• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-09-24 22:03:46 följande:
    Så var det för oss med. Jordan var i stort sätt helt blöjfri om dagarna, å sen bara slog det back-ut. Han vägrade ha kalsonger å skulle bara ha blöja ..
    Men nu känns det som han är mer PÅ själv, så jag hoppas det ska flyta på smidigt nu =)
    Vore som sagt skönt att ha honom blöjfri innan bönan kommer =)

Jo precis så var det :) Fast Elliot var mer förtjust i att gå på toan förut än vad han är nu men nu ska vi köra stenhårt med toaträning (bättre med toa än potta för annars blir ju det ett moment med) Kommer även köra med att han får en krona varje gång han kissar och bajsar på toan (för han älskar att lägga pengar i spargrisen) så då blir det belöning när han gör rätt med! Tycker jag är en bra deal :P

• Sommarnatt2010
    snöstjärna skrev 2010-09-25 09:53:57 följande:
    Jag har ju det "hindret" att jag inte kan spy nu heller =/
    Om jag inte precis ätit något som inte hunnit ner i magen då ....
    Så jag hoppas jag slipper känna att jag måste spy, för det går lixom inte.

Det enda tips jag har är att tugga på nått hela tiden. Kex?
    Tuggummi? Dricka?
    Jag lider av samma sak...Härom dagen hade jag verkligen behövt spy, hulkade lite över toa, men det gick bara inte :S Vet faktiskt inte om det är en fördel att inte kunna...Tror det skulle kännas lite bättre om man faktiskt fick spy lite... :S
  • Fru Bragstad
    TheLove skrev 2010-09-25 11:18:56 följande:

Jo precis så var det :) Fast Elliot var mer förtjust i att gå på toan förut än vad han är nu men nu ska vi köra stenhårt med toaträning (bättre med toa än potta för annars blir ju det ett moment med) Kommer även köra med att han får en krona varje gång han kissar och bajsar på toan (för han älskar att lägga pengar i spargrisen) så då blir det belöning när han gör rätt med! Tycker jag är en bra deal :P

De där me belöningar brukar ju funka... :) Sålänge de inte blir "för mycket" såklart...
    Vi hade tur när pojken slutade me blöja, de va "hans idé" från början att han va "stor kille" nu som inte behöver blöja å på den vägen gick de! :)
    ღ ♥ Caspher 060831. Liten i magen BF 110508. ♥ ღ
  • melkersmamma

min sambo tycker att jag är så rolig, han förstår nog inte hur man själv tänker och känner!

det är typ en månad kvar tills första bm besöket. vill sååå gärna att hon ska låta mig få höra lillhjärtat. innan dess kommer jag aldrig tro på det där himla strecket ;)

• TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-25 11:19:32 följande:
    Jag lider av samma sak...Härom dagen hade jag verkligen behövt spy, hulkade lite över toa, men det gick bara inte :S Vet faktiskt inte om det är en fördel att inte kunna...Tror det skulle kännas lite bättre om man faktiskt fick spy lite... :S
    Jag tyckte det var bättre att spy än att inte göra det förra graviditeten... Stoppade fingrarna i halsen ett par ggr bara för att spydde jag inte försvann aldrig illamåendet men spydde jag så försvann det... Denna graviditet har jag ju knappt mått illa som tur är...
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-09-25 11:24:52 följande:
    Jag tyckte det var bättre att spy än att inte göra det förra graviditeten... Stoppade fingrarna i halsen ett par ggr bara för att spydde jag inte försvann aldrig illamåendet men spydde jag så försvann det... Denna graviditet har jag ju knappt mått illa som tur är...
    Tyvärr hjälper det inte att stoppa figrarna i halsen heller..har aldrig fungerat för mig :S men det kanske man lär sig nu när man är gravid :P
  • sarasessi
    snöstjärna skrev 2010-09-25 08:19:45 följande:
    Faktiskt lite smått börjat må illa jag med. Efter jag ätit.
    Å nu på morgonen innan jag ätit.
    Tvi.
    Å när jag går på toa å gör nummer då, då hulkar jag ;(
    Får ju hoppas det lägger sig snart. Hur hade du det i din första graviditet? När slutade illamåendet?
  • TheLove
    Fru Bragstad skrev 2010-09-25 11:21:54 följande:
    De där me belöningar brukar ju funka... :) Sålänge de inte blir "för mycket" såklart...
    Vi hade tur när pojken slutade me blöja, de va "hans idé" från början att han va "stor kille" nu som inte behöver blöja å på den vägen gick de! :)

Skönt när det funkar så... Hur gammal var han?

melkersmamma skrev 2010-09-25 11:23:38 följande:
    min sambo tycker att jag är så rolig, han förstår nog inte hur man själv tänker och känner!

det är typ en månad kvar tills första bm besöket. vill sååå gärna att hon ska låta mig få höra lillhjärtat. innan dess kommer jag aldrig tro på det där himla strecket ;)
    Tror inte man kan höra hjärtljudet så tidigt och de rekomenderar i alla fall att man inte ska försöka lyssna på det för tidigt för det är inte alltid man hör då och då blir ju oron ännu värre... Gör ett tidigt ul istället, kostar väl runt 500 och upp skulle jag tro men det kan det ju vara värt... Jag ska be om ul på inskrivningen eftersom jag haft blödningar men fick inte komma in till gyn...
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-25 11:27:05 följande:
    Tyvärr hjälper det inte att stoppa figrarna i halsen heller..har aldrig fungerat för mig :S men det kanske man lär sig nu när man är gravid :P
    ja, men man ska nog undvika att stoppa fingrarna i halsen om man inte "måste" men skulle jag inte ha gjort det skulle jag konstant må illa. Grejen var ju den att jag hulkade och låg över toan i timmtals om jag inte gjorde så för tänk om man skulle lyckas spy och inte vara vid toan :P
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-09-25 11:29:55 följande:
    ja, men man ska nog undvika att stoppa fingrarna i halsen om man inte "måste" men skulle jag inte ha gjort det skulle jag konstant må illa. Grejen var ju den att jag hulkade och låg över toan i timmtals om jag inte gjorde så för tänk om man skulle lyckas spy och inte vara vid toan :P
    Jo det är klart...hängde över toan på jobbet en sväng igår. Men tack o lov inte timtal
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~