• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • hoppfull 2010
    maddelu skrev 2010-09-25 20:56:30 följande:
    jag har funderat, men inte kommit fram till nått Tungan ute Finns ju reklam från Trygg hansa tror jag det är, gratis gravidföräkring... Tror du d är nått??
    Jag läste nån stans att varför ska man inte tacka nej till en gratis försäkring...kan ju ligga nått i det..men ska läsa lite mera...:)
  • hoppfull 2010

Förresten hörrni...är de någon av er som skriver blogg om eran graviditet? 

• snöstjärna
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-25 20:29:32 följande:
    vad är det för extra vitaminer ni äter?? Jag äter bara folsyra, nått mer man bör äta???
    Jag äter multivitamin kvinna "bara" för höra sen om jag skulle behöva något mer.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna
    hoppfull 2010 skrev 2010-09-25 21:03:03 följande:
    Jag läste nån stans att varför ska man inte tacka nej till en gratis försäkring...kan ju ligga nått i det..men ska läsa lite mera...:)
    Jag tecknade Trygg Hansa under graviditeten förra gången, men fick problem då pojken var förtidigt född. Fick inte teckna barnförsäkring förrän han var 18 månader!
    Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra denna gång .. ännu.

Angående bloggandet så väntar jag tills vi bestämt oss för att gå ut offentligt med nyheten.
    Tror jag vill berätta för våra föräldrar först, sen kommer jag nog skriva om det i vardagsbloggen =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    hoppfull 2010 skrev 2010-09-25 21:04:11 följande:
    Förresten hörrni...är de någon av er som skriver blogg om eran graviditet? 
    jag har en ny blogg... jagochbonan.blogspot.com men den är "hemlig" än så länge. Tänkte bjuda in till den i min "vanliga" blogg efter inskrivningen.

jag hade ifs graviditetsförsäkring förra gången, den utökade som man betalar för. Får se om jag tar den den här gången med. IF blir det nog då vi har alla andra försäkringar hos dem.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • talare
    Gummsan85 skrev 2010-09-24 19:56:10 följande:
    va e de som e så bra med tygblöjor? jag tittade lite på det när jag väntade dottern men inget som riktigt tilltalade mig :/ visserligen e de juh billigare än å köpa vanliga blöjor men man måste juh tvätta dom å då flera ggr om dagen om man inte har massor :/ sen kostar dom väl en del å köpa?

vi kör med libero till våran tjej men på natten kan hon kissa så mycket så hon kissar i hela sängen vilket blir jätte jobbigt då vi inte har något kissunderlägg :/ (vart kan man köpa det? nån som vet?) eller finns det kanske nattblöjor? sånna som klarar extra mycket kiss? hon dricker ganska mycket varje kväll å kan vakna nån enstaka gång i månaden under natten å vill ha mera så antagligen därför hon kissar så mycket men vill inte ta ifrån henne det helt då hon går å lägger sig så himla snällt när hon får drickan :) känns dock lite som en muta :(
    barnet blir blöjfri tidigare eftersom det är obehagligt när det blir vått (och jag menar itne att man ska låta ungen gå med våt blöja, men den lär sig känna igen känslan). sen ska det vara mer ekonomiskt och miljövänligt också. :)
  • talare
    sarasessi skrev 2010-09-24 22:21:24 följande:
    Men oj vad ni har skrivit mycket!! Har inte varit inne tidigare idag för har mått riktigt pyton och har varit hemma idag. Orkar inte må såhär dåligt. Känns som om jag inte klarar av det som måste göras i vardagen med denna yrsel och illamående. Usch! Sorry att jag klagar. Har försökt läsa igenom hela tråden för att hålla lite koll iaf. Det är roligt att följa er. Men svårt att hinna vara inne varje dag.

*kram från en som är på lite dåligt humör idag*
    jag har inte heller hunnit med allt som skrivits här idag.. och legat och mått riktigt illa hela dan jag med.. :( synd om oss!
  • TheLove

Jag äter "ACO Kvinna", förra graviditeten åt jag "Mitt val Folsyra" Men tycker aco är mycket lättare att svälja.

Den drickan "vitamin well! innehåller jättelåg dos med folsyra så ska man komma upp i daglig rekommenderad dos måste man dricka många sånna och de är inte jätte goda... Tycker fläder är godast men i den är det ju andra vitaminer. Så knapra i dig ACO Kvinna istället...

Angående gravidförsäkring så skiljer det sig ju självklart på de man betalar för och de som är gratis. Säg att gravidförsäkringen man betalar för kostar 200:- har för mig att det var väldigt billigt (folksam) Där fick man tillbaka sjukhuskostnaderna om man låg inne efter att barnet var fött... har för mig det kostar runt 200:- natten för pappan och vi sov i 6 nätter alltså blev 5 av dem gratis i och med att försäkringen var så billig. Med gratisförsäkringen får man inte ut någonting för de nätterna pappan sover kvar...

Jag har i alla fall för mig att det var så det var för oss... Så skiljer det sig väl mellan bolag också... Vi har alla våra försäkringar på folksam och vill även ha bebisen där sen så vi kommer välja folksam igen...

• TheLove

Kommer börja blogga i min vanliga blogg så småningom, skriver på fl i graviditetskalendern just nu och i fl bloggen ibland... Ska in och läsa era bloggar :)

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~