• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • maddelu

Härligt med vecka 12 Glad
    Håller inte riktigt isär alla här i tråden? men visst har du blödit ganska mycke till och från eller?
    Jag har senaste dagarna haft lite rosafärgade flytningar, vet inte om det hänger ihop med den svampinfektion jag har, att slemhinnorna blir extra känsliga. Jag blir såklart lite orolig att nått är knas, men hoppas på att allt är ok! =)

• TheLove

Jag har också svårt att hålla koll på vem som skriver vad ;)
    Men jo jag har blödit mycket till och från och gjorde det med sonen med...
    Jag är inte så orolig för blödningarna längre, känns som värsta faran är över. Tror inte det är någon fara alls med rosa flytningar (det har jag nästan hela tiden, alternativt bruna) Jag försöker trösta mig med att skulle jag få missfall skulle jag ju märka det klart och tydligt eftersom igelkotten i magen är 12 veckor nu och därmed ganska stor... Inget som skulle kunna komma ut obemärkt om man säger så, och självklart är det jobbigt att blöda, varesig det är lite eller mycket men det gäller att se det positiva...

Jag tror nästan det är en tjej i magen denna gång. Jag mår så bra och när jag väntade sonen mådde jag skit. Tänker att det kan ju ha med könet att göra hehe

• Eerika

Hej!!
    har inte vart här på länge , jag hinner helt enkelt inte med.
    Det är jobb, lillkillen och fixar i nya huset för fullt, + alla gravsymptom som kommer och går.
    Så jag lämnar er och tråden nu.
    Lycka till alla med era magar!!

• TheLove
    Eerika skrev 2010-11-01 19:00:58 följande:
    Hej!!
    har inte vart här på länge , jag hinner helt enkelt inte med.
    Det är jobb, lillkillen och fixar i nya huset för fullt, + alla gravsymptom som kommer och går.
    Så jag lämnar er och tråden nu.
    Lycka till alla med era magar!!
    Nej vad tråkigt...
    När du får mer tid och ork får du gärna göra oss sällskap igen!
    Lycka till du med så ses vi kanske lite längre fram i graviditeten!
  • snöstjärna

Lovelyy:
    Tufft med blödningar igen, hade det stannat upp något under tiden eller har du blött hela tiden?
    Mina slutade ju nu för nån vecka sedan ... typ v9 ... hade en blödning i v12-13 med sonen dock, så jag känner att jag inte är riktigt "klar" ännu. Kommer säkert ett "bakslag" ...

Men nu e vi inne i v12 i alla fall ... skönt!
    Längtar så till UL, nu tycker jag att november bara kan passera! FORT! =)

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

Det har stannat upp men har haft lite brunaktiga flytningar så lite blod har det ju varit ändå... Nu blöder jag "inget" längre i alla fall. Jag kommer nog fortsätta blöda genom nästan hela graviditeten. Gjorde det när jag väntade sonen.

Det verkar ju som V.12+0 är när risken är över men jag känner mig rätt så trygg redan och när jag gör kubet är jag i V.12+2 och då kan jag ju verkligen andas ut efter det :) Såå skönt!

Tog en ny magbild igår om någon vill se V.12 :)

• jakeline
    TheLove skrev 2010-11-01 18:59:27 följande:
    Jag har också svårt att hålla koll på vem som skriver vad ;)
    Men jo jag har blödit mycket till och från och gjorde det med sonen med...
    Jag är inte så orolig för blödningarna längre, känns som värsta faran är över. Tror inte det är någon fara alls med rosa flytningar (det har jag nästan hela tiden, alternativt bruna) Jag försöker trösta mig med att skulle jag få missfall skulle jag ju märka det klart och tydligt eftersom igelkotten i magen är 12 veckor nu och därmed ganska stor... Inget som skulle kunna komma ut obemärkt om man säger så, och självklart är det jobbigt att blöda, varesig det är lite eller mycket men det gäller att se det positiva...

Jag tror nästan det är en tjej i magen denna gång. Jag mår så bra och när jag väntade sonen mådde jag skit. Tänker att det kan ju ha med könet att göra hehe
    haha, för mig är det tvärt om. jag mådde mycket bättre med sonen än vad jag har gjort den här gången. Vad jobbigt med blödningarna...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna

Detta är jag i v12. Känner mig svullen men mest om kvällarna. Detta är taget här på morgonen.

Liten jämnförelse. -2 kilo mellan bilderna. Dock i v12 på sista då.
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-11-02 10:09:31 följande:
    haha, för mig är det tvärt om. jag mådde mycket bättre med sonen än vad jag har gjort den här gången. Vad jobbigt med blödningarna...
    Gjorde ett test precis som säger att 69% chans att det blir en flicka :P Får se hur väl det stämmer...

www.childbirth.org/articles/boyorgirl.html
    snöstjärna skrev 2010-11-02 10:33:23 följande:
    Detta är jag i v12. Känner mig svullen men mest om kvällarna. Detta är taget här på morgonen.

Är också svullen mest om kvällen... Får ju tänka på att bebben bara är jätteliten än (5-6cm) så det är ju inte därför magen är stor... Livmodern ska ju kännas över blygdbenet nu men har inte lyckats känna det än...
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-02 13:00:32 följande:
    Gjorde ett test precis som säger att 69% chans att det blir en flicka :P Får se hur väl det stämmer...

www.childbirth.org/articles/boyorgirl.html
    snöstjärna skrev 2010-11-02 10:33:23 följande:

Är också svullen mest om kvällen... Får ju tänka på att bebben bara är jätteliten än (5-6cm) så det är ju inte därför magen är stor... Livmodern ska ju kännas över blygdbenet nu men har inte lyckats känna det än...
    Jag har inte känt kanten ännu heller, klämmer å känner om kvällarna då jag ska sova =)
    Svullen e jag dock minsann, men de kan ju vara tarmar å allt ...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~