• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna

Congratulations!

Alena.Ozerova.Fotolia.com

You have a 25% chance of having a boy.
    And you have a 75% chance of having a girl.

And Here's Why...
    You are carrying the extra weight out front, so it's a boy.
    The hair on your legs is not growing any faster during your preganacy, so it's a girl.
    Girls are carried high. You are going to have a girl.
    Sleeping in a bed with your pillow to the south indicates that you will be having a girl.
    Your feet are colder than they were before pregnancy. You are having a boy.
    You refuse to eat the heel of a loaf of bread. You are having a girl.
    Dad-to-be hasn't been gaining weight along with Mom-to-be, so it will be a girl.
    The maternal grandmother doesn't have gray hair (dyed or natural), so a girl will be born.
    You had morning sickness early in pregnancy, so you are expecting a girl.
    You are not looking particularly good during pregnancy. Therefore, it must be a girl, because girls steal their mother's looks.
    Your chest development has not been very dramatic during pregnancy. You should expect a boy.
    Since the sum of the mother's age at conception and the number of the month of conception is an odd number, it will be a girl.
    Your urine is a dull yellow color, so you will have a girl.
    You are craving sweets, which means that it is a girl.
    Your nose hasn't changed during pregnancy, which indicates a girl.
    You have been craving meats or cheeses, so it is a boy.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-11-02 15:33:00 följande:
    Jag har inte känt kanten ännu heller, klämmer å känner om kvällarna då jag ska sova =)
    Svullen e jag dock minsann, men de kan ju vara tarmar å allt ...
    Hehe ja, jag har inte känt efter så mycket, men där emot ligger jag och funderar: "var det tarmarna eller rörelser" haha, chansen för att känna rörelser redan nu känns väldigt otrolig. Är glad om jag känner det från v.16 eller nått (man brukar ju känna tidigare andra gången)

När vi väntade sonen sparkade han första gången att par dagar innan julafton och på julafton sparkade han så maken kände :) Underbar julklapp!
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-02 17:33:41 följande:
    Hehe ja, jag har inte känt efter så mycket, men där emot ligger jag och funderar: "var det tarmarna eller rörelser" haha, chansen för att känna rörelser redan nu känns väldigt otrolig. Är glad om jag känner det från v.16 eller nått (man brukar ju känna tidigare andra gången)

När vi väntade sonen sparkade han första gången att par dagar innan julafton och på julafton sparkade han så maken kände :) Underbar julklapp!
    Mysigt..när är det vanligt att man börjar känna rörelse??? Längtar sååå tills jag kan känna pyret röra sig...
  • TheLove

Runt V.18-20 med första barnet har jag för mig att jag läst men ska ärligt säga att jag är långt ifrån säker på det...

• TheLove

V.17+3 kände jag första sparken och maken kände 19+2

• snöstjärna
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-02 17:42:43 följande:
    Mysigt..när är det vanligt att man börjar känna rörelse??? Längtar sååå tills jag kan känna pyret röra sig...
    Jag började känna av en fisk i magen i v16 sist.
    Så jag hoppas ju att det börjar kännas lite då om inte lite tidigare då eftersom det är andra barnet ... kanske ett litet livstecken innan UL:et i v18.
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • tove83

har fått varit och kollat på pyret en extra gång i dag,då vi har varit lite oense jag och läkaren;)
    blev till baka flyttad en vecka bara!! så jag är i v13 (12+0) och pyret är hela 52 mm,så det är bf den 16 maj istället för 9 maj,nu ser man fram emot Rul i december,vill även kunna känna av bebisen?? men det kommer väl!!

va stora magar en del har fått...min är bara lite svullen efter jag har ätit thats it liksom=( men antar att den kommer med råge senare...hehe

• TheLove

*suck* Nu blöder jag igen... Att det aldrig ska ta slut...

• maddelu
    TheLove skrev 2010-11-02 20:02:17 följande:
    *suck* Nu blöder jag igen... Att det aldrig ska ta slut...
    jobbigt, men hur var det. Har läkaren/ bm, hittar var blödningen kommer ifrån?? vad säger dom allmänt om det?

Hoppas du slipper det där snart!
  • TheLove
    maddelu skrev 2010-11-02 20:05:34 följande:
    jobbigt, men hur var det. Har läkaren/ bm, hittar var blödningen kommer ifrån?? vad säger dom allmänt om det?

Hoppas du slipper det där snart!
    Jo jag blöder pga lättblödig livmodertapp. Hade samma förra gången plus lågt sittande moderkaka.

Har inte ringt bm om dessa blödningar, har inte känt att det varit någon fara...

Så skönt att det blir kub om en vecka så jag får se att igelkotten mår bra!

Nu ska jag sova kl 20:30 hahaha
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~