Eerika skrev 2010-09-24 13:30:50 följande:
Vi betalade 700:- på Storken, då fick vi massor med fina bilder och så veta vad det va för kön.
Vi va på Gekås med helgen innan jag plussade, tänkte med handla mammakläder för jag hade en känsla av att jag va gravid. Men gjorde det inte... men modet är ju bra med tights och tunikor o det kan man ju fortsätta ha samma ett bra tag. Det är mina jeans jag inte kommer i, så det får jag köpa nya.
Hade jättebra när jag väntade sonen, men veckan efter han kommit kastade jag alla mammakläder.... "för jag skulle ALDRIG mer föda barn" haha!! Tänk vad det ändrar sig,
Kan rekommendera
4mom.se om ni vill köpa jeans. De satt toppen på mig hela graviditeten.
Det är ju billigare än vad det är med 3d men jag känner så mycket för att göra ett 3d denna gång :)
Jag har sparat mina mammakläder men av någon lustig anledning hittar jag nästan ingenting av det... Får gå in och kika på 4mom men jag tror inte jag vågar köpa byxer från nätet. Vi har en mammaklädesbutik här i lilla mjölby. Ska in dit om någon vecka och kika lite tänkte jag :)
talare skrev 2010-09-24 14:09:04 följande:
så kul att få läsa om era tidigare erfarenheter. skrattade till när Eerika skrev att hon "ALDRIG mer skulle föda barn". :)
jag tror inte jag vill ta reda på könet, blir som en liten överraskning och mig spelar det ingen roll vilket kön barnet har, för jag kommer ju knappast vilja ta bort det om det är "fel" kön. dessutom vill jag gärna ha könsneutrala färger och kläder (även om jag kommer köpa klänningar om det blir en flicka). jag har mått illa på förmiddan idag, men det ger sig nog nu efter en smörgås. :)
Nej jag skulle aldrig någonsin ta bort mitt barn! Kommer älska det precis lika mycket om det är en pojke men jag hoppas ändå lite extra på en flicka då jag gärna vill ha en av varje :) Jag tycker inte om könsneutralt, vill ha rosa/lila kläder på en tjej och ljusblå på en bebiskille :P Annars klär jag min son mest i rött! Han är så fin i det! Gillar även rosa på pojkar... rosa är kanske lite av en favoritfärg :P
talare skrev 2010-09-24 14:11:39 följande:
förresten är det någon av er som testat tygblöjor?
har aldrig testat tygblöjor, tycker det räcker med tvätten som blir ändå. Förstår inte hur jag ska orka tvätta för en liten till :P Jag gör ju inte nått annat än tvättar.
Vi har använt Libero hela tiden tycker det är absolut bästa blöjorna. Vi fick ju använda prematurblöjor på grabben första veckorna och tror det bara är libero som har det... Pampers läcker och luktar illa :P