• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-24 21:24:37 följande:

Elliot var blöjfri i ca två veckor men sen fick han ett bakslag och vägrade toan och pottan så nu har vi börjat från scratch så det är lite tråkigt... Vi köper ibland lidls byxblöjor och de funkar nästan lika bra som liberos tycker vi :) På dagis har vi även de blöjorna fast i vanlig knäppblöja eller liberos vanliga blöjor... Elliot är 2½ snart...

plastad frotté finns på ikea och gekås, antagligen finns det säkert på hemtex och sånna ställen med,,,

Så var det för oss med. Jordan var i stort sätt helt blöjfri om dagarna, å sen bara slog det back-ut. Han vägrade ha kalsonger å skulle bara ha blöja ..
    Men nu känns det som han är mer PÅ själv, så jag hoppas det ska flyta på smidigt nu =)
    Vore som sagt skönt att ha honom blöjfri innan bönan kommer =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • sarasessi

Men oj vad ni har skrivit mycket!! Har inte varit inne tidigare idag för har mått riktigt pyton och har varit hemma idag. Orkar inte må såhär dåligt. Känns som om jag inte klarar av det som måste göras i vardagen med denna yrsel och illamående. Usch! Sorry att jag klagar. Har försökt läsa igenom hela tråden för att hålla lite koll iaf. Det är roligt att följa er. Men svårt att hinna vara inne varje dag.

*kram från en som är på lite dåligt humör idag*

• snöstjärna
    sarasessi skrev 2010-09-24 22:21:24 följande:
    Men oj vad ni har skrivit mycket!! Har inte varit inne tidigare idag för har mått riktigt pyton och har varit hemma idag. Orkar inte må såhär dåligt. Känns som om jag inte klarar av det som måste göras i vardagen med denna yrsel och illamående. Usch! Sorry att jag klagar. Har försökt läsa igenom hela tråden för att hålla lite koll iaf. Det är roligt att följa er. Men svårt att hinna vara inne varje dag.

*kram från en som är på lite dåligt humör idag*
    Faktiskt lite smått börjat må illa jag med. Efter jag ätit.
    Å nu på morgonen innan jag ätit.
    Tvi.
    Å när jag går på toa å gör nummer då, då hulkar jag ;(
  • Gummsan85

inte alls roligt att må så illa :( har mått illa varje dag i 3 veckor nu :( varje dag i stort sätt hela tiden om jag inte äter typ konstant :( någon som har något bra tips? jag spyr inte iaf vilket e skönt fast de känns som att de skulle behövas :(

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • snöstjärna
    Gummsan85 skrev 2010-09-25 09:52:19 följande:
    inte alls roligt att må så illa :( har mått illa varje dag i 3 veckor nu :( varje dag i stort sätt hela tiden om jag inte äter typ konstant :( någon som har något bra tips? jag spyr inte iaf vilket e skönt fast de känns som att de skulle behövas :(
    Jag har ju det "hindret" att jag inte kan spy nu heller =/
    Om jag inte precis ätit något som inte hunnit ner i magen då ....
    Så jag hoppas jag slipper känna att jag måste spy, för det går lixom inte.

Det enda tips jag har är att tugga på nått hela tiden. Kex?
    Tuggummi? Dricka?
  • Fru Bragstad

Kul! Jag har bf 8 maj (hittils) har ju inte vart på UL än... :)

Hur mår ni i graviditeterna...? Illamående å så...?

• melkersmamma

hej, enligt fl har jag bf den 17 maj. får jag vara med er? :)

jag undrar nämligen en sak.. börjar typ vara orolig att nåt hänt i magen..
    har typ inte känt nån sympyom på hela veckan.. hade lite "mensverk" häromdagen men annars inget.

är i v 7 nu alltså. läste nåt om spökveckor men dom verkade skulle komma långt senare.

om bäbisen i magen dör.. kommer blod ganska direkt då eller kan det gå länge innan man blöder?
    om bäbisen inte har överlevt och jag gör ett nytt grav.test.. visar det plus ändå då? eller försvinner strecket om barnet har dött?

åååh. :/

• Fru Bragstad

det lilla livet: Jag har gått 8 fulla veckor imorrn, å denna veckan har jag haft en del symtom, bröstspänningar å något lite illamående nån dag.. Men förra veckan va de precis som du säger, jag kände knappt av nånting! De enda jag "hängde mig fast vid" va känslan av att allt inte va "som vanligt" i kroppen typ...

De me graviditetstest vet jag faktist inte hur de visar... De min bm sa när jag pratade me henne om min oro va att man "känner på sig" om allt inte e bra, å inte "bara oro", utan en "mamma-känsla"..

Har ni andra börjat få mage? E de första barnet....?
    Jag väntar nu vårt andra barn å magen växer redan...! :o

• melkersmamma

danielaa:
    okej, hoppas det är som du säger. slipper mer än gärna illamåendet men liiiite symptom vill jag absolut ha för att känna mig lite tryggare.

ska nog ta och köpa ett till test iaf.. mitt fjärde. men man får aldrig för mycket :)

• Fru Bragstad

det lilla livet: Jaa, förstår dig, liiiite symtom gör ju att man känner sig tryggare...!
    Jag har gjort 4 test denna graviditeten (två precis i samband me + å så efter de...!) så jag håller me dig....! ;)

ღ ♥ Caspher 060831. Liten i magen BF 110508. ♥ ღ
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~