TheLove skrev 2010-11-05 22:25:05 följande:
Tack jag har inte ont längre i alla fall :) Hoppas det bara var nått tillfälligt..
Visst är det lätt att gå ur kyrkan, skriva på ett papper och skicka iväg bara. Men om man ska se det som du skrivit så borde man alltså göra en "invigning" i varje religion för att det ska bli lättare att ta valet sen? Skämt å sido. Jag vill inte ge min son en religion som jag verkligen inte tror på och tycker att det är varje mäniskas eget val att välja sin egen religion. Detta tyckte min svärmor var lite tråkigt då hon är troende. Men om varken jag eller maken är med i kyrkan skulle det verkligen kännas som hyckleri.
Men jag förstår ju att om det är en tradition och du ändå valt att stanna i kyrkan är det ju någonting som är viktigt för dig och det är varje förälders val att göra vad man tror är bäst för sitt eget barn. Är det ett dop istället för namngivning så är det det. Det finns ingen som kan säga att det valet är fel (enligt mig).
Jag gör mina val och det är ingenting jag vill bli ifrågasatt med och då misstänker jag att det är samma för alla andra.
Så slutligen: Döp om du vill döpa, strunta i det om du inte vill...
(känns luddigt men jag är skittrött, jag menade inget illa om det skulle tolkas så, gav bara min syn på saken)
Jag förstår vad du menar...Jag är som sagt kluven. Är ju inte direkt troende själv, men samtidigt känns det ändå viktigt...Vet inte om det på någotvis blev ännu viktigare nu när mormor är dålig...Men vi kommer troligtvis att döpa...
Men jag säger som du, alla gör som de vill o jag lägger mig inte i deras val =)
Har haft full upp i helgen..det där med höstlov känns helt avlägset, känns inte att jag varit ledig en hel vecka...Men nu är mannen i väg i tre dagar o jag ska slöa ihop i soffan med målet att packa en flyttkartong / kväll...Känns ok =)
Känner mig inte heller så värst gravid..men har iofs mått väldigt bra de senate veckorna, med endast lite växtvärk, eller vad man nu ska kalla det... Ska göra kub nästa torsdag, längtar sååååå