Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 17:45:50 följande:
Hur länge väntar ni med att berätta...
jag berättade för min närmsta vän tidigt och det är faktiskt så att jag inte kunnat hålla tyst för några på jobbet oxå...
Men hur berättar ni för era föräldrar...Mannen min tycker det vore roligt att vänta tills magen börja växa, för att se hur länge det dröjer innan hans föräldrar vågar fråga =) Hans mamma har svårt för att hålla tyst, så lite roligt vore det...men tänk om de får höra det på omvägar...
Hur berättade ni för vänner o familj???
Vi väntar tills efter UL, sen om folk kommer märka/se det på mig o fråga då kommer vi ju säga som det är. Jg har redan berättat för chefen då jag kommer tillbaka från mammaledigheten o är gravid igen. Tänkte det är shysstast så. Jag ska bara jobba 50% när jag kommer tillbaka (har en 100% tjänst) och vara mammaledig 50%. Detta ska jag ha i ett halvår sen planerar jag att gå hem igen =)
Hur tänkter ni runt detta med att ta reda på vad ni har i magen?? Vi kollade med sonen och kommer göra med denna med =) Jag gillade att veta vad som va där inne, kunna tänka på namn och inhandla/förbereda när man visste könet var så mkt lättare.
Förra gången berättade vi för alla, men denna gång kommer vi hålla det för oss själva (tror jag =) )