• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • tove83
    maddelu skrev 2010-10-20 13:56:00 följande:
    imorgon ska jag på inskrivning, ska bli roligt Glad Görs det nån slags gynundersökning då? typ känner på livmodern å sånt??
    hon gjorde gyn på mig,gjorde klamydia test samt kände på mig oxå...sedan ett vul på det med...men ska göra ett vul om 2 veckor igen då vi är lite oense hur långt gången jag är...

Lycka till i morgon,hoppas du får se den lilla=)
  • jakeline

Jag slapp klamydiatest (över 30), men de tog något annat urinprov, gissar på äggvita, och alla blodprov på inskrivningen.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Fridayyy
    tove83 skrev 2010-10-19 21:39:23 följande:
    idag har jag fått se den lilla...hela 3 cm...sprattlade som bara den när vi gjorde vul,vilket var skoj,äntligen fick man ett litet bevis oxå!!detta var väldigt uppskattad av sambon som var  med oxå
    .
    efter vi hade varit där så åkte vi ut till mina föräldrar och fikade lite och berättade nyheten,de blev jätteglada=)

däremot så vill läkarn att jag ska komma om 2 veckor igen,då vi är lite oense vilken vecka jag är i,så hon kan mätta igen och se så den växer som den ska!!
    Vilken dag hade du sista mensen? Och BF?
  • tove83
    Fridayyy skrev 2010-10-20 16:09:44 följande:
    Vilken dag hade du sista mensen? Och BF?
    min senaste mens var  3 aug, så mellan den 9-11 maj är jag beräknad men barnmorskan tror senare ändå ska dit på vul om 2 veckor pyret är bara 3 cm än så länge=)
  • hoppfull 2010

Idag har vi varit till Barnmorskan första gången..fick bara lite information, hon berättade vad som skulle hända och så. Hon räknade inte lika som på FL, så Jag flyttades tillbaka en vecka..:( 9+4 istället för 10+4....jajja...får väl ta de då..

Nästa vecka ska vi dit igen för provtagningarna...var konstigt upplagt tycker jag, den information vi fick i dag kunde dom ha lagt i hop med inskrivningen som är nästa vecka....hmm..men men..

Efter besöket passade jag på att åka hem och fick en timmes promenad i solen..helt underbart! Man mår så bra när man får ladda med solenergi.

Ha en bra kväll!!!

Kram

• Fridayyy
    tove83 skrev 2010-10-20 17:18:10 följande:
    min senaste mens var  3 aug, så mellan den 9-11 maj är jag beräknad men barnmorskan tror senare ändå ska dit på vul om 2 veckor pyret är bara 3 cm än så länge=)
    Jag hade min senaste mens 8 aug och min lilla var bara 2,3 cm i måndag. Men jag hade inte ägglossning förrän 26 aug. Men hon sa inget om att den var för liten..bara att jag istället skulle vara i v. 9.
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-20 17:32:35 följande:

Idag har vi varit till Barnmorskan första gången..fick bara lite information, hon berättade vad som skulle hända och så. Hon räknade inte lika som på FL, så Jag flyttades tillbaka en vecka..:( 9+4 istället för 10+4....jajja...får väl ta de då..

min MB räknar ju oxå anorlunda än jag gjort här på Fl, men jag kör på min uträkning tills jag varit på UL...annars kanske man blir flyttad igen, blir sååå rörigt. jag säger att jag är i v 10 9+3 medan BM säger v 9 8+6. Skiljer ju bara fyra dagar..men jag tycker det är konstigt att de inte tar mer hänsyn till vad man har för cykel...är väl långt i från alla som har 28 dagar o ÄL på dag 14 el vad det nu är som räknas som standars...

I morgon så ska jag ta blodprov...Både det där vanliga som man gör som gravid o sen inför KUB-testet. Lär väl inte få reda på så mycket i morgon så jag fortsätter att längta till v 45. Ska dock fråga hur det är med att bada badkar... Någon som vet??? läste att det inte är bra för barnet att man badar varmt, men sen säger några att det spelar ingen roll...sååå svårt när alla säger olika..
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-20 18:55:30 följande:
    min MB räknar ju oxå anorlunda än jag gjort här på Fl, men jag kör på min uträkning tills jag varit på UL...annars kanske man blir flyttad igen, blir sååå rörigt. jag säger att jag är i v 10 9+3 medan BM säger v 9 8+6. Skiljer ju bara fyra dagar..men jag tycker det är konstigt att de inte tar mer hänsyn till vad man har för cykel...är väl långt i från alla som har 28 dagar o ÄL på dag 14 el vad det nu är som räknas som standars...

I morgon så ska jag ta blodprov...Både det där vanliga som man gör som gravid o sen inför KUB-testet. Lär väl inte få reda på så mycket i morgon så jag fortsätter att längta till v 45. Ska dock fråga hur det är med att bada badkar... Någon som vet??? läste att det inte är bra för barnet att man badar varmt, men sen säger några att det spelar ingen roll...sååå svårt när alla säger olika..
    jag har hört att man inte ska bada för varmt, alltså så du skållar dig. Många badar ju innan förlossning, jag gjorde det när värkarna satte igång. SÅ skönt just då kan jag lova. så bada går bra, men inte för varmt.

Jag och min BM har räknat lika som FL. Men jag har ju väldigt typisk cykel också, 28 dagar och ÄL på ca dag 14 och då blev det 13 maj för oss båda.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-10-20 19:26:58 följande:
    jag har hört att man inte ska bada för varmt, alltså så du skållar dig. Många badar ju innan förlossning, jag gjorde det när värkarna satte igång. SÅ skönt just då kan jag lova. så bada går bra, men inte för varmt.

Jag och min BM har räknat lika som FL. Men jag har ju väldigt typisk cykel också, 28 dagar och ÄL på ca dag 14 och då blev det 13 maj för oss båda.
    Men vilken temperatur är lagom då??? skålla mig vill jag ju inte annars heller...men hur vet man??

Jo de räknar väl väldigt mycket standars...Men det ska bli spännande att se vad de säger på UL den 11 nov. Är ju säker på att jag har rätt :P
  • TheLove

När jag väntade sonen fick man bada varmt, fick bada i jacuzzi på simhallen till och med men i och med att jag blödde skulle jag undvika det då det var risk för infektion. Basta fick jag göra hur mycket jag ville... Min svägerska som ska föda i dagarna får inte bada jacuzzi, duscha varmt eller basta enligt bm och har inte fått göra det på hela graviditeten... Jag duschar i skollande varma duschar men har inte vågat mig på bastu eller jacuzzi ännu... Vill prata med bm först

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~