• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    snöstjärna skrev 2010-10-29 20:16:08 följande:
    Ja det är verkligen inte bara.
    Jag är helt ställd. Det allra bästa vore ju att jag kunde få gå kvar tredje terminen som bara är enskilt och fördjupning, samtidigt som jag är hemma. Sen fjärde terminen är ju då barnet blivit över ett halvår ... å då tänkte jag att kanske maken kan vara hemma å jag gör praktik .. för då är jag ju klar sen lixom. Istället för att behöva göra ytterligare ett år ..
    Det skulle ju vara det absolut bästa. För oss blir det nog så att jag tar mammaledigt fram till Juni 2012 och jag kanske kan få ett jobb då och maken tar sommaren och så blir det dagis till hösten. Maken pluggar ju. Men grejen är den att han antagligen har ett vikariat under sommaren (har haft det de senaste två åren) och då blir ju jag hemma med bebis under sommaren med antar jag. (jag tar gärna lång mammaledighet) men som sagt hoppas jag att kunna jobba en kväll i veckan från att bebis är någon månad eller så, vill kunna komma ut lite med...
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-10-29 21:31:04 följande:
    Det skulle ju vara det absolut bästa. För oss blir det nog så att jag tar mammaledigt fram till Juni 2012 och jag kanske kan få ett jobb då och maken tar sommaren och så blir det dagis till hösten. Maken pluggar ju. Men grejen är den att han antagligen har ett vikariat under sommaren (har haft det de senaste två åren) och då blir ju jag hemma med bebis under sommaren med antar jag. (jag tar gärna lång mammaledighet) men som sagt hoppas jag att kunna jobba en kväll i veckan från att bebis är någon månad eller så, vill kunna komma ut lite med...
    Ja det är verkligen inte BARA att få ihop det praktiskt.
    Får ta det lite som det kommer tror jag ... hoppas det löser sig på bästa sätt!
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Fridayyy

Hur länge har ni tänkt att jobba? Första barnet tänkte jag jobba till veckan innan med fick havandeskapsförgiftning och blev sjukskriven, dessutom födde jag 10 dagar innan..=) andra barnet var jag redan hemma med första. Hon kom 20 dagar för tidigt så jag räknar med att det KAN bli så nu med så jag kommer nog vara hemma nån månad innan iaf.

• TheLove
    Fridayyy skrev 2010-10-30 08:26:07 följande:
    Hur länge har ni tänkt att jobba? Första barnet tänkte jag jobba till veckan innan med fick havandeskapsförgiftning och blev sjukskriven, dessutom födde jag 10 dagar innan..=) andra barnet var jag redan hemma med första. Hon kom 20 dagar för tidigt så jag räknar med att det KAN bli så nu med så jag kommer nog vara hemma nån månad innan iaf.
    Om jag får jobba på restaurangen nu med nya ägaren så kommer jag vilja jobba fre+lör varje vecka och planerar att jobba så länge jag orkar... Det beror på hur länge jag orkar... Blev ju sjukskriven innan jul med första som var planerad i maj, hoppas inte det blir samma sak denna gång...
  • snöstjärna
    Fridayyy skrev 2010-10-30 08:26:07 följande:
    Jag pluggar denna gång å har tänkt kunna vara med så länge det bara går. Helst hela läsåret ut.
    Men risken finns att vi får ett prematurbarn även denna gång, så då blir det ju att jag får sluta tidigare ...
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • jakeline

jag hoppas på att kunna jobba så länge det går. Ja ghar ett väldigt slött jobb... Är växelhäxa så jag behöver inte göra så mycket tungt. Jobbade till två veckor innan förra gången. Det fungerade riktigt bra och var lagom tycker jag. 

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010

Jag har ingen aning om hur länge jag vill jobba. Tycker det är sååå svårt. Är ju första barnet... Det sägs ju att man delvis är som sin egen mamma när det handlar om allt det här o hon fick både mig o brossan tidigt. Mig 10dagar o brossan en hel månad. Vill gärna vara hemma lite...men inte för länge. Lärar jobbet är ju inget tungt arbet på det viset, men man står ju en väldig massa på dagarna och det kan ju vara jobbigt på slutet antar jag...Får fundera lite till på det...Måste ju dessutom ta föräldrar dagar o det lockar inte :S

Har ni hört eller läst något om att man inte ska äta skogssvamp när man är gravid??? Vi har plockat en hel massa kantareller den här hösten...jag bara älskar kantareller så jag har ätit en del oxå...Men idag läste jag att man bör undvika skogssvamp o vilt för att det kan innehålla radioaktivstrålning...Såg inget om det här på livsmedelsverket, Men nu är jag super nojjig. Ska ringa BM i morgon, men tänkte höra om någon av er hört nått om detta??

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-31 16:47:08 följande:
    Jag har ingen aning om hur länge jag vill jobba. Tycker det är sååå svårt. Är ju första barnet... Det sägs ju att man delvis är som sin egen mamma när det handlar om allt det här o hon fick både mig o brossan tidigt. Mig 10dagar o brossan en hel månad. Vill gärna vara hemma lite...men inte för länge. Lärar jobbet är ju inget tungt arbet på det viset, men man står ju en väldig massa på dagarna och det kan ju vara jobbigt på slutet antar jag...Får fundera lite till på det...Måste ju dessutom ta föräldrar dagar o det lockar inte :S

Har ni hört eller läst något om att man inte ska äta skogssvamp när man är gravid??? Vi har plockat en hel massa kantareller den här hösten...jag bara älskar kantareller så jag har ätit en del oxå...Men idag läste jag att man bör undvika skogssvamp o vilt för att det kan innehålla radioaktivstrålning...Såg inget om det här på livsmedelsverket, Men nu är jag super nojjig. Ska ringa BM i morgon, men tänkte höra om någon av er hört nått om detta??
    jag frågade förra gpngen och det ska inte vara några problem. Åt massor av kantareller och trattisar då. Maken frågade då för vi plockar svamp i hälsingland och de fick en rätt bra dos av tjernobyl... :P Men hon sa att det  var så länge sedan att de inte ska vara några problem. Så smaska på du! (men fråga om du är osäker så klart... )
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-01 09:28:26 följande:
    jag frågade förra gpngen och det ska inte vara några problem. Åt massor av kantareller och trattisar då. Maken frågade då för vi plockar svamp i hälsingland och de fick en rätt bra dos av tjernobyl... :P Men hon sa att det  var så länge sedan att de inte ska vara några problem. Så smaska på du! (men fråga om du är osäker så klart... )
    Tack det kändes ju skönt att höra...Har inte haft tid att ringa idag. Men nu känner jag mig lugnare... =)
  • TheLove

V.12 idag :) Känns skönt, och så blir det kub den 10e :)
    Blöder lite klart blod idag men hoppas inte det är någon fara :)

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~