• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Gummsan85
    Eerika skrev 2010-09-23 17:57:08 följande:
    Har ni ngt extra sug efter ngt då??
    Med sonen hade jag apelsiner och nu har jag helt plötsligt pickles!!?? Har aldrig tyckt om innan =)
    jag e sugen på precis allt i stort sätt när det gäller mat, skulle vilja duka upp ett långbord med massa goda maträtter men de går juh inte :/ bacon är nog den största boven tror jag :) skulle kunna äta flera paket om dagen :)
    Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • Eerika
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 17:45:50 följande:
    Hur länge väntar ni med att berätta...

jag berättade för min närmsta vän tidigt och det är faktiskt så att jag inte kunnat hålla tyst för några på jobbet oxå...
    Men hur berättar ni för era föräldrar...Mannen min tycker det vore roligt att vänta tills magen börja växa, för att se hur länge det dröjer innan hans föräldrar vågar fråga =) Hans mamma har svårt för att hålla tyst, så lite roligt vore det...men tänk om de får höra det på omvägar...

Hur berättade ni för vänner o familj???
    Vi väntar tills efter UL, sen om folk kommer märka/se det på mig o fråga då kommer vi ju säga som det är. Jg har redan berättat för chefen då jag kommer tillbaka från mammaledigheten o är gravid igen. Tänkte det är shysstast så. Jag ska bara jobba 50% när jag kommer tillbaka (har en 100% tjänst) och vara mammaledig 50%. Detta ska jag ha i ett  halvår sen planerar jag att gå hem igen =)

Hur tänkter ni runt detta med att ta reda på vad ni har i magen?? Vi kollade med sonen och kommer göra med denna med =) Jag gillade att veta vad som va där inne, kunna tänka på namn och inhandla/förbereda när man visste könet var så mkt lättare.
    Förra gången berättade vi för alla, men denna gång kommer vi hålla det för oss själva (tror jag =) )
  • Sommarnatt2010

När vi har pratat om det innan så har vi alltid sagt att vi inte ska ta reda på den, men härom dagen sa J att han ville veta. Dock är de stenhårda på RUL här o vet inte riktigt var man vänder sig om man vill ha ett UL för att ta reda på könet...

Så får väl se hur det blir...Han kanske ångrar sig...Jag vet inte riktigt hur jag vill göra, men har alltid tänkt att det får man veta när man får upp det lilla knytet

Har ni någon känsla för vad det kommer att bli?? Mina vänner har varit sååå säkra båda två o haft rätt, men jag känner inget sådant

• TheLove

Jag är konstant kissnödig och kissar typ varannan timme.

Vi kommer ta reda på könet denna gång. Ska fråga på Rulet och de brukar vara snälla med det. Vi frågade en gång när vi var där (rul och nup och vissa andra ul gjordes på samma plats) men då kunde de inte se, sen frågade de en gång om vi ville se (har gjort 13 vul/ul med sonen)

Så på rulet sen ska vi göra 3d/4d runt v.25 tänkte jag för att bekräfta könet :)

• Eerika

Jag trodde på flicka med sonen =) Men när vi va på könsUL så kunde man inte missta sig på vad som var mellan benen =) På våran sjuka säger de inte könet så vi får gå till privat klinik o kolla det.
    Men det är det värt. Får vänta tills v.20 så det är ett tag kvar......

• Sommarnatt2010

Skulle oxå vilja göra 3d/4d tycker det ser så häftigt ut, men tror inte vi har något ställe i närheten som gör det...Gör man bara det för att få reda på könet, eller kan man göra det ändå??

Privat klinik finns det nog inte heller någon här...bor i ett litet samhälle :S

• TheLove

3d/4d görs ju i de flesta storstäder. En tripp till sthlm kanske? :P

Man behöver inte ta reda på könet, de kan göra alla möjliga undersökningar... Här kommer jag beställa tid www.crocus.nu/Prislista_1722_1075.php Det är i Linköping...

Tycker det är mycket lustigt att de vägrar säga könet på rul... Ser de det kan de väl säga?

Nu sitter jag och läser "handbok för gravida" eller nått heter den.. Får se om det är nått att ha...

• jakeline

Våra mammor vet, min mamma gissade och då tyckte maken att det inte var mer än rätt att hans mamma fick veta också. Nu är det ju andra barnet, och det känns som om det inte spelar lika stor roll. Förra gången fick alla veta på mors dag. Passande. :) Maken fick en flaska mousserande (som fortfarande ligger kvar i kylendrygt två år senare) och ett linne som det står "I look just like daddy" på. Han blev jätteglad!

den här gången var han med när jag testade. Haha var ju tvungen att gå ut och fråga hur många streck han såg... vågade ju inte lita på mina sömngrumliga ögon... :P

Har sug på det mesta, är sjukt hungrig. Men illamåendet slog till idag. Men lakrits hjälpte idag. :P jag är konstant sugen på något, men jag vet sällan vad. Det är lite jobbigt eftersom man inte kan stilla suget då. Hoppas att det ger med sig....

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~