Sommarnatt2010 skrev 2010-10-20 18:55:30 följande:
min MB räknar ju oxå anorlunda än jag gjort här på Fl, men jag kör på min uträkning tills jag varit på UL...annars kanske man blir flyttad igen, blir sååå rörigt. jag säger att jag är i v 10 9+3 medan BM säger v 9 8+6. Skiljer ju bara fyra dagar..men jag tycker det är konstigt att de inte tar mer hänsyn till vad man har för cykel...är väl långt i från alla som har 28 dagar o ÄL på dag 14 el vad det nu är som räknas som standars...
I morgon så ska jag ta blodprov...Både det där vanliga som man gör som gravid o sen inför KUB-testet. Lär väl inte få reda på så mycket i morgon så jag fortsätter att längta till v 45. Ska dock fråga hur det är med att bada badkar... Någon som vet??? läste att det inte är bra för barnet att man badar varmt, men sen säger några att det spelar ingen roll...sååå svårt när alla säger olika..
jag har hört att man inte ska bada för varmt, alltså så du skållar dig. Många badar ju innan förlossning, jag gjorde det när värkarna satte igång. SÅ skönt just då kan jag lova.

så bada går bra, men inte för varmt.
Jag och min BM har räknat lika som FL. Men jag har ju väldigt typisk cykel också, 28 dagar och ÄL på ca dag 14 och då blev det 13 maj för oss båda.