• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • maddelu
    TheLove skrev 2010-11-13 18:06:26 följande:
    Åh härligt med bebis :)

Jag sitter och känner hur bebis buffar omkring inne i magen :) Första gången! Så underbart Hjärta
    V.12+5
    men oj!! gör du! vad härligt! Gladjag vill oxå känna det ju..men som förstföderska säger dom ju att man ska känna i v 18-20 typ , lääänge kvar Skrikandes
  • TheLove

jag började känna i V.17-18 någon gång med första.. han låg i framvägg och då brukar man känna lite senare...

Nu ligger mini i bakvägg och då brukar det ju kännas tidigare sägs det... Känner bara som små buffrar och måste känna efter ordentligt för att känna det... men det är inte tarmarna, det känns speciellt. Med sonen var jag bombsäker första ggn jag kände men denna gång var jag jätte tveksam men det har buffrat konstant sen jag skrev sist och lite innan det och är nu ganska säker,,,

• Sommarnatt2010

ooo vill oxå känna det där fladdret i magen...men är ju bara i 12+6 i dag så lär ju dörja innan man får känna den där magiska känslan =)

hihi har faktiskt köpt en liten farsdag present till den bliviande pappan :P längtar så tills vi kan ligga i soffan o känna sparkar båda två...

Förresten är det någon som åker utför här??? Vi ska på skidsemester i jan..funderar på hur mycket skidor man kan åka då o om det är farligt??? Förutom att jag redan nu inte kan stänga mina termobyxor så hade det ju varit roligt att kunna åka lite..ska iaf ta med längdskidor, det känns inte som det skulle vara så farligt,

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-13 20:31:36 följande:

ooo vill oxå känna det där fladdret i magen...men är ju bara i 12+6 i dag så lär ju dörja innan man får känna den där magiska känslan =)

hihi har faktiskt köpt en liten farsdag present till den bliviande pappan :P längtar så tills vi kan ligga i soffan o känna sparkar båda två...

Förresten är det någon som åker utför här??? Vi ska på skidsemester i jan..funderar på hur mycket skidor man kan åka då o om det är farligt??? Förutom att jag redan nu inte kan stänga mina termobyxor så hade det ju varit roligt att kunna åka lite..ska iaf ta med längdskidor, det känns inte som det skulle vara så farligt,

jag skulle nog vara mest orolig för att ramla på magen. Men tar man det försiktigt så är det nog ingen större fara. Men man kanske ska hålla sig till längdåkning... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • snöstjärna

Tyckte mig känna lite fladder här om dagen jag med då jag satt lite obehagligt ...
    Men sen inget mer, går in i v14 i morgon ju! Hmm.
    Vill börja känna snart, känner mig så ogravid ju =(

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-13 20:40:04 följande:
    jag skulle nog vara mest orolig för att ramla på magen. Men tar man det försiktigt så är det nog ingen större fara. Men man kanske ska hålla sig till längdåkning... :P
    Jag är inte så rädd för att ramla av mig själv...jag kan ju ta det lugnt, mer rädd för att tex bli påkörd eller nått..Har ju aldrig hänt, men det skulle ju vara max otur om man lyckas med det när man är gravid...

Min man är mest rädd för att jag ska få en lift i huvuver :P Hände för två år sedan. Fårgade honom va han trodde o svaret jag fick va "det är nog ingen fara men passa dig för liftarna" :)
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-13 20:44:26 följande:
    Jag är inte så rädd för att ramla av mig själv...jag kan ju ta det lugnt, mer rädd för att tex bli påkörd eller nått..Har ju aldrig hänt, men det skulle ju vara max otur om man lyckas med det när man är gravid...

Min man är mest rädd för att jag ska få en lift i huvuver :P Hände för två år sedan. Fårgade honom va han trodde o svaret jag fick va "det är nog ingen fara men passa dig för liftarna" :)
    haha, jag har alltid en förmåga att ramla av liftar. Nu har jag inte åkt på länge, men ankarlift är inte så jäklarns kul alltså. :P Haha och påkörd är nog som sagt en större risk än ramla själv. Fast jag är så klumpig så jag ramlade lite titt som tätt ändå. :P Å andra sidan är det relativt mjukt och det är inte så ofta man ramlar rakt framåt på magen. och de är dessutom rätt så skyddade där inne.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove

Vi ska åka till Järvsö i februari gör att fira min pappas 50-årsdag. Jag har bestämt mig för att inte åka alls men av anledningen att jag är uppvuxen med solsemestrar och åkt snowboard två dagar i hela mitt liv och är totalt värdelös på det... Vågar inte ge mig på det.

Jag kommer hålla mig i pulkabacken med sonen istället och köpa ett par skridskor till honom och åka lite, för det kan jag och inte har jar ramlat på magen någongång...

Klart du ska åka om du känner att du klarar det. tänk bara på Malin Bayard som hoppade i tävlingar som höggravid...  Det gick ju bra... Du kanske ska undvika svarta backen dock? (säger jag som enbart vågar åka barnbacke haha)

• snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-14 07:02:48 följande:
    Vi ska åka till Järvsö i februari gör att fira min pappas 50-årsdag. Jag har bestämt mig för att inte åka alls men av anledningen att jag är uppvuxen med solsemestrar och åkt snowboard två dagar i hela mitt liv och är totalt värdelös på det... Vågar inte ge mig på det.

Jag kommer hålla mig i pulkabacken med sonen istället och köpa ett par skridskor till honom och åka lite, för det kan jag och inte har jar ramlat på magen någongång...

Klart du ska åka om du känner att du klarar det. tänk bara på Malin Bayard som hoppade i tävlingar som höggravid...  Det gick ju bra... Du kanske ska undvika svarta backen dock? (säger jag som enbart vågar åka barnbacke haha)
    Men då får du ju hojta!! =) Vi bor ju i Ljusdal, grangårds! ;)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • TheLove

jaha :) Jag har ingen aning om vart varken Järvsö eller Ljusdal ligger men det låter på dig som det är nära... Det är bara att du bokar in 24-28e februari och komma dit någon av dagarna...

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~