• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010

Idag har jag verkligen mått pyton :s men tänker fortfarande positivt, mår jag skit mår lite bra :P Undra hur länge man orkar tänka så =)

Jag har funderat på tygblöjor tidigare, men nu vet jag faktiskt inte..Tror inte mannen är så intresserad av det..

Eerika - håller er förskola med blöjor??? Är inte det ganska ovanligt??? Där jag jobbade fick föräldrarna själva köpa sina blöjor att ha på förskolan, vi meddelade när de var på väg att ta slut, så de han köpa nya...

Lovelyy - Håller tummarna för att allt är bra, men fy va jobbigt att de är så känslokalla, har en kompis som va jätte nojjig (enligt henne själv) hade inte ens blödningar och fick göra Vul tror hon gjorde det två gånger...

talare - Då är vi ju två, tycker oxå det är sååå spännande =) Längtar tills man kan börja köpa kläder ja saker över huvudtaget.

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-24 18:56:19 följande:
    Ja de är riktigt okänsliga! De kan väl säga "det är väldigt vanligt att blöda tidigt i graviditeten så det behöver inte betyda mf även om det kan vara det. Nu är det tyvärr så att vi inte har möjlighet att ta emot dig eftersom de som gör undersökningarna har gått hem för helgen. Är du mkt orolig kan du åka till akuten eller återkomma igen på måndag om du fortfarande blöder då" men istället slänger hon ur sig att det antagligen är mf. Inte okej! Nu har ju jag haft en sån här graviditet en gång innan så oron är väl inte riktigt lika stor som när jag blödde första gången. Även om jag fortfarande är orolig!

Jo jag åkte till akuten en gång när jag väntade sonen men fick ligga där 5 timmar innan de gjorde ett ul och det tog sisådär 5 minuter.

Jag hoppas jag får ett vul på inskrivningen för jag vill inte göra inskrivningen om det visar sig att bebis har dött där inne. Vid inskrivningen blir ju allt mer verkligt :/
    Usch!
    Jag minns sist att jag fick vänta till måndagen, men jag fick i alla fall titta till.
    Hoppas du får ett VUL på inskrivningen!! Jag hoppas på att få göra ett då jag ska träffa gynnekolog ..
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Gummsan85

va e de som e så bra med tygblöjor? jag tittade lite på det när jag väntade dottern men inget som riktigt tilltalade mig :/ visserligen e de juh billigare än å köpa vanliga blöjor men man måste juh tvätta dom å då flera ggr om dagen om man inte har massor :/ sen kostar dom väl en del å köpa?

vi kör med libero till våran tjej men på natten kan hon kissa så mycket så hon kissar i hela sängen vilket blir jätte jobbigt då vi inte har något kissunderlägg :/ (vart kan man köpa det? nån som vet?) eller finns det kanske nattblöjor? sånna som klarar extra mycket kiss? hon dricker ganska mycket varje kväll å kan vakna nån enstaka gång i månaden under natten å vill ha mera så antagligen därför hon kissar så mycket men vill inte ta ifrån henne det helt då hon går å lägger sig så himla snällt när hon får drickan :) känns dock lite som en muta :(

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • TheLove

Libero har nattblöjor tror jag... Ska köpa deras "potty traning" blöjor också så de känner när de kissar på sig. Elliot kissar med igenom sina libero på natten men han kan svepa två vällingflaskor (de största)  innan han somnar på kvällen... pampers kissar han igenom på en timme haha konstigt det där med blöjor!

• Gummsan85

ok :) dom där pott tränar blöjorna har jag inte hört talas om :/ molly går juh naken hela dagarna när vi är hemma å sköter sig jätte bra, går på pottan nästan varje gång utan att vi behöver fråga eller säga till, har dock hänt nån olycka i badkaret å de får man höra för då blir hon ledssen stackarn :( tror vi ska kolla efter dom där nattblöjorna iaf :)

vi flyttar juh snart och får då egen tvättmaskin så då ska vi köpa kissunderlägg istället, då kan man tvätta när hellst man behöver vilket vi inte kan göra nu :(

• snöstjärna

Jag börjar se en ljusning på blöjfronten.
    Vår treårige kille har idag varit blöjfri hela dagen! Vore skönt att helt vara av med blöjor innan bebis kommer. Så man slipper dubbla blöjkostnader =)

Vi har kört med Lidls billiga blöjor sedan väldigt länge, å de har funkat kanon på vår kille.
    Körde lite pampers i början då han var riktigt lill-liten.

Tygblöjor är inget för mig. Visst det är säkert ekonomiskt i längden.
    Men det känns som ett enormt arbete.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Gummsan85

ja de e så vi känner åxå, 2 blöjbarn e inte roligt . vi har haft henne blöjfri under dagtid nu i ca 2 veckor å de funkar som sagt hur bra som hellst :) känns som de kommer gå fort att få henne helt blöjfri :)

• TheLove

Elliot var blöjfri i ca två veckor men sen fick han ett bakslag och vägrade toan och pottan så nu har vi börjat från scratch så det är lite tråkigt... Vi köper ibland lidls byxblöjor och de funkar nästan lika bra som liberos tycker vi :) På dagis har vi även de blöjorna fast i vanlig knäppblöja eller liberos vanliga blöjor... Elliot är 2½ snart...

plastad frotté finns på ikea och gekås, antagligen finns det säkert på hemtex och sånna ställen med,,,

• Gummsan85

ok tråkigt :( men de e väl sånt som kan hända antar jag. Molly är precis fyllda 2 :) har alltid haft libero sen nr 2 pampers va mycket mjukare som nr 1. känns som att jag vill ha engångsunderlägg, slippa extrra tvätt :)

• jakeline

Vi köpte potta till sonen idag, så nu ska det börjas här hemma... har vi tur är han blöjfri på dagarna iaf när bönan kommer! :) Jag är optimistisk...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~