Sommarnatt2010 skrev 2010-11-04 09:30:48 följande:
Jag har funderat lite på det där. Ni har haft vagga först o sen spjälsäng??? Jag har tänkt spjälsäng från start. Men så sa mamma att hon har vår (min o min lillebrors) korg o undrade om jag ville ha den. Den går bara använda typ i tre månader...
Hade ju varit jätte mysigt, men samtidigt verkar det så smidigt med spjälsäng där man kan ta bort ena sidan o dra in till den till vår egen säng. så har våra närmaste vänner gjort.
Hos oss får man inte veta kön vid RUL. De är jätte tjuriga med det...Ibland tänker jag "klar att vi ska ta reda på könet, vill veta" o sen ibland "nä det är klart vi ska vänta". Så får väl se hur det blir =) Men det är lite roligt, för när jag har tänk på mig själv som mamma har jag har alltid sett mig med en pojke. Men nu kommer jag på mig själv med att säga hon till liten i magen...Dock drömde jag tidigt att jag skulle få en pojk... Ni som har barn sen innan, har eran egen känsla stämt???
Vi hade vagga först eftersom det är min farfar som gjort den och min syster och jag hade den när vi var små. Du kan ju ha en spjälsäng intill sängen och låta bebis sova där om nätterna men ha korgen i vardagsrummet och låta bebis sova middag där i. (jag ville aldrig vara i ett annat rum än min son i början)
Träligt när man inte får veta könet. Vi frågade på rul med sonen men då kunde de inte se. Sen var vi på tul och då kunde de se men maken ville inte veta då så vi tog aldrig reda på könet. Men denna gång är vi överens om att göra det... Kommer eventuellt göra ett 3d också för att vara säkra... lättare att säga till sonen att han ska få en lillasyster (om det nu blir det) än att säga lillasyster eller lillebror.
Jag var 100% säker på att sonen var en tjej. Lika säker var jag på att systersonen var en tjej och systerdottern var en kille och att makens systers son var en flicka... Man kan kalla det att jag har 100% fel när det gäller det och det betyder nog att det är en grabb i magen även denna gången... (när jag väntade sonen satte vi oss, de mammor som skulle ha barn samtidigt och gissade vad de skulle få, där hade jag också fel på alla)