• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    melkersmamma skrev 2010-10-15 09:31:23 följande:
    lovleyy:
    gulligt :)

ja, det är efter vecka 12 utgång mf risken minskar.. har läst att av alla missfall som sker är 90% av dom innan vecka 12 utgång..
    det bord alltså bli 13+0 som det har minskat.
    Jo men det är vad jag hört med tror jag... :)
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-15 08:45:59 följande:

Härligt med influensa! Är inte avundsjuk direkt.

talare skrev 2010-10-14 15:28:44 följande:
    hehe idag invigde jag toalettstolen. kom verkligen helt spontant (stod och borstade tänderna)!

Blä för att spy! Hoppas jag slipper det... Förra graviditeten spydde jag massor vid den här tiden...

Jättefin tröja!

Elliot fattar inte att jag har en bebis och att man inte får klättra på magen. Där emot vet han att det ligger en bebis i fasters mage och att moster fick en bebis som legat i magen förut. Vi har läst lite om bebisar och syskon och Elliot vet att bebisar inte äter utan dricker välling från snöret som sitter i naveln och att bebisen dricker från mammas tutte när den kommer ut och då finns inte navelsträngen kvar längre... :P Det är det som han tycker är mest intressant och att bebisen kan ligga upp och ned inne i magen :P

Jag försöker få honom att förstå vad som händer i magen genom att vi läster böcker och kollar på bilder. Till Elliot pratar vi om att det är en bebis i magen, inte lillasyster eller lillebror, det tar vi när vi vet könet, tror det kan bli lustigt annars. Som min systerson "här är min lillesyster-lillebror höll väl i sig en månad eller två :)

Idag gick jag in i V.10 :):)

Visst är det V.13+0 som man räknar att mf risken försvinner jättemycket?

Borde låna lite böcker å läsa om bebisar vi med, så han lixom förstår lite mer.
    Här är det försiktigt med magen med, inte sparkas eller klättras på magen då vi stojar. Så duktig.

Här är det Jordan själv som kommit på detta med lillesyster OCH lillebror. Tror det är för att två av hans dagiskompisar nyss fått syskon, en lillasyster och en lillebror .. alltså fast två familjer .. han vill ha en av varje ;) Men ja .. en blire ju bara, å jag hoppas han accepterar det ;)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Gummsan85

Hur gamla är era barn? Min dotter är 2 år  hinner bli lite över 2,5 när nästa kommer. hon förstår inte så mycket å vi pratar inte så mycket om det heller mer än typ att de e en bebis i mammas mage.

mvc tiden blev ändrad så nu ska jag dit på måndag :) hoppas det går bra :) sen ska jag göra ett kub test iaf fast jag inte tänkt göra det först. gjorde det med min dotter så dom undrade om jag ville göra denna gången åxå så nu blev det så. bara hoppas att de blir lika bra som förra gången :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • snöstjärna
    Gummsan85 skrev 2010-10-15 15:20:47 följande:
    Hur gamla är era barn? Min dotter är 2 år  hinner bli lite över 2,5 när nästa kommer. hon förstår inte så mycket å vi pratar inte så mycket om det heller mer än typ att de e en bebis i mammas mage.

mvc tiden blev ändrad så nu ska jag dit på måndag :) hoppas det går bra :) sen ska jag göra ett kub test iaf fast jag inte tänkt göra det först. gjorde det med min dotter så dom undrade om jag ville göra denna gången åxå så nu blev det så. bara hoppas att de blir lika bra som förra gången :)
    Min son fyllde 3 år i augusti. Så han närmar sig ju 4år då bebis kommer.

Måste ringa MVC å höra om jag ska dit nått mer framöver.
    Fortsätter att ta blodtrycket varje fredag, och idag var det oxå bra.
    Jag hoppas verkligen det håller sig lågt å inte tänker bråka med mig! =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    Gummsan85 skrev 2010-10-15 15:20:47 följande:

min son blir två i december så han blir nästan 2½ när liten kommer.

Yey, äntligen inskrivning på måndag!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • maddelu

Tjejer, måste bara säga att jag gillar den här tråden Glad Skönt att vi är så få. Jag är in i 2 andra maj-trådar oxå, men jag blir helt snurrig av dom.

Trevlig helg på er allihopa!! ¨

• sarasessi

Go kväll alla :) Kul att läsa om hur era små tänker om bebisen i magen etc. Verkar som om många här inne väntar syskon. Idag köpte jag mina första mammakläder någonsin...ohhhhhhhh :) Ett par mammajeans och ett par mammaleggings på H&M. Kändes tidigt då jag bara är i vecka 10 men jag kan inte ha ett endaste par byxor som jag har hemma längre, så jag blev så illa tvungen. Lyckligt så illa tvungen får jag säga :) Nu blir det idol. sedan jobba hela lördag och söndag. Längtar såååå tills vi ska berätta för familj & släkt. Vi tänkte vänta till nästnästa helg :) Då blir det en liten roadtrip för att åka runt och berätta, eftersom alla inte bor här i Göteborg.  

Ha en bra kväll och helg alla :) Kram! 

• talare

haha gud vad gravida ni är själv knatar man på som vanligt med plugget, med vanliga kläder och allt. jag är mest extra plufsig nu, mindre kul, och vill hellre att det ska ofördelas och bara bygga på magen istället. haha men vad ska man göra åt det

• jakeline
    talare skrev 2010-10-15 21:09:01 följande:
    haha gud vad gravida ni är själv knatar man på som vanligt med plugget, med vanliga kläder och allt. jag är mest extra plufsig nu, mindre kul, och vill hellre att det ska ofördelas och bara bygga på magen istället. haha men vad ska man göra åt det
    haha som jag... :P fast mina vanliga byxor börjar bli obekväma... tyvärr har jag inga sköna stövlar så jag kan ha kjol eller känning.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • hoppfull 2010

Go morron på er allihopa!

Eller om det är Förmiddag kanske..:)

Jag har passat på att ta en sovmorron idag, så skönt, men jag tror jag klev upp 2-3 gånger på toa här på morronen, natten....:)

Låter som ni har det bra allihopa! Jag känner igen de där med byxor..inte lätt...i veckan fick jag gå med mina jeans uppknäppta..tur ja hade en lång tunika över...:)
    Jag kan få igen byxorna, men de e liksom inge skönt när de trycker så ...

Annars längtar jag till Onsdag, då ska vi på inskrivning..Ska bli spännande. kanske kanske kan de kännas lite mera verkligt då..just nu känner jag inte mycket alls, bara hoppas att allt är som det ska där inne.

Ha en riktigt bra helg på er!

Nu ska jag krypa upp i soffan o slöa lite till.

Kram kram

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~