• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • sarasessi
    maddelu skrev 2010-11-03 18:14:50 följande:
    "Här är förresten en bild på min "lilla" mage i v 14 (13+0) .....(enligt bm!)"

Fin mage du har!!! Glad Du är inte med på BF listan, när är du beräknad? kasnke du kan skriva in dig =)
    Tack :) hmm..är jag inte...då har jag nog glömt skriva in mig. Har för mig att vi inte hade någon bf lista i denna tråd. Ja, enligt mensen och mina beräkningar när jag hade äl etc. är det den 16 maj men nu har jag ju blivit flyttad en vecka framåt så det blir väl den 9 maj då. Lär ju ändras en gång till på rul :)
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-03 18:49:56 följande:
    Jo men det blir nog gott :) Får nog ge mig på ett försök..

Hum... det blir rätt så dyrt men jag behöver ju lite förvaring till honom så det kanske får bli två stycken i alla fall, får se vad maken säger men jag visade honom bilden på din blogg och han tyckte de var coola i alla fall...
    Ja å tydligen är de mindre än man tror. Har inte sett dem live ännu, men tänkte kolla in dem då jag får tillfälle. De skulle passa väldigt bra i vår sons rum.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-11-03 19:21:25 följande:
    Ja å tydligen är de mindre än man tror. Har inte sett dem live ännu, men tänkte kolla in dem då jag får tillfälle. De skulle passa väldigt bra i vår sons rum.
    Får kolla det när vi åker till Lkpg nästa gång... De ser ju stora ut... Vi måste göra om i Elliots rum för tapeten är sliten och sönderriven på sina ställen men barnen kommer få dela rum sen och då kan det vara vettigt att veta könet på bebben innan man sätter igång... Legotema på rummet skulle ju vara rätt så fräsigt...
  • maddelu
    TheLove skrev 2010-11-03 18:50:56 följande:
    Åh vill med ha en, men jag är för snål :P
    jo dom är ganska dyra.. men fick en ny(oanvänd) för 360 kr. Tyckte det var värt det Glad
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-03 19:29:29 följande:
    Får kolla det när vi åker till Lkpg nästa gång... De ser ju stora ut... Vi måste göra om i Elliots rum för tapeten är sliten och sönderriven på sina ställen men barnen kommer få dela rum sen och då kan det vara vettigt att veta könet på bebben innan man sätter igång... Legotema på rummet skulle ju vara rätt så fräsigt...
    Linköping, just det, bodde du där i krokarna nånstans?
    Vi har ju makens familj i norrköping, skulle varit nere nu på lovet, men maken fick inte ledigt. Men vi kommer ju åka ner fler gånger .. kanske ses nån gång? Vore ju trevligt =)

Våra kommer oxå dela rum i framtiden, blir det en flicka tänkte jag typ göra matchande, men delat på nått vis även i tapeter/färg ... skoj skoj skoj! Älskar å få göra om =)
    De kommer att få ta vårt sovrum senare .. men än så länge så har sonen det mindre å egna rummet, bebis kommer få sova inne hos oss i början ..
  • TheLove
    maddelu skrev 2010-11-03 19:36:30 följande:
    jo dom är ganska dyra.. men fick en ny(oanvänd) för 360 kr. Tyckte det var värt det Glad
    Oj det var ju billigt! För det priset hade jag med köpt en.
    snöstjärna skrev 2010-11-04 07:22:31 följande:
    Vi har ju makens familj i norrköping, skulle varit nere nu på lovet, men maken fick inte ledigt. Men vi kommer ju åka ner fler gånger .. kanske ses nån gång? Vore ju trevligt =)

Våra kommer oxå dela rum i framtiden, blir det en flicka tänkte jag typ göra matchande, men delat på nått vis även i tapeter/färg ... skoj skoj skoj! Älskar å få göra om =)
    De kommer att få ta vårt sovrum senare .. men än så länge så har sonen det mindre å egna rummet, bebis kommer få sova inne hos oss i början ..
    Ja, jag bor i mjölby, 20 minuter från linköping (åt fel håll Flört)
    Det skulle vara jättetrevligt att ses! Känns som om vi har en del gemensamt :)

Jo i början kommer mini få sova i vårt rum med. Hoppas på att jag kan vara hård med spjälsäng denna gången. Elliot har kanske sovit i spjälsäng ett fåtal ggr i sitt liv, han har alltid varit livrädd för spjälsängen.

Vi kommer nog också dela av det om det blir en tjej. Typ rosa tapet på två väggar och blå på två och inredning i blått och i rosa på vardera sida...

Jag tror nog att det är en liten tös. Längtar till rul så man kan få veta :)

Skulle ni ta reda på könet?
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-04 08:14:17 följande:
    Oj det var ju billigt! För det priset hade jag med köpt en.
    snöstjärna skrev 2010-11-04 07:22:31 följande:

Ja, jag bor i mjölby, 20 minuter från linköping (åt fel håll Flört)
    Det skulle vara jättetrevligt att ses! Känns som om vi har en del gemensamt :)

Jo i början kommer mini få sova i vårt rum med. Hoppas på att jag kan vara hård med spjälsäng denna gången. Elliot har kanske sovit i spjälsäng ett fåtal ggr i sitt liv, han har alltid varit livrädd för spjälsängen.

Vi kommer nog också dela av det om det blir en tjej. Typ rosa tapet på två väggar och blå på två och inredning i blått och i rosa på vardera sida...

Jag tror nog att det är en liten tös. Längtar till rul så man kan få veta :)

Skulle ni ta reda på könet?
    Jag ska hojta till när vi åker ner nästa gång, så får vi se om det går att lösa.
    Vore ju supertrevligt!

Jag tror på tjej här med, eller hoppas kanske man ska säga ;)
    Får se om man får nån starkare känsla senare ...
    Vi kommer inte kolla könet dock, om de inte mot förmodan skulle säga på vårt sjukhus, men de brukar de inte göra. Om de vet, å säger, så tror jag att jag vill veta =) Bara för att kunna lixom planera lite mer ... är en riktig planeringsmänniska.

Vi hade nog "tur" i oturen sist så att säga. Jordan var van att sova i sin egen säng från start eftersom han började sin tid i kuvös osv. Han sov i sin vagga från dag ett hemma och från 4 månader i sin spjälsäng,  hela nätter i sitt egna rum! Han har endast sovit i vår säng nån stund på morgonen eller vid sjukdom nån enstaka gång... rätt skönt faktiskt. Vi sover alla bättre då.

Så jag kommer att introducera vaggen först även denna gång, vid min säng. Å sedan blir det spjälis i vårt rum då .. tills barnet blir lite äldre så de kan börja dela rum =)
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-11-04 08:28:59 följande:
    Jag ska hojta till när vi åker ner nästa gång, så får vi se om det går att lösa.
    Vore ju supertrevligt!

Jag tror på tjej här med, eller hoppas kanske man ska säga ;)
    Får se om man får nån starkare känsla senare ...
    Vi kommer inte kolla könet dock, om de inte mot förmodan skulle säga på vårt sjukhus, men de brukar de inte göra. Om de vet, å säger, så tror jag att jag vill veta =) Bara för att kunna lixom planera lite mer ... är en riktig planeringsmänniska.

Vi hade nog "tur" i oturen sist så att säga. Jordan var van att sova i sin egen säng från start eftersom han började sin tid i kuvös osv. Han sov i sin vagga från dag ett hemma och från 4 månader i sin spjälsäng,  hela nätter i sitt egna rum! Han har endast sovit i vår säng nån stund på morgonen eller vid sjukdom nån enstaka gång... rätt skönt faktiskt. Vi sover alla bättre då.

Så jag kommer att introducera vaggen först även denna gång, vid min säng. Å sedan blir det spjälis i vårt rum då .. tills barnet blir lite äldre så de kan börja dela rum =)
    Jo jag hoppas väl med lite på tjej, roligt att ha en av varje, men om det blir en grabb kommer ju barnen ha så roligt ihop så det är ju också bra... Men en liten flicka som man kan klä upp i fina klänningar och fixa håret på, det vill jag ju gärna ha också... :)

Elliot behövde aldrig ligga i kuvös men låg innanför min eller makens tröja mot bröstet nästan hela tiden (mänsklig kuvös) och då blev det ju så att man fortsatte så. Jag la i princip inte ifrån mig min son förrän han var några månader gammal. Skämt å sido, jag var väldigt överbeskyddande och livrädd för att han skulle sova i vaggan på natten om jag inte skulle höra honom... om han skulle sluta andas osv. Kändes för mig mycket tryggare att han sov på mitt eller makens bröst.

Elliot sover i egen säng i eget rum och har gjort det i ett år nu ungefär och han kommer ofta in på natten eller morgonen om han vaknar och lägger sig mellan oss vilket vi tycker är supermysigt. Men att få honom att sova i egen säng var inte det lättaste...

Har du funderat nått kring vaccin? Jag vaccinerade mig inte förra året och min bm sa att de rekommenderar vaccin till gravida, men jag vet inte... Är rädd att nått ska gå fel med mini där inne om jag vaccinerar mig... är så kluven
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-04 08:43:28 följande:
    Jo jag hoppas väl med lite på tjej, roligt att ha en av varje, men om det blir en grabb kommer ju barnen ha så roligt ihop så det är ju också bra... Men en liten flicka som man kan klä upp i fina klänningar och fixa håret på, det vill jag ju gärna ha också... :)

Elliot behövde aldrig ligga i kuvös men låg innanför min eller makens tröja mot bröstet nästan hela tiden (mänsklig kuvös) och då blev det ju så att man fortsatte så. Jag la i princip inte ifrån mig min son förrän han var några månader gammal. Skämt å sido, jag var väldigt överbeskyddande och livrädd för att han skulle sova i vaggan på natten om jag inte skulle höra honom... om han skulle sluta andas osv. Kändes för mig mycket tryggare att han sov på mitt eller makens bröst.

Elliot sover i egen säng i eget rum och har gjort det i ett år nu ungefär och han kommer ofta in på natten eller morgonen om han vaknar och lägger sig mellan oss vilket vi tycker är supermysigt. Men att få honom att sova i egen säng var inte det lättaste...

Har du funderat nått kring vaccin? Jag vaccinerade mig inte förra året och min bm sa att de rekommenderar vaccin till gravida, men jag vet inte... Är rädd att nått ska gå fel med mini där inne om jag vaccinerar mig... är så kluven
    Jag tror inte att jag ska vaccinera mig.

Vi har en lite skrutt som sover större delen av natten i eget rum, men på morgonen kommer in till oss och somnar om. Han började också sova i vagga direkt när vi kom hem från BB förra gången. Eller på mig... hehe... Han flyttade till eget rum när han fyllde 1.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~