Gummsan85 skrev 2010-10-28 19:03:50 följande:
hej alla :) va hos bm igår och gjorde ett livmodertapps nånting nånting tror jag det va :/ kommer inte ihåg riktigt iaf för att se om man har canser i livmodern, kommer inte ihåg riktigt va de va för då jag aldrig hört talas om det innan :/
sak samma. nu blöder jag lite, antar att det beror på att hon va där och pillade igår. de e som många skrivit att de kommer blod på pappret men inte i trosorna. nu e de även så att de gör ont när jag kissar lite smått orolig för att de ska vara en uvi :( men tänkte kolla ifall det är fler som gjort denna test och ifall ni åxå har fått ont när ni kissar eller bör jag kanske kontakta bm/läkare för att se om det kan var en uvi?
hoppas ni haft en bra dag i överigt för det har jag :) nu är jag dock helt slut och ska natta min lilltjej sen ska jag inta soffmys med tv:n :)
hinner inte svara så ordentligt... Antagligen ett cytologprov där kollar de efter cellförändringar på livmodertappen (har jag för mig) och då skrapar/skärs en liten liten del av livmodertappen bort och de skickar in det på prov. Man blöder efter och kan göra det ett par dagar utan att det är konstigt. Det kan också göra ont i livmodern och där ikring... Ingenting farligt... Jg har gjort många cytologprov (långa blödningar när jag inte varit gravid, blödningar när jag varit gravid osv)
Tror du att du har uvi ska du gå till bm och kolla upp det. Är det uvi ska du ha antibiotika för att det är störra mf risk att gå med det obehandlat. (trodde jag hade det i början och läste runt lite om det)
Låter som om jag är jättekunnig om sånt men cytologprov har jag gjort så många gånger och alltid fått förkaringen att det kan både göra ont och blöda (känns som mensvärk tycker jag) och uvi läste jag ju om för ett tag sen...
Oroa dig inte men kika gärna in och lämna ett urinprov för uvi för säkerhets skull :)
Godnatt tjejor jag ska sova nu!