• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • tove83
    Fridayyy skrev 2010-10-20 17:57:27 följande:
    Jag hade min senaste mens 8 aug och min lilla var bara 2,3 cm i måndag. Men jag hade inte ägglossning förrän 26 aug. Men hon sa inget om att den var för liten..bara att jag istället skulle vara i v. 9.
    fast hon sa att pyret inte var litet,hon säger att jag är i 9+4 medans jag säger 11 så därför ska vi göra ett till vul,men pyret låg väldigt ihop så det var ganska svårt att mäta,men det sprattlade till några gånger i allafall så man vet att det lever=)

vad är normal längd på bebisen i v10?? har det med min och sambons längd att göra med eller kommer det längre fram??? första gången hon mätte var det 2.5 cm medans andra var 2.9-3 cm...men det gör mig inget att få se pyret om 2 veckor igen....tycker det var väldigt häftigt!!!
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-20 20:26:48 följande:
    När jag väntade sonen fick man bada varmt, fick bada i jacuzzi på simhallen till och med men i och med att jag blödde skulle jag undvika det då det var risk för infektion. Basta fick jag göra hur mycket jag ville... Min svägerska som ska föda i dagarna får inte bada jacuzzi, duscha varmt eller basta enligt bm och har inte fått göra det på hela graviditeten... Jag duschar i skollande varma duschar men har inte vågat mig på bastu eller jacuzzi ännu... Vill prata med bm först
    Varför ska det vara så dubbla budskap hela tiden....Tänk om det kunde finnas lite tydliga besked istället :S Man vågar ju liksom inte göra något som ingen egentligen vet om det är bra eller inte =(
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-20 19:32:11 följande:
    Men vilken temperatur är lagom då??? skålla mig vill jag ju inte annars heller...men hur vet man??

Jo de räknar väl väldigt mycket standars...Men det ska bli spännande att se vad de säger på UL den 11 nov. Är ju säker på att jag har rätt :P
    hehe ja du, det du tycker är skönt. Märker du att huden blir röd, ja då är det för varmt. Typ kanske 40 grader lite drygt? alltså inte pissljummet utan varmare.
    TheLove skrev 2010-10-20 20:26:48 följande:
    När jag väntade sonen fick man bada varmt, fick bada i jacuzzi på simhallen till och med men i och med att jag blödde skulle jag undvika det då det var risk för infektion. Basta fick jag göra hur mycket jag ville... Min svägerska som ska föda i dagarna får inte bada jacuzzi, duscha varmt eller basta enligt bm och har inte fått göra det på hela graviditeten... Jag duschar i skollande varma duschar men har inte vågat mig på bastu eller jacuzzi ännu... Vill prata med bm först
    just jaccuzzi och sådant har man ju alltid hört inte ska vara bra iom att det är massa bakterier i vattnet då det inte byts så ofta. det är väl egentligen inte bra för någon i det ljuset :P men bebis brukar vara skyddad fram tills dess att vattnet går. Jag duschar varmt, men inte alls lika varmt som min man, han ska ha det skållande, men jag kan knappt andas då. Nu badar jag inte så ofta, men det kanske blir när vintern kommer...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna
    tove83 skrev 2010-10-20 20:42:05 följande:
    fast hon sa att pyret inte var litet,hon säger att jag är i 9+4 medans jag säger 11 så därför ska vi göra ett till vul,men pyret låg väldigt ihop så det var ganska svårt att mäta,men det sprattlade till några gånger i allafall så man vet att det lever=)

vad är normal längd på bebisen i v10?? har det med min och sambons längd att göra med eller kommer det längre fram??? första gången hon mätte var det 2.5 cm medans andra var 2.9-3 cm...men det gör mig inget att få se pyret om 2 veckor igen....tycker det var väldigt häftigt!!!
    Vad jag förstår är alla foster lika stora i förhållande till vecka i början.
    Exakta mått vet jag inte ... det är senare in i graviditeten som de börjar att skilja på längd och vikt ...
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

Fast foster utvecklas också olika. När jag väntade sonen visste jag exakt vilken dag jag hade äl och datumet stämde med min uträkning fram till V.12 ungefär (gjorde ju många vul) helt plötsligt flyttade de bak mig 10 dagar vilket skulle inneburit att jag inte skulle haft äl innan jag plussade ens... Så visst utvecklas de olika. Antagligen så hade väl elliot en liten period där han knappt växte nått då... Bm ville dock inte hålla med om detta :P

• TheLove

Nu har jag varit hos bm och fått se lillskiten!!! Sparka runt där inne :) sonen fick se bild på "igelkotten"

Och det är okej att både basta och bada bubbelpool jätte varmt! Bebisen är så skyddad där inne :) så länge man inte börjar må dåligt själv är det lugnt :) ska boka kub test imorgon med :)

• snöstjärna

Okej!
    Inte så konstigt att jackan är svår å stänga då jag åker hem på eftermiddagen.
    Så svullen på eftermiddagen/kvällen.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Gummsan85

min mage börjar redan under tuttarna :/ tror de e en liten tjockismage då man ätit mycket gott sen förra grav :) hade juh gått ner alla gravkilon iaf så de tycker jag e bra :) men min mage ser inte alls ut som era :( kanske kan ta en bild sen :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~