Sommarnatt2010 skrev 2010-10-23 12:46:38 följande:
Det där med klamydia test har inte min BM sagt något om...Kan de testa det utan att säga något...talar de om vad de testar??
Nu är vi hos mina föräldrar...mamma är inte hemma dock, kommer ikväll. Så ikväll eller i morgon kommer vi att berätta...ojjar mig lite för detta, men hoppas det går bra. Några tips. Känns så konstigt att bara "ja förrresten helt apropå ingenting så ska vi ha barn"...
Hoppas ni har en bra helg.
Tror det är svårt att missa. De tar ju typ en lång tops och kör in och sen stoppar de det i ett provrör och man kollar ju vad de sysslar med där nere (iaf jag) så jag skulle inte kunna missa det. Min bm kollade bara in en snabbis och sen tog hon ut "tängerna" och kände efter lite snabbt och gjorde sen en gyn undersökning. Där emot gjorde de ju cytologprov på mig gången innan men inget klamydiatest då heller... Men tror att de måste kolla det i och med att det kan smitta barnet vid förlossningen annars...
Ett tips kan ju vara att bjuda på kaffe och gå in i köket och komma ut med koppar där det ståt mormor och morfar på? det finns många trådar på fl med tips om hur man berättar... Du kan ju kika in och se om du hittar nått som passar er :)
När jag berättade om första barnet för maken så hade jag köpt alkoholfritt vin och ställt fram och köpt bebiskläder och lagt i ett paket som han fick öppna.... Det tyckte han var helt underbart... Denna gång ringde jag och berättade... inte alls lika kul