• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • hoppfull 2010
    Fridayyy skrev 2010-10-27 20:41:33 följande:
    Söt vovve....=) Trodde de att ni skulle skaffa en hund till???
    Ja, en del trodde nog de först..:)
  • sarasessi

Hoppfull 2010: Oh, vilken rolig idé med hunden!!

Lakriz: Angående vagn så var vi faktiskt och smygtittade lite häromdagen. Vi funderar på en urban jungle mountain buggy ligg, icandy (minns ej modell...var ev. pear) eller en teutonia spirit. Blir nog en urban då vi båda tycker om modellen och min sambo vill ha en vagn som är bra att springa med och säljaren sa att den var stadig och fungerar bra att springa med. Får se vad det blir. Vill gärna ha en vagn som barnet kan ha upp till 3 år iaf och då är nog urban ett bra alternativ.

• snöstjärna
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-27 20:37:30 följande:
    hihi det var en rolig idé har inte tänkt så mycket på det, men i helgen när vi hade berättat för mina föräldrar så sa min man o klappade på vår hund...Du ska bli storebror du =) Det är ju faktiskt så att även om vi inte har några barn innan så måste vi fixa "barnvakt" när vi väl ska in till förlossningen. Fördelen är ju att man kan lämna honom o att någon kommer o hämta honom sen...det går ju inte om man har barn...

har ni funderat nått på vilken vagn ni vill ha??
    Jag bara SKA ha en bugaboo igen.
    ÄLSKADE den vi hade till sonen.
    Sålde den dock förra året då han inte åker vagn längre ....

Men ack vad jag ångrar mig nu =P
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

Vi kommer nog köpa en emmaljunga city cross med syskonsits ovanpå. Jag känner att det kommer ta lång tid att lämna Elliot på dagis annars (han ska stanna och kolla på allting, det kan ta ca 30 minuter att ta sig till dagis när det för mig tar 5 minuter att gå (liten överdrift kanske men det slutar alltid med att jag bär honom efter en kvart och det är lite jobbigt. Vill ha syskonsits som reserv. Gillar inte vagnen vi köpte när E var i magen, det är två roterbara hjul fram som låser sig i felläge och den har gått sönder två gånger... men den ligger alltid i bilen så har vi en billig vagn som vi betalade 300 för, fyra fasta hjul, lite för mkt stötdämpnig och sliten men den funkar bra :)

• jakeline
    snöstjärna skrev 2010-10-27 15:18:42 följande:
    Såg att de höjt priset för UL bilder i vårt landsting. 200:-!!!! För tre år sen betalade vi 20:- styck har jag för mig.
    Hos oss betalar vi 50 kr och sist fick vi 3 bilder. sjukt dyrt med 200 spänn ju!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Gummsan85

hej alla :) va hos bm igår och gjorde ett livmodertapps nånting nånting tror jag det va :/ kommer inte ihåg riktigt iaf för att se om man har canser i livmodern, kommer inte ihåg riktigt va de va för då jag aldrig hört talas om det innan :/

sak samma. nu blöder jag lite, antar att det beror på att hon va där och pillade igår. de e som många skrivit att de kommer blod på pappret men inte i trosorna. nu e de även så att de gör ont när jag kissar lite smått orolig för att de ska vara en uvi :(  men tänkte kolla ifall det är fler som gjort denna test och ifall ni åxå har fått ont när ni kissar eller bör jag kanske kontakta bm/läkare för att se om det kan var en uvi?

hoppas ni haft en bra dag i överigt för det har jag :) nu är jag dock helt slut och ska natta min lilltjej sen ska jag inta soffmys med tv:n :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • Sommarnatt2010
    hoppfull 2010 skrev 2010-10-27 20:53:06 följande:
    vi har bara funderat lite ...vi måste försöka få till så vi får plats med både barnvagn o hundbur i bagaget..så vi får se vad de blir för lösning..

Har ni funderat nått?
    Verkar ju verkligen vara en jungel...
    Vi ska ju oxå få plats med både hund o barnvag..har ingen bur till hunden nu, men har tänk skaffa det, vill inte att han ska trassla in sig i barnvagnen...Ja verkligen, har kikat lite på nätet

Gillar en modell av Icandy (kommer inte ihåg vilken) Gillar även Teutonia Lambda...men vill se den i verkligheten innan jag säger nått säkert...Har för mig att det va en tredje vagn oxå, men kan inte alls komma på det nu..Men som sagt bara kikat på nätet. O då är det lätt att gå på vad som är snyggt :P

Tycker varukorgen på bugaboon är alldeless för svår att komma åt så det är ingen vagn jag gillar. Tycker dessutom att barnet kommer väldigt långt ner i liggdelen...
  • TheLove
    Gummsan85 skrev 2010-10-28 19:03:50 följande:

hej alla :) va hos bm igår och gjorde ett livmodertapps nånting nånting tror jag det va :/ kommer inte ihåg riktigt iaf för att se om man har canser i livmodern, kommer inte ihåg riktigt va de va för då jag aldrig hört talas om det innan :/

sak samma. nu blöder jag lite, antar att det beror på att hon va där och pillade igår. de e som många skrivit att de kommer blod på pappret men inte i trosorna. nu e de även så att de gör ont när jag kissar lite smått orolig för att de ska vara en uvi :(  men tänkte kolla ifall det är fler som gjort denna test och ifall ni åxå har fått ont när ni kissar eller bör jag kanske kontakta bm/läkare för att se om det kan var en uvi?

hoppas ni haft en bra dag i överigt för det har jag :) nu är jag dock helt slut och ska natta min lilltjej sen ska jag inta soffmys med tv:n :)

hinner inte svara så ordentligt... Antagligen ett cytologprov där kollar de efter cellförändringar på livmodertappen (har jag för mig) och då skrapar/skärs en liten liten del av livmodertappen bort och de skickar in det på prov. Man blöder efter och kan göra det ett par dagar utan att det är konstigt. Det kan också göra ont i livmodern och där ikring... Ingenting farligt... Jg har gjort många cytologprov (långa blödningar när jag inte varit gravid, blödningar när jag varit gravid osv)

Tror du att du har uvi ska du gå till bm och kolla upp det. Är det uvi ska du ha antibiotika för att det är störra mf risk att gå med det obehandlat. (trodde jag hade det i början och läste runt lite om det)

Låter som om jag är jättekunnig om sånt men cytologprov har jag gjort så många gånger och alltid fått förkaringen att det kan både göra ont och blöda (känns som mensvärk tycker jag) och uvi läste jag ju om för ett tag sen...

Oroa dig inte men kika gärna in och lämna ett urinprov för uvi för säkerhets skull :)

Godnatt tjejor jag ska sova nu!
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~