• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

Jag tänker knappt på att jag är gravid jag heller... Förra graviditeten tog jag magbilder varje vecka. Har tagit två bilder på magen på random dagar som jag nu inte mins...

Har bokat om min tid för gyn till på torsdag 21/10 istället för 26/10 så det känns kul att det är så snart!! Då kommer vi boka in tid för kub med :)

Nej nu måste jag göra en varm macka, är super hungrig!!

jakeline skrev 2010-10-18 17:54:50 följande:
    Har varit på inskrivning idag. Det gick så bra så! känns lite konstigt att man inte ska dit igen förrän nästa år... i början av januari. UL i början av december... Enda negativa var att jag väger mer än jag trodde. har iofs proppat i mig då jag mått illa typ hela tiden fram tills nu... Hoppas det planar ut iaf... :P

Har nu outat mig som gravid på fejjan. Eller ja, som ett blogginlägg i vanliga bloggen och det visas ju på fejjan också. Men det känns bra.
    Någon som kommenterat på fejjan då?
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-10-18 19:19:03 följande:

Jag tänker knappt på att jag är gravid jag heller... Förra graviditeten tog jag magbilder varje vecka. Har tagit två bilder på magen på random dagar som jag nu inte mins...

Har bokat om min tid för gyn till på torsdag 21/10 istället för 26/10 så det känns kul att det är så snart!! Då kommer vi boka in tid för kub med :)

Nej nu måste jag göra en varm macka, är super hungrig!!

Någon som kommenterat på fejjan då?
    det kom en del kommentarer till inlägget. En massa grattis. Så nu kan jag lugnt skriva statusrader som "jäser", "har en bulle i ugnen" osv... :P förra gången körde jag med "is having an Alien-experience" men det var inte många som drog slutsatsen att jag var gravid, vilket var lite kul. :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • froooken

Men vad mycket ul det är här? och i början av november, vilken vecka är ni i då?!

Jag ska vänta till 24 december innan ul.. och då lär de ju säkert bli EFTER jul jag får det... känns jätte långt bort...

• jakeline
    froooken skrev 2010-10-19 11:04:55 följande:
    Men vad mycket ul det är här? och i början av november, vilken vecka är ni i då?!

Jag ska vänta till 24 december innan ul.. och då lär de ju säkert bli EFTER jul jag får det... känns jätte långt bort...
    jag kommer få i början av december... och inget kub eller annat test för att tjuvkika. :P Men jag är itne så mycket för att testa i onödan heller.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    froooken skrev 2010-10-19 11:04:55 följande:

Jag kommer att vara i v12 / 13 beroende på om man går efter min eller BM uträkning...Detta är ett KUB ul Här blir alla erbjudna kub o jag vill göra det för att se att det verkligen finns något där inne...Känns väldigt långt att behöva vänta enda till slutet på dec då det görs RUL. Nu när mina syptom nästan försvunnit helt oxå, känns det än mer viktigt att verkligen få se det lilla livet...
    Min man är mer inne på att få reda på om det skulle vara något fel på barnet..Medans det för mig är viktigast att få se ett hjärta slå....
  • TheLove

Vill också gå ut med det på fejjan och berätta för vänner och släkt snart! Tänkte vänta till efter kub i alla fall...

Borde göra kub om 2-4 veckor någonting är i V.9+4 idag tror jag. Man har ju till 13+6 på sig... Får se om det blir ett vul på torsdag, då ska jag ju ändå göra gyn så då borde de ju kunna kika in en snabbis i alla fall (de var ju inte säkra på datumet sist)

Idag har jag foglossning! Har inte känt av nått på flera veckor men nu gör det fördjävligt ont!

• talare
    jakeline skrev 2010-10-19 11:23:21 följande:
    jag kommer få i början av december... och inget kub eller annat test för att tjuvkika. :P Men jag är itne så mycket för att testa i onödan heller.
    jag har också i början av dec, då är jag i v17 enligt bm men kommer säkert bli flyttad och få göra ett ul till tror jag
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-19 17:23:10 följande:

Vill också gå ut med det på fejjan och berätta för vänner och släkt snart! Tänkte vänta till efter kub i alla fall...

Borde göra kub om 2-4 veckor någonting är i V.9+4 idag tror jag. Man har ju till 13+6 på sig... Får se om det blir ett vul på torsdag, då ska jag ju ändå göra gyn så då borde de ju kunna kika in en snabbis i alla fall (de var ju inte säkra på datumet sist)

Idag har jag foglossning! Har inte känt av nått på flera veckor men nu gör det fördjävligt ont!

Jag vill oxå berätta. Å jag skiter i å vänta till efter v12 tror jag. Jag lixom vill bara skrika ut det till hela världen på fejjan å så ...

Gah!

Ska prata med maken om detta igen i kväll, vill gärna hans föräldrar ska få veta först innan det lixom når ryktesvägen till dem. Å han lixom maskar lite med å berätta =PPP
    Mina föräldrar vet ju nu sen ett par dagar tillbaka ....
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • hoppfull 2010
    snöstjärna skrev 2010-10-19 18:29:18 följande:
    Jag vill oxå berätta. Å jag skiter i å vänta till efter v12 tror jag. Jag lixom vill bara skrika ut det till hela världen på fejjan å så ...

Gah!

Ska prata med maken om detta igen i kväll, vill gärna hans föräldrar ska få veta först innan det lixom når ryktesvägen till dem. Å han lixom maskar lite med å berätta =PPP
    Mina föräldrar vet ju nu sen ett par dagar tillbaka ....
    Idag har Jag berättat för en av mina kollegor på jobbet...de känns genast mycket mera verkligt när man får berätta för någon tycker jag..:)

Min sambo berättade även han på sitt jobb i dag, då han var tvungen att tala om för chefen att han måste gå tidigare i morron då vi ska på inskrivning..:) En av hans kollegor, som oxå ska ha barn, hade frågat hur han kunnat hålla sig från att berätta så länge..

I morron ska vi nog berätta för svärföräldrarna, har kommit på en så rolig idé...jag ska visa er kort sen..:)

Nu ska jag se till att få i hunden lite mat och kanske släpa sig ut i regnet..

Kram på er!
  • snöstjärna
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-19 18:40:00 följande:
    Idag har Jag berättat för en av mina kollegor på jobbet...de känns genast mycket mera verkligt när man får berätta för någon tycker jag..:)

Min sambo berättade även han på sitt jobb i dag, då han var tvungen att tala om för chefen att han måste gå tidigare i morron då vi ska på inskrivning..:) En av hans kollegor, som oxå ska ha barn, hade frågat hur han kunnat hålla sig från att berätta så länge..

I morron ska vi nog berätta för svärföräldrarna, har kommit på en så rolig idé...jag ska visa er kort sen..:)

Nu ska jag se till att få i hunden lite mat och kanske släpa sig ut i regnet..

Kram på er!
    Oh va roligt.
    Har berättat för mina närmsta vänner jag, å mina föräldrar å bröder.
    Å sen tre av mina kursare ...
    Men hela makens sida är ovetande =) Än så länge.. hehe
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~