Sommarnatt2010 skrev 2010-11-04 18:18:55 följande:
Vi har inte funderat så mycket på det där med dop...är inte heller religös, men jag känner ändå att jag nog vill göra det...
Det undrade jag oxå när min vän sa att jag borde köpa det =) leggings i jeanstyg typ...strechiga o sköna med reså i midjan... Kan nog ha de jag köpte ganska länge, de är ganska mjuka i resån...
Vi döpte inte vår son då ingen av oss är troende. Tycker det är lite hyckleri helt ärligt. Visst det är tradition och hela den biten. Men jag köper det inte. Ha hellre då en fin namngivelseceremoni istället om ni prompt måste ha något. Min son får välja själv istället när han vet vad det handlar om. Att han inte är döpt idag, hindrar ju inte att han döper sig senare om han nu skulle vilja konfirmeras eller dylikt.
Vi var på dop för våra vänners son och de stod tom utanför kyrkan och sa att de inte var troende. Det tycker jag är helt fel! varför döpa då om man inte själv delar trosuppfattningen?
men det är jag det... :P Alla får göra som de vill men jag har lite svårt att förstå att icketroende döper in sina barn i en tro som de inte delar.
men annars är det fredag! Och halvdag till på köpet! Åker upp till svärfar för att fira maken som fyller år i morgon!