• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-10-26 14:04:57 följande:

gud vad jag mår oförskämt bra, inga  jobbiga symtom alls!! ....fram till idag {#emotions_dlg.djavulsk} har dock inte med bebis att göra. Men jag fick ryggskott imorse när jag skulle ta på mig skorna!!!!!!! gah! det gör så ont och är så irriterande. Är andra gången jag har det, hade det förra året vid samma tidpunkt ungefär....

Var bara tvungen att klaga av mig lite!! Skrikandes

Är i vecka 11 nu. (10 + 5) Skönt att dom mest kritiska vekorna snart är över. Känns bra!Glad Visst är det hela 12 veckor ( 13 +0 ) som räknas som "gränsen" ?

Hoppas nu har det toppen ni andra!

enligt FL så är det när man går över 11 fulla. Det står i min graviditetskalender att missfallsrisken sjunker avsevärt när man går in i vecka tolv... Trodde också det var 12 fulla veckor. Men men... vem vet? :P har börjat komma tillbaka nu iaf. Mår bättre och är inte lika trött. Känns jätteskönt! :) 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna

Är själv i 10+2 idag. Å jag måste säga att jag inte direkt känner mig gravid så mycket längre.
    Förutom att magen är som en boll nu framåt eftermiddagen då ...
    Inget illamående längre, inte så öm i brösten ... dock väldigt kissnödig igen.

Tycker det är jobbigt att lixom inte kunna titta till å kolla så allt e bra fortfarande med bebis =)

Brukar de verkligen inte lyssna på hjärtljuden förrän efter rUL?
    BM sa att det inte var nått mer hos henne nu förrän efter det ...

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-26 15:21:43 följande:
    Är själv i 10+2 idag. Å jag måste säga att jag inte direkt känner mig gravid så mycket längre.
    Förutom att magen är som en boll nu framåt eftermiddagen då ...
    Inget illamående längre, inte så öm i brösten ... dock väldigt kissnödig igen.

Tycker det är jobbigt att lixom inte kunna titta till å kolla så allt e bra fortfarande med bebis =)

Brukar de verkligen inte lyssna på hjärtljuden förrän efter rUL?
    BM sa att det inte var nått mer hos henne nu förrän efter det ...
    det finns ju sådana man kan köpa själv för att lyssna på hjärtljuden. Den heter angelsounds och här kan du läsa om det. Vet att en kompis till mig köpte en i england förut. http://www.storkhjalp.com/angelsounds.asp
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna
    jakeline skrev 2010-10-26 15:31:47 följande:
    det finns ju sådana man kan köpa själv för att lyssna på hjärtljuden. Den heter angelsounds och här kan du läsa om det. Vet att en kompis till mig köpte en i england förut. www.storkhjalp.com/angelsounds.asp
    mmm hade ett sånt förra graviditeten, men sålde det sen.
    Tyckte det var svårt å få fram bra ljud i den .. hade väl kanske för mycket fett på magen då.
    Men jag vet inte om jag vill köpa ett igen .. =(
    Tycker man borde kunna få lyssna hos BM.
    Jag ska höra med henne om nån vecka .. lixom mitt emellan från nu till rUL =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-26 16:20:39 följande:
    mmm hade ett sånt förra graviditeten, men sålde det sen.
    Tyckte det var svårt å få fram bra ljud i den .. hade väl kanske för mycket fett på magen då.
    Men jag vet inte om jag vill köpa ett igen .. =(
    Tycker man borde kunna få lyssna hos BM.
    Jag ska höra med henne om nån vecka .. lixom mitt emellan från nu till rUL =)
    jo, jag tycker nog att det är rätt långt till nästa BMbesök... men det är snart december o    h rUL så jag får försöka ge mig till tåls. Förhoppningsvis hinner jag känna bebban inna dess. :P Det gjorde jag sist. kollade upp hur det var sist och då fick jag inte lyssna förrän efter rul då heller. konstigt egentligen att det går så långt mellan första och andra BMbesöket...
  • talare
    jakeline skrev 2010-10-25 20:56:25 följande:
    har du inte fått dina papper? Jag har en kopia på hela min fil, typ. Så fyller hon i alla uppgifter efter varje besök, alla värden och sådant. Har en mapp som jag har allting i och den ska med på förlossningen.
    sarasessi skrev 2010-10-25 20:37:16 följande:
    Hej alla! Hoppas ni mår bra. Själv ska jag på läkarbesök imorgon och till barnmorskan på onsdag för andra besöket. Har blodproppar i familjen så tydligen därför jag ska göra extra läkarbesök. Imorgon går jag in i v.12 och till helgen ska vi berätta :) Oh, så roligt!

Kram 
    nä, ska man får det!? vad är det för barnmorska jag har fått egentligen!? jag läste också att man ska bli erbjuden en läkarundersökning om det är första barnet...!? nåja.... man kanske ska byta bm vid nästa besök.
  • jakeline
    talare skrev 2010-10-26 16:43:53 följande:
    nä, ska man får det!? vad är det för barnmorska jag har fått egentligen!? jag läste också att man ska bli erbjuden en läkarundersökning om det är första barnet...!? nåja.... man kanske ska byta bm vid nästa besök.
    tror det... Du kan ju höra i alla fall.... Hos oss har de en läkare som övervakar journalerna och om det är något så får man läkarbesök. Jag fick inget förra gången, men fick göra sockerbelastning och extra ul för att jag är överviktig enl bmi. 
  • tove83

har varit idag hos BM för lite samtal samt få reda på alla mina prover,dvs jag fick hela min journal,där syns alla blodprover dom har tagit samt vad jag har för blodgrupp,denna journal ska jag ha med till min förlossning.

mitt nästa besök hos BM är inte förrän den 20/12
    dock så ska jag till hon som gör VUL på mig nästa tisdag...alltid en bonus att få kolla pyret en gång till=)
    och då kommer jag även få tid til RUL,jag frågade min BM

• Sommarnatt2010
    talare skrev 2010-10-26 16:43:53 följande:
    Min BM sa att jag var i toppform o tyckte att ett läkarbesök var onödigt. Hur man nu kan vara i toppform, känner mig varken nyttig när det gäller mat eller träning, men men...
  • sarasessi

Var på läkarbesök idag och fick göra vul :) Det var inte planerat att jag skulle göra det men när jag sa att jag hade varit lite orolig så förslog hon ett vul! Så här är vår lilla älskling i v 12 (11+0). Äntligen känns det som att jag kan njuta av min graviditet. Blev så glad att jag gick och köpte lite babykläder =)

Kram på er!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~