista barnet och jag har alltid velat ha en liten tjej som man kan sätta på klänningar och göra flätor på när hon blir större. Såklart blir jag glad för en pojke med men längtar efter en liten tjeja! Det tycker jag att man får göra!!

• TheLove

Nejmen snöstjäna vilken liten minibebis... Så söt! Jag tyckte min son var liten 46cm och 2520g, men din lilleman var ju ganska så mycket mindre ändå...

• Eerika

Jag går på sjukhuset i Norrköping eftersom vi bor här. Men de gör ju inte könsUL så då tog vi storken.
    Så det är det enda jag har haft med Storken o göra. Jag kommer ha samma BM som förra gången och det tycker jag är toppen, då känner hon redan oss och man  slipper ta allt en gång till =)

Jag hoppas med på en flicka eftersom man har en son (och mannen har en son sen innan ) Men bara barnet är friskt och mår bra när den kommer ut så spelar ingenting nån roll.
    Skulle det nu vara en flicka så har man ju en hel del att inhandla, för i detta hem är det ju bara pojkkläder/grejer.
    =)
    Jag var på Ullared innan sonen kom och köpte i princip allt där till honom, tror man tjänar massor på att åka dit och handla allt. Så fort vi vet vad vi har i magen så blir det en tripp dit. Innan man blir för tung och foglossningen gör att jag inte kan gå ordentligt.....

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-24 08:40:29 följande:

Nejmen snöstjäna vilken liten minibebis... Så söt! Jag tyckte min son var liten 46cm och 2520g, men din lilleman var ju ganska så mycket mindre ändå...

Ja han var en liten liten liten en. 1420gram och 42,5cm stoltserade han med. 9 veckor för tidig, men vi fick åka hem efter 5 veckor. Han har varit en kämpe från start. Fortfarande lite liten dock, men det ska nog ta sig! =)

Hoppas oxå på en tjej, eftersom vi troligtvis inte kommer skaffa fler barn efter detta. Å precis som du säger, man har ju drömt om klänningar, flätor å annat småroligt =)
  • snöstjärna

Mjölby och Norrköping. Är ni många därikring här inne?
    Jag har faktiskt en anknytning till Norrköping med.
    Farmor å farfar till barnen å hela släkten på den sidan bor i Norrköping, så vi är dit ett par gånger om året.
    Ska ner nästa gång här i november =)

Vi bor dock uppe i Hälsingland.

• TheLove
    Eerika skrev 2010-09-24 08:49:45 följande:
    Jag går på sjukhuset i Norrköping eftersom vi bor här. Men de gör ju inte könsUL så då tog vi storken.
    Så det är det enda jag har haft med Storken o göra. Jag kommer ha samma BM som förra gången och det tycker jag är toppen, då känner hon redan oss och man  slipper ta allt en gång till =)

Jag hoppas med på en flicka eftersom man har en son (och mannen har en son sen innan ) Men bara barnet är friskt och mår bra när den kommer ut så spelar ingenting nån roll.
    Skulle det nu vara en flicka så har man ju en hel del att inhandla, för i detta hem är det ju bara pojkkläder/grejer.
    =)
    Jag var på Ullared innan sonen kom och köpte i princip allt där till honom, tror man tjänar massor på att åka dit och handla allt. Så fort vi vet vad vi har i magen så blir det en tripp dit. Innan man blir för tung och foglossningen gör att jag inte kan gå ordentligt.....

Vad betalar du på Storken?

Vill också till Gåkås! Var där två dagar innan jag plusade. Funderade på att kolla mammakläder men maken hindrade mig... Jag kände ju på mig att det var nått...

Idag mår jag ordentligt illa... Ska göra lite ingefärate och se om det lindrar det, annars kommer jag snart kräkas!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~