Sommarnatt2010 skrev 2010-10-31 16:47:08 följande:
Jag har ingen aning om hur länge jag vill jobba. Tycker det är sååå svårt. Är ju första barnet... Det sägs ju att man delvis är som sin egen mamma när det handlar om allt det här o hon fick både mig o brossan tidigt. Mig 10dagar o brossan en hel månad. Vill gärna vara hemma lite...men inte för länge. Lärar jobbet är ju inget tungt arbet på det viset, men man står ju en väldig massa på dagarna och det kan ju vara jobbigt på slutet antar jag...Får fundera lite till på det...Måste ju dessutom ta föräldrar dagar o det lockar inte :S
Har ni hört eller läst något om att man inte ska äta skogssvamp när man är gravid??? Vi har plockat en hel massa kantareller den här hösten...jag bara älskar kantareller så jag har ätit en del oxå...Men idag läste jag att man bör undvika skogssvamp o vilt för att det kan innehålla radioaktivstrålning...Såg inget om det här på livsmedelsverket, Men nu är jag super nojjig. Ska ringa BM i morgon, men tänkte höra om någon av er hört nått om detta??
jag frågade förra gpngen och det ska inte vara några problem. Åt massor av kantareller och trattisar då. Maken frågade då för vi plockar svamp i hälsingland och de fick en rätt bra dos av tjernobyl... :P Men hon sa att det var så länge sedan att de inte ska vara några problem. Så smaska på du! (men fråga om du är osäker så klart... )