• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • hoppfull 2010

Go kväll på er!

Vilken underbar dag vi har haft idag..mestadels hunden och jag. Varit o tränat , helt underbart väder idag, nån minusgrad när vi började, sen blev del lite varmare, men frosten låg kvar i gräset o solen lyste så de glittrade så fint. Känner att jag mår så bra av att vara ute på helgen., känna att man får ordentligt med ljus o luft när man annars sitter inne hela dagarna på jobbet.

Idag när jag skulle iväg o träna med ´hunden kom jag inte i mina byxor som jag brukar ha...gick inte att stänga dem..hmm...de fick bli mysbyxor i stället..:) hur ska de sluta..säkert bara att magen e uppblåst..men i allafall..lite svårt att få igen byxorna i allafall.

Hoppas att ni haft en bra helg allihopa!

Kram kram på er

• talare
    jakeline skrev 2010-10-23 14:15:46 följande:
    klamydia kollar de i urinen och enligt vad som stog på lappen på toan hos min bm så ska man droppa i ett annat rör och greja, så det kan du inte ha missat. De måste berätta vad de tar prover för. Så att du är införstådd med det hela. Jag har inte gjort någon gynyndersökning i samband med mina graviditeter heller. 
    måste de det? min bm sa inte vilka tester de tog utan bara att "testerna ser bra ut, och är det något som ser dålig ut på de andra så hör jag av mig". jag har verkligen ingen aning om vad det var för tester! vet bara att de kollar glukos och järn för de värdena nämde hon i förbifarten.
  • TheLove
    talare skrev 2010-10-24 23:57:19 följande:
    måste de det? min bm sa inte vilka tester de tog utan bara att "testerna ser bra ut, och är det något som ser dålig ut på de andra så hör jag av mig". jag har verkligen ingen aning om vad det var för tester! vet bara att de kollar glukos och järn för de värdena nämde hon i förbifarten.
    min bm nämner i alla fall alla tester men jag kommer där emot inte ihåg vad hon säger :P Tror de måste berätta
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-24 15:54:05 följande:
    Ja precis...För det kom ju lite som en chock eftersom vi håller på med huset o så oxå...men som sagt, det var ödet...Måste vara tufft att behöva försöka så länge, har en kompis som började med hormonbehandling förra hösten...de blev dock gravida direkt när de väl fick lite hjälp...
    Måste kännas underbart att nu vänta 2:an då =)
    Förstår att det kom som en chock då :)
    Jo det var tufft det gick ju i perioder då vi sa att vi skiter i det men när det blev dags för äl så körde vi alltid ändå, det kanske var vår månad :P Jag ringde månaden innan för att få hjälp när det gått ett år (på 11 månaden alltså) men då var det semesterstängt överallt så jag fick inte tag på någon.
    Det är helt underbart att vänta tvåan men svårare att ta till sig... Tänk om någonting går fel? Hoppas det känns mer verkligt snart. Visst har jag foglossning och mår illa IBLAND men med sonen mådde jag konstant illa så det gick inte att gå misste om att jag var gravid...

Ringde precis och bokade kub den 10/11 Åh vad jag längtar :)
  • jakeline
    talare skrev 2010-10-24 23:57:19 följande:
    jag tror det. Allt borde ju vara frivilligt egentligen, och någonstans i dina papper står det vilka tester de tagit. Det gör det på mina i alla fall. Jag var med i någon testgrej också, där de testar järnmättnaden i blodet, alltså inte bara HB-halten utan även hur mycket järn som finns i kroppen. Plus att de testade för struma och bebisens blodgrupp vilket de inte gjorde förra gången. 

Idag och imorgon är jag hemma och vabbar. RÄtt skönt att få några dagar extra på helgen, även om jag har en halvgrinig snart tvååring som sällskap.  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-10-25 08:35:04 följande:
    min bm nämner i alla fall alla tester men jag kommer där emot inte ihåg vad hon säger :P Tror de måste berätta
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-24 15:54:05 följande:
    Ja precis...För det kom ju lite som en chock eftersom vi håller på med huset o så oxå...men som sagt, det var ödet...Måste vara tufft att behöva försöka så länge, har en kompis som började med hormonbehandling förra hösten...de blev dock gravida direkt när de väl fick lite hjälp...
    Måste kännas underbart att nu vänta 2:an då =)
    Förstår att det kom som en chock då :)
    Jo det var tufft det gick ju i perioder då vi sa att vi skiter i det men när det blev dags för äl så körde vi alltid ändå, det kanske var vår månad :P Jag ringde månaden innan för att få hjälp när det gått ett år (på 11 månaden alltså) men då var det semesterstängt överallt så jag fick inte tag på någon.
    Det är helt underbart att vänta tvåan men svårare att ta till sig... Tänk om någonting går fel? Hoppas det känns mer verkligt snart. Visst har jag foglossning och mår illa IBLAND men med sonen mådde jag konstant illa så det gick inte att gå misste om att jag var gravid...

Ringde precis och bokade kub den 10/11 Åh vad jag längtar :)
    Då har vi samma kub-datum...Hade först fått den 11 men de ringde förra veckan o ändrade det =)

Har ett litet konstigt dilemma...Hade tänkt berätta för mormor o morfar när vi varit på UL o även för lillebror..Känner att de inte ska behöva oroa sig för mig om det skulle gå fel..Men nu visar det sig att mormor har en tumör i magen o ska opereras...kommer ligga inne någon vecka. Kände då att jag vill berätta för henne för att hon ska få något positivt att tänka på samtidigt skulle det kännas jobbigt om hon blir jätte dålig o berätta då...Men låt säge att det skulle sluta illa då ska hon behöva fundera på det oxå, samtidigt som hon kanske är dålig...Kan någon hjälpa mig att reda ut mina tankar...Pratade med mannen min igår, men han sa bara du gör precis som du vill och det som känns rätt...Men ja vet ju inte :S Hur hade ni gjort??
  • talare
    jakeline skrev 2010-10-25 10:58:14 följande:
    jag tror det. Allt borde ju vara frivilligt egentligen, och någonstans i dina papper står det vilka tester de tagit. Det gör det på mina i alla fall. Jag var med i någon testgrej också, där de testar järnmättnaden i blodet, alltså inte bara HB-halten utan även hur mycket järn som finns i kroppen. Plus att de testade för struma och bebisens blodgrupp vilket de inte gjorde förra gången. 

Idag och imorgon är jag hemma och vabbar. RÄtt skönt att få några dagar extra på helgen, även om jag har en halvgrinig snart tvååring som sällskap.  
    jag skulle inte ens våga be om mina papper av min bm...
  • sarasessi

Hej alla! Hoppas ni mår bra. Själv ska jag på läkarbesök imorgon och till barnmorskan på onsdag för andra besöket. Har blodproppar i familjen så tydligen därför jag ska göra extra läkarbesök. Imorgon går jag in i v.12 och till helgen ska vi berätta :) Oh, så roligt!

Kram 

• jakeline
    talare skrev 2010-10-25 20:24:12 följande:
    jag skulle inte ens våga be om mina papper av min bm...
    har du inte fått dina papper? Jag har en kopia på hela min fil, typ. Så fyller hon i alla uppgifter efter varje besök, alla värden och sådant. Har en mapp som jag har allting i och den ska med på förlossningen.
    sarasessi skrev 2010-10-25 20:37:16 följande:
    Hej alla! Hoppas ni mår bra. Själv ska jag på läkarbesök imorgon och till barnmorskan på onsdag för andra besöket. Har blodproppar i familjen så tydligen därför jag ska göra extra läkarbesök. Imorgon går jag in i v.12 och till helgen ska vi berätta :) Oh, så roligt!

Kram 
     Vad roligt att få berätta!  

Själv har jag firat vår 2åriga bröllopsdag med att vabba. Maken skickade blombud till mig. En bukett underbara rosor! Ibland får han till det :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • maddelu

gud vad jag mår oförskämt bra, inga  jobbiga symtom alls!! ....fram till idag {#emotions_dlg.djavulsk} har dock inte med bebis att göra. Men jag fick ryggskott imorse när jag skulle ta på mig skorna!!!!!!! gah! det gör så ont och är så irriterande. Är andra gången jag har det, hade det förra året vid samma tidpunkt ungefär....

Var bara tvungen att klaga av mig lite!! Skrikandes

Är i vecka 11 nu. (10 + 5) Skönt att dom mest kritiska vekorna snart är över. Känns bra!Glad Visst är det hela 12 veckor ( 13 +0 ) som räknas som "gränsen" ?

Hoppas nu har det toppen ni andra!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~