• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • froooken

Hej!
    Får man hoppa in i denna tråden? Har beräknat 18-19 maj.. :)

• Eerika

Har heller aldrig testat tygblöjor. Min lillebror hade det när han va bebis på 80talet, så jag har minnen av dessa blöjor hängandes på tork överallt =)
    Vi kör bara pampers, för libero läcker bara på våran kille. Tror det är mkt olika.
    På dagis har de ju ngt annat märke som han har haft nu de 2 ggr han har vart där. Man märker ju att det är budgetvariant för de är ju inte alls lika bra som de han har annars. Men det tänker jag ju inte "bråka" om =)
    Får bara hoppas de byter dem ofta så det inte blir röd stjärt.......

Nu har jag vart ute och burit virke. Vi bygger hus. Försöker röra på mig så mkt det går, trots foglossningen.
    Promenaderna går allt mer långsamt kände jag idag. Det är ju själva f-n om man ska gå o ha problem redan nu... inte så kul att komma tillbaka till jobbet lika haltandes,vaggandes som man va när man gick hem från det sist.
    Pricken över i idag va att jag blev getingstungen i ÖRAT!! Det gjorde ont kan jag lova!! Tur man inte är allergisk.

Ha en trevlig helg alla!! Här ska det byggas vidare på huset =)

• TheLove

Usch! Jag hade en till blödning precis!

Blödde ju inatt och så har jag varit på toan flera gånger mellan det och nu och blödde igen :(

Konstaterade dock att jag försökte göra nr 2 båda gångerna.. Tror och hoppas att det är livmodertappen som är lättblödig som förra gången. Det är klarröda blödningar med lite mörkt koagulerat i :(

Ringde gyn men de sa: "Då är det säkert missfall och ingenting vi kan göra någonting åt" bla bla... Måste bm vara så jävla okänsliga? :(

• TheLove

och jag fick såklart inte komma in

• jakeline
    TheLove skrev 2010-09-24 16:17:49 följande:

Blödde ju inatt och så har jag varit på toan flera gånger mellan det och nu och blödde igen :(

Konstaterade dock att jag försökte göra nr 2 båda gångerna.. Tror och hoppas att det är livmodertappen som är lättblödig som förra gången. Det är klarröda blödningar med lite mörkt koagulerat i :(

Ringde gyn men de sa: "Då är det säkert missfall och ingenting vi kan göra någonting åt" bla bla... Måste bm vara så jävla okänsliga? :(

usch det låter inge bra, hoppas att det inte fortsätter och att det är pga något annat.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-24 14:51:05 följande:
    Nej jag skulle aldrig någonsin ta bort mitt barn! Kommer älska det precis lika mycket om det är en pojke men jag hoppas ändå lite extra på en flicka då jag gärna vill ha en av varje :) Jag tycker inte om könsneutralt, vill ha rosa/lila kläder på en tjej och ljusblå på en bebiskille :P Annars klär jag min son mest i rött! Han är så fin i det! Gillar även rosa på pojkar... rosa är kanske lite av en favoritfärg :P

talare skrev 2010-09-24 14:11:39 följande:
    förresten är det någon av er som testat tygblöjor?
    har aldrig testat tygblöjor, tycker det räcker med tvätten som blir ändå. Förstår inte hur jag ska orka tvätta för en liten till :P Jag gör ju inte nått annat än tvättar. 
    Vi har använt Libero hela tiden tycker det är absolut bästa blöjorna. Vi fick ju använda prematurblöjor på grabben första veckorna och tror det bara är libero som har det... Pampers läcker och luktar illa :P
    hehe ja gillar könsneutrala färger, framförallt rött på kläder. :) ska bli så kul när man kommit så långt att man börjat köpa kläder! ser så framemot det! :D märks nog att det är första barnet för min del..  ska bli så spännande! :D
  • TheLove

Jag längtar också efter att få handla kläder. Men denna gång tycker jag allt känns lättare. Jag måste inte köpa bebiskläder än, inte tänka på vagn om vi inte bestämmer oss för ny och så. Dessutom går tiden snabbare men det är ju inte konstigt om det är full rulle hela dagarna som det blir när man har barn!

Jag hoppas det är som när jag väntade sonen. Ingen fara alltså :) men jag har allt gråtit lite. Man blir ju så nojig

• maddelu
    TheLove skrev 2010-09-24 16:17:49 följande:

usch och fy!! men det är säkert ingen fara *håller tummarna* Fasen ,jädra BM, lite tillmötesgående kan man väl vara..men åk in på akuten om du blir allt för orolig, Där tar dom ju emot dig iaf Glad men vi hoppas att du itne behöver åka in.
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-09-24 16:18:10 följande:
    och jag fick såklart inte komma in
    Men va fan!
    Jag tycker man naturligtvis ska få komma in och titta!
    OAVSETT!
    Jag hade nog tur som fick komma in varje gång jag blödde i förra graviditeten. Men hade jag inte stått på mig vid första blödningen hade jag säkert gått å gråtit å gråtit å trott på att hon sa att det var ett missfall.
    Tycker de kan vara VÄLDIGT okänsliga ibland!
    SUCK!
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

Ja de är riktigt okänsliga! De kan väl säga "det är väldigt vanligt att blöda tidigt i graviditeten så det behöver inte betyda mf även om det kan vara det. Nu är det tyvärr så att vi inte har möjlighet att ta emot dig eftersom de som gör undersökningarna har gått hem för helgen. Är du mkt orolig kan du åka till akuten eller återkomma igen på måndag om du fortfarande blöder då" men istället slänger hon ur sig att det antagligen är mf. Inte okej! Nu har ju jag haft en sån här graviditet en gång innan så oron är väl inte riktigt lika stor som när jag blödde första gången. Även om jag fortfarande är orolig!

Jo jag åkte till akuten en gång när jag väntade sonen men fick ligga där 5 timmar innan de gjorde ett ul och det tog sisådär 5 minuter.

Jag hoppas jag får ett vul på inskrivningen för jag vill inte göra inskrivningen om det visar sig att bebis har dött där inne. Vid inskrivningen blir ju allt mer verkligt :/

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~