• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-06 08:08:43 följande:
    Hade det inte varit för foglossningen igår så jo. Jag med... Det ända just nu som tyder på graviditet är fogarna som spökar, men det är ju dessa veckor de kallar "spökveckor" eftersom många inte känner nått då! Andas ut, mini mår fint där inne ska du se :)
    Mmm intalar mig hela tiden att de är de här jobbiga spökveckorna som entrat nu.
    Känner mig så ogravid. ... det enda är väl att jag springer på toa stup i kvarten ännu. Men sen är typ allt borta ... å magen är väl svullen, men känns inte så där gravidsvullen =P

Bläh för den här tiden. Nu får novemnber passera SNABBT!
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

Nej nej, inte innan onsdag! Jag ska ju göra kub då och den timmen(?) får gärna ta lååång tid så man får njuta av att se lille skrutt så länge som möjligt!

Jag har i princip inte känt mig gravid denna graviditet alls. Med sonen bodde jag ju typ på toan och kunde inte äta utan att det åkte upp igen. Denna gång har jag inte spytt en enda gång, har mått illa några dagar men kanske sammanlagt två veckor av all tid. Svullen är jag ju, men det var jag även med sonen.

Nu vill jag bara veta könet på mini. Går ju inte att ta reda på innan rul men hoppas verkligen de ser. (sen kommer vi nog göra 3d för att kolla könet med... Åh vad jag längtar!!

Och snart är det jul! Mysigt!!!! Längtar tills man får julpynta, tända ljus och sätta upp julgranen. Och köpa och slå in julklappar är nästan det bästa!
    I år (lite snålt med pengar) så kommer vi nog framför allt ha som huvudpresent en inramad bild på Elliot och sen någonting litet till, kanske hemgjord marmelad eller nått sånt...

• TheLove

Oj vilken  dag jag hade igår! I förrgår ringde min nya chef (ny ägare på jobbet) och sa att han behövde någon som kunde jobbet för han skulle öppna igårkväll.
    Igår kl. 13:05 ringde han och sa att "Oj då jkag visste inte att vi öppnade kl 13 idag och jag kan inte ta mig in dit så fort. Kan du skynda dig dit och öppna?" Javisst åker jag dit. Han sa att han skulle komma snart på telefonen så jag tänkte att han borde vara där innan kl 14. När jag kommer dit är det inte städat (sopat och våttorkat på golv) så jag får börja med det. Sen byta 4 dukar, sen duka upp ALLA bord. Allt i stress utifall att matgäster kommer. (brukar inte vara många som kommer innan 17) Vid 16-tiden kommer nya ägaren. Sen får jag i princip "lära upp" honom. Alltså han har jobbat med förra chefen typ en vecka tror jag men har aldrig arbetat på restaurang tidigare. Så datasystemet som var skapligt nytt när jag slutade (använde det kanske 6 ggr) fick jag instruera om och dessutom hade de gjort om en hel del i det.

Sen slutade jag vid 23:15 så det blev ju en rätt lång dag när man trodde att man skulle börja kl 17. När han ringde satt jag i ett par mysbyxor osminkad så det var bara att slänga på sig kläder och in i bilen... Haha men det var en rolig dag, men trött kan jag nog kalla mig idag :)

Skönt med ny chef (och jag är tydligen serveringsansvarig vilket betyder att om han inte är där så måste jag vara där och det är ju bra för då kommer jag nog få jobba endel... :)

• TheLove
    Ni skriver dåligt! Flört

Idag gick jag in i V.13 Jippie!!
    Men tror ni inte jag blöder idag? Jag blir så trött!
    På onsdag ska vi få se våran lill skrutt :) *längtar*
    Hjärta
  • jakeline

Hade vi någon magbildstråd i anslutning till denna? Har glömt att spara den tråden... och jag orkar inte leta igenom efter länken... :P latmaskig som jag är

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • maddelu
    jakeline skrev 2010-11-08 09:45:48 följande:
    Hade vi någon magbildstråd i anslutning till denna? Har glömt att spara den tråden... och jag orkar inte leta igenom efter länken... :P latmaskig som jag är
    nä, hade nog ingen tråd..men nu har jag fixat en. Länk finns i TS Glad

och här.....  www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html
  • jakeline
    maddelu skrev 2010-11-08 11:55:05 följande:
    MAGBILDSTRÅD

Jag har gjort en egen tråd där vi kan lägga in magbilder, fick iden av  Jakeline som redan trodde det fanns en sådan tråd. Hoppas ni andra oxå tyckte det var en bra ide Glad

Länk finns i TS ... och här..... www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html
    har invigt den nu! :)
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-05 22:25:05 följande:
    Tack jag har inte ont längre i alla fall :) Hoppas det bara var nått tillfälligt..

Visst är det lätt att gå ur kyrkan, skriva på ett papper och skicka iväg bara. Men om man ska se det som du skrivit så borde man alltså göra en "invigning" i varje religion för att det ska bli lättare att ta valet sen? Skämt å sido. Jag vill inte ge min son en religion som jag verkligen inte tror på och tycker att det är varje mäniskas eget val att välja sin egen religion. Detta tyckte min svärmor var lite tråkigt då hon är troende. Men om varken jag eller maken är med i kyrkan skulle det verkligen kännas som hyckleri.
    Men jag förstår ju att om det är en tradition och du ändå valt att stanna i kyrkan är det ju någonting som är viktigt för dig och det är varje förälders val att göra vad man tror är bäst för sitt eget barn. Är det ett dop istället för namngivning så är det det. Det finns ingen som kan säga att det valet är fel (enligt mig).

Jag gör mina val och det är ingenting jag vill bli ifrågasatt med och då misstänker jag att det är samma för alla andra.
    Så slutligen: Döp om du vill döpa, strunta i det om du inte vill...

(känns luddigt men jag är skittrött, jag menade inget illa om det skulle tolkas så, gav bara min syn på saken)
    Jag förstår vad  du menar...Jag är som sagt kluven. Är ju inte direkt troende själv, men samtidigt känns det ändå viktigt...Vet inte om det på någotvis blev ännu viktigare nu när mormor är dålig...Men vi kommer troligtvis att döpa...

Men jag säger som du, alla gör som de vill o jag lägger mig inte i deras val =)

Har haft full upp i  helgen..det där med höstlov känns helt avlägset, känns inte att jag varit ledig en hel vecka...Men nu är mannen i väg i tre dagar o jag ska slöa ihop i soffan med målet att packa en flyttkartong / kväll...Känns ok =)

Känner mig inte heller så värst gravid..men har iofs mått väldigt bra de senate veckorna, med endast lite växtvärk, eller vad man nu ska kalla det... Ska göra kub nästa torsdag, längtar sååååå
  • TheLove

Skulle tagit en bild igår på magen efter att maken och jag suttit i soffan och kollat på csi och ätit glass, men tror det var något med glassen alternativt att jag fått maginfluensa för jag fick bo på toaletten i någon timme igår och sen somnade jag tidigt. Har ont i magen fortfarande, men inte som igår och så mår jag illa. Blev hemma idag :(

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~