• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-04 17:46:50 följande:
    Vi har en dopklänning som min morfar döptes i...Min mormor har broderat dit allas namn, alla de som döpts i den..Det börjar bli några stycken nu morfar, mamma, moster, jag o brossan, två kusiner o tre kusinbarn...o snart en liten till =) blå färg för pojkar o rosa för flickor =) Tyvärr blir det nog inte mormor som broderar det namnet, då vi fick väldigt tråkiga besked idag :S

Jag köpte några treggings igår, som var riktigt sköna. Blir till att köpa några mammajeans snart oxå...har inte kunnat ha mina på flera veckor. Men nu har jag iaf något annat än mina svarta leggings, vilket känns skönt. 
    Åh vad tråkigt med neg besked :( Roligt där emot med släktklänning.
    Vi har inte döpt vår son och kommer inte göra det heller, är inte religiösa.

Vad är treggings?
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-04 18:04:17 följande:
    Åh vad tråkigt med neg besked :( Roligt där emot med släktklänning.
    Vi har inte döpt vår son och kommer inte göra det heller, är inte religiösa.

Vad är treggings?
    Vi har inte funderat så mycket på det där med dop...är inte heller religös, men jag känner ändå att jag nog vill göra det...

Det undrade jag oxå när min vän sa att jag borde köpa det =) leggings i jeanstyg typ...strechiga o sköna med reså i midjan... Kan nog ha de jag köpte ganska länge, de är ganska mjuka i resån... 
  • snöstjärna

Vårt lilla spöke/benrangel här i kväll när vi skulle ut på spöknatta.

Dekor ute på köpingen, mysig å läskig stämning =)

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-04 18:18:55 följande:
    Vi har inte funderat så mycket på det där med dop...är inte heller religös, men jag känner ändå att jag nog vill göra det...

Det undrade jag oxå när min vän sa att jag borde köpa det =) leggings i jeanstyg typ...strechiga o sköna med reså i midjan... Kan nog ha de jag köpte ganska länge, de är ganska mjuka i resån... 
    Okej tack för svaret.

Vi valde att inte döpa då vi inte är med i kyrkan, båda är döpta och maken konfermerad men som sagt ingen troende. Vi tyckte det skulle kännas konstigt att döpa vårt barn om vi inte tror på det och så vill vi att han själv ska få välja sin religion, inte bli placerad i ett fack.
    Men jag förstår de som vill döpa och tycker att det är helt rätt om man själv vill det :)
    snöstjärna skrev 2010-11-04 19:53:16 följande:

Vårt lilla spöke/benrangel här i kväll när vi skulle ut på spöknatta.

Dekor ute på köpingen, mysig å läskig stämning =)

Åh vilken läskig pojke
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-04 18:18:55 följande:

Vi döpte inte vår son då ingen av oss är troende. Tycker det är lite hyckleri helt ärligt. Visst det är tradition och hela den biten. Men jag köper det inte. Ha hellre då en fin namngivelseceremoni istället om ni prompt måste ha något. Min son får välja själv istället när han vet vad det handlar om. Att han inte är döpt idag, hindrar ju inte att han döper sig senare om han nu skulle vilja konfirmeras eller dylikt.

Vi var på dop för våra vänners son och de stod tom utanför kyrkan och sa att de inte var troende. Det tycker jag är helt fel! varför döpa då om man inte själv delar trosuppfattningen?

men det är jag det... :P Alla får göra som de vill men jag har lite svårt att förstå att icketroende döper in sina barn i en tro som de inte delar.

men annars är det fredag! Och halvdag till på köpet! Åker upp till svärfar för att fira maken som fyller år i morgon!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove

Jag har världens huvudvärk :( Tycker synd om mig själv. Maken och jag är båda lediga idag, likaså sonen så nu sitter jag hemma med en pojke som kollar på barnprogram och leker med trolldeg och är jättesnäll och jag längtar sönder mig till maken kommer hem (är hos sin syster och fikar) så jag får lägga mig och sova igen (fick sovmorgon till 9 idag...

Urs vad det är synd om mig idag :P

• jakeline
    TheLove skrev 2010-11-05 10:43:59 följande:
    Jag har världens huvudvärk :( Tycker synd om mig själv. Maken och jag är båda lediga idag, likaså sonen så nu sitter jag hemma med en pojke som kollar på barnprogram och leker med trolldeg och är jättesnäll och jag längtar sönder mig till maken kommer hem (är hos sin syster och fikar) så jag får lägga mig och sova igen (fick sovmorgon till 9 idag...

Urs vad det är synd om mig idag :P
    haha jag blev väckt av en armbåge i magen av sonen vid typ fem i morse... :P och jag jobbar... tur att detär halvdag... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-11-05 11:22:34 följande:
    haha jag blev väckt av en armbåge i magen av sonen vid typ fem i morse... :P och jag jobbar... tur att detär halvdag... :P
    haha härligt!
    Jag tycker det är så läskigt med slag och sparkar i magen (sonen brukar vara bra på det) men de säger ju att bebisen ligger tryggt där inne...

Skönt med bara halvdag i alla fall :)
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-05 11:59:27 följande:
    haha härligt!
    Jag tycker det är så läskigt med slag och sparkar i magen (sonen brukar vara bra på det) men de säger ju att bebisen ligger tryggt där inne...

Skönt med bara halvdag i alla fall :)
    jo de säger ju det. Men jag försöker få honom att förstå att han inte ska vara så hårdhänt mot magen
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-11-05 12:01:24 följande:
    jo de säger ju det. Men jag försöker få honom att förstå att han inte ska vara så hårdhänt mot magen
    jo jag med men det fattar inte min son...

I morse (vid 6 någon gång) vaknade han och skulle kolla i min telefon på bebisen. (har som skärmsläckare)
    "mamma, ja titta bebis" "ska du bli storebror?" "Jaaaaao"

Sötungen... Får se hur lång tid det tar innan han berättar på dagis...
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~