Sommarnatt2010 skrev 2010-10-20 19:32:11 följande:
Men vilken temperatur är lagom då??? skålla mig vill jag ju inte annars heller...men hur vet man??
Jo de räknar väl väldigt mycket standars...Men det ska bli spännande att se vad de säger på UL den 11 nov. Är ju säker på att jag har rätt :P
hehe ja du, det du tycker är skönt. Märker du att huden blir röd, ja då är det för varmt. Typ kanske 40 grader lite drygt? alltså inte pissljummet utan varmare.
TheLove skrev 2010-10-20 20:26:48 följande:
När jag väntade sonen fick man bada varmt, fick bada i jacuzzi på simhallen till och med men i och med att jag blödde skulle jag undvika det då det var risk för infektion. Basta fick jag göra hur mycket jag ville... Min svägerska som ska föda i dagarna får inte bada jacuzzi, duscha varmt eller basta enligt bm och har inte fått göra det på hela graviditeten... Jag duschar i skollande varma duschar men har inte vågat mig på bastu eller jacuzzi ännu... Vill prata med bm först
just jaccuzzi och sådant har man ju alltid hört inte ska vara bra iom att det är massa bakterier i vattnet då det inte byts så ofta. det är väl egentligen inte bra för någon i det ljuset :P men bebis brukar vara skyddad fram tills dess att vattnet går. Jag duschar varmt, men inte alls lika varmt som min man, han ska ha det skållande, men jag kan knappt andas då. Nu badar jag inte så ofta, men det kanske blir när vintern kommer...