• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-23 12:55:49 följande:
    Tror det är svårt att missa. De tar ju typ en lång tops och kör in och sen stoppar de det i ett provrör och man kollar ju vad de sysslar med där nere (iaf jag) så jag skulle inte kunna missa det. Min bm kollade bara in en snabbis och sen tog hon ut "tängerna" och kände efter lite snabbt och gjorde sen en gyn undersökning. Där emot gjorde de ju cytologprov på mig gången innan men inget klamydiatest då heller... Men tror att de måste kolla det i och med att det kan smitta barnet vid förlossningen annars...

Ett tips kan ju vara att bjuda på kaffe och gå in i köket och komma ut med koppar där det ståt mormor och morfar på? det finns många trådar på fl med tips om hur man berättar... Du kan ju kika in och se om du hittar nått som passar er :)

När jag berättade om första barnet för maken så hade jag köpt alkoholfritt vin och ställt fram och köpt bebiskläder och lagt i ett paket som han fick öppna.... Det tyckte han var helt underbart... Denna gång ringde jag och berättade... inte alls lika kul
    Jaja men jag har inte gjort någon gynundersökning så då har jag nog inte heller gjort klamydiatest...Gjorde det för många år sedan o då kollade de bara urin ingen tops i urinröret..så trodde kanske de ändrat...För tidigare när jag gjort det har det kört tops...

Min man var med när jag testade så han fick ju veta direkt. Jag har ju inte så mycket tid att fixa något på nu heller...men men det löser sig nog. När jag åker o hämta mamma ska jag fixa något till efterrätt ikväll så kanske kan hitta något roligt på Ica =)
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-23 13:37:53 följande:
    Jaja men jag har inte gjort någon gynundersökning så då har jag nog inte heller gjort klamydiatest...Gjorde det för många år sedan o då kollade de bara urin ingen tops i urinröret..så trodde kanske de ändrat...För tidigare när jag gjort det har det kört tops...

Min man var med när jag testade så han fick ju veta direkt. Jag har ju inte så mycket tid att fixa något på nu heller...men men det löser sig nog. När jag åker o hämta mamma ska jag fixa något till efterrätt ikväll så kanske kan hitta något roligt på Ica =)
    jo så kanske man kan göra också... men det skulle de ju säga i så fall...

Finns det kanske bebiskläder på ica där du ska handla? Då kan du ju slå in en liten body som de får öppna ihop?
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-23 12:46:38 följande:
    Det där med klamydia test har inte min BM sagt något om...Kan de testa det utan att säga något...talar de om vad de testar??

Nu är vi hos mina föräldrar...mamma är inte hemma dock, kommer ikväll. Så ikväll eller i morgon kommer vi att berätta...ojjar mig lite för detta, men hoppas det går bra. Några tips. Känns så konstigt att bara "ja förrresten helt apropå ingenting så ska vi ha barn"...

Hoppas ni har en bra helg.
    klamydia kollar de i urinen och enligt vad som stog på lappen på toan hos min bm så ska man droppa i ett annat rör och greja, så det kan du inte ha missat. De måste berätta vad de tar prover för. Så att du är införstådd med det hela. Jag har inte gjort någon gynyndersökning i samband med mina graviditeter heller. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-10-23 14:15:46 följande:
    klamydia kollar de i urinen och enligt vad som stog på lappen på toan hos min bm så ska man droppa i ett annat rör och greja, så det kan du inte ha missat. De måste berätta vad de tar prover för. Så att du är införstådd med det hela. Jag har inte gjort någon gynyndersökning i samband med mina graviditeter heller. 
    oki, då vet jag... tack för svaren...
    TheLove skrev 2010-10-23 14:03:22 följande:
    jo så kanske man kan göra också... men det skulle de ju säga i så fall...

Finns det kanske bebiskläder på ica där du ska handla? Då kan du ju slå in en liten body som de får öppna ihop?
    Snacka om miss..Nu åkte pappa istället :S Kunde inte komma på någon anledning till att jag MÅSTE åka...jaja det löser sig...
  • TheLove

men då får du väl säga att du fått utslag på magen och be dem kolla så har du skrivit bebis på magen?

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-23 15:17:38 följande:
    men då får du väl säga att du fått utslag på magen och be dem kolla så har du skrivit bebis på magen?
    Tack för förslagen...Det löste sig fint i morse när mamma fråga vad vi önska oss i julklapp... Jag sa då att jag ville ha en spjälsäng =) Det blev inte det minsta arga, tyckte kanske vi hade lite brått med allt...men de blev glada puh

Pappa hade tydligen drömt att jag var gravid för någon vecka sedan..sa mamma så till honom sa jag bara att han tydligen drömmer sann drömmar :P

Hoppas ni andra haft en bra helg...
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-24 11:39:51 följande:
    Tack för förslagen...Det löste sig fint i morse när mamma fråga vad vi önska oss i julklapp... Jag sa då att jag ville ha en spjälsäng =) Det blev inte det minsta arga, tyckte kanske vi hade lite brått med allt...men de blev glada puh

Pappa hade tydligen drömt att jag var gravid för någon vecka sedan..sa mamma så till honom sa jag bara att han tydligen drömmer sann drömmar :P

Hoppas ni andra haft en bra helg...
    och så börja tårarna rinna, hormonkossa är vad jag är! Skönt att de tog det bra! Hur snabbt gick det? Har för mig att du skrivit men jag skyller på gravidhjärna
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-24 11:45:54 följande:
    och så börja tårarna rinna, hormonkossa är vad jag är! Skönt att de tog det bra! Hur snabbt gick det? Har för mig att du skrivit men jag skyller på gravidhjärna
    Ja jag va ju jätte nojjig för att de inte alls skulle bli glada...men det är väl som alla säger, de blir glada. Sen tyckte de väl inte att det var det optimala med tanke på husbygget...

Vi har inte ens försökt, oskyddat en enda gång...Skulle kört oskyddat på bröllopsnatten för att det liksom hör till (som min man uttryckte det) men eftersom jag lyckas tajma det med mens så blev det inget då. På månadsdagen av bröllopet råkade det istället bli...dock inte alls planerat. Men det var väl helt enkelt meningen att det skulle bli nu..Jag är super lycklig, har längtat efter barn lääääänge...

Tanken var att vi skulle börja försöka till våren när vi flyttat in i huset som vi bygger...Nu blir det istället så att vi har tur om vi hinner flytta in :S Har beställt slutbesiktning till den 14 april så förhoppningsvis kan vi flytta in strax efter det...
  • TheLove

haha då var det ju ödet. Ni skulle ha en bebis nu :) Vi försökte i ett år precis... Sonen blev till första gången vi hade sex :P Det var inte planerat men vi skyddade oss inte då båda ville ha barn och jag tålde inte p-piller. Unga och dumma, ja men vi fick ju världens finaste pojke och nu är vi gifta och väntar tvåan :) Underbart!

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-24 14:21:41 följande:
    haha då var det ju ödet. Ni skulle ha en bebis nu :) Vi försökte i ett år precis... Sonen blev till första gången vi hade sex :P Det var inte planerat men vi skyddade oss inte då båda ville ha barn och jag tålde inte p-piller. Unga och dumma, ja men vi fick ju världens finaste pojke och nu är vi gifta och väntar tvåan :) Underbart!
    Ja precis...För det kom ju lite som en chock eftersom vi håller på med huset o så oxå...men som sagt, det var ödet...Måste vara tufft att behöva försöka så länge, har en kompis som började med hormonbehandling förra hösten...de blev dock gravida direkt när de väl fick lite hjälp...
    Måste kännas underbart att nu vänta 2:an då =)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~