• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-25 11:33:20 följande:
    Jo det är klart...hängde över toan på jobbet en sväng igår. Men tack o lov inte timtal
    fasen vilken tur jag haft denna gång en så länge som bara mått illa ett par dagar :)
  • melkersmamma

lovleyy:
    kommer vara i v 10 på första bm besöket.. hör man alltså inga hjärtljud då? ååh, jag som trodde man kunde höra dom direkt bäbisens lillhjärta brjade ticka. får höra med bm då..

är egentligen inte alls orolig över att få missfall, tänker som inte i dom banorna. men just att jag haft "mensverk", känningar av illamående, hungrig fort osv.. och nu typ inget så är det klart jag börjar tänka.
    fast när jag nu tänker ett steg lngre så är bröstvårtorna ganska ömma och jag har varit extremt trött hela veckan så jag hoppas det är bäbissymtom :)

kanske ska be hon göra ul på besöket då.. då kanske man kan se någon liten rörelse vilket skulle stilla oron helt och dessutom få bevis på att det faktiskt är nåt där inne.

sa till sambon igår ba. nää ibland får jag för mig att jag ljuger för mig själv om detta. det är kanske bara att ag vill det så gärna att jag tror på mina egna lögner.. då skrattade han och sa men dom där tre strecken på stickorna då?
    känns på tok för overkligt :)

• TheLove

Ibland får jag med för mig att jag inte är gravid :P Men det beror nog bara på att jag inte mår så värst illa..

Var inne och kollade efter vagnar och kom in på strollers.com och de har världens finaste spjälsängar! Gå in och kolla!

• TheLove

Tror för övrigt inte de gör ul om man inte haft blödningar eller ordentliga smärtor i magen... Då kostar det nog pengar i så fall

• jakeline
    melkersmamma skrev 2010-09-25 10:50:44 följande:
    hej, enligt fl har jag bf den 17 maj. får jag vara med er? :)

jag undrar nämligen en sak.. börjar typ vara orolig att nåt hänt i magen..
    har typ inte känt nån sympyom på hela veckan.. hade lite "mensverk" häromdagen men annars inget.

är i v 7 nu alltså. läste nåt om spökveckor men dom verkade skulle komma långt senare.

om bäbisen i magen dör.. kommer blod ganska direkt då eller kan det gå länge innan man blöder?
    om bäbisen inte har överlevt och jag gör ett nytt grav.test.. visar det plus ändå då? eller försvinner strecket om barnet har dött?

åååh. :/
    när jag väntade sonen hade jag nästan inga symptom alls. mådde inte värst illa, inga cravings eller så. Lite ömmande bröst, men inget mer. Det är inget ovanligt och absolut inget att oroa sig.

Oroa er inte i onödan, det bara stressar upp er och det är varken bra för er eller bebben. Positiva tankar!

Kramar på er alla denna gråa lördag!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • melkersmamma

tack jakeline :)

är som sagt inte speciellt orolig egentligen. men eftersom jag haft lite symptom som plötsligt bara var borta, såsom lite småa känningar av illamående så är det klart jag börjar fundera..

tror jag ska sluta oroa mig. min systers första graviditet var väääldigt lättsam om jag förstått henne rätt och mammas verkar inte heller varit något speciellt betungande.. så det kanske är släktdrag :D

• melkersmamma

kanske blir mer verkligt när magen växer och växer.. och vi börjar känna små rörelser. eller hur lovleyy!

ska gå in på sidan en annan gång och kika. det är sååå kul när man kan kolla åt sig själv, inte bara drömma :)

• TheLove

Ja jag tycker det känns verkligt på kvällen, för då är magen svullen :P

• Fridayyy

Jag har fått höra hjärtljud innan i v.10. Men BM sa att det inte var säkert att man skulle höra.

Jag äter bananer mot illamående. Och F*N vad kaffe luktar och smakar illa! Jag som alltid druckit 4 koppar per dag innan ungefär. Mår illa av bara tanken nu ju!

• Sommarnatt2010
    Fridayyy skrev 2010-09-25 13:47:14 följande:
    Jag äter bananer mot illamående.
    det ska jag testa nästa gång det trillar över mig...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~