• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-11 21:06:14 följande:
    Det där med att överdriva tycker min man oxå...Nu har jag mått väldigt bra, men sa något någon dag efter vi fått + o då sa han det....du bara inbillar dig för att du vet att du är gravid....

Vi har faktiskt kört högläsning på söndags morgonen när vi fortfarande legat kvar i sängen en mysig stund...

Är väl lite extra känslig just ikväll...mannen har varit borta i veckan o kom hem igår kväll...jag hade köpt boken "du ska bli pappa"  o lagt den i sängen...Tänkte han kunde läsa lite fram till maj..Men det va inte uppskattat för fem öre...Så blev en ganska tuff diskussion igår, inte vad jag tänkt mig direkt... Så det är ju säkert delvis som han säger, han känner att han inte hinner o så får han dålig samvete o då får jag dåligt samvete o såg år det runt.... Skönt att det nog är ett normalt beteende då :) att männen inte är riktigt med på tåget i början
    Jag mår ju superbra denna graviditet, när jag väntade sonen spydde jag och mådde skit fram till typ V.16 eller nått sånt,,, Då förstod han att jag mådde dåligt i och med att jag spydde men nu när jag inte mår bra vissa dagar känns det som han tycker att jag överdriver :P

Jag har ju dock foglossning (har hållt i sig sen jag fick sonen och när jag plusade blev foglossningen direkt värre...) Det har han lite svårt att tro på... "det är för tidigt att få foglossning" även fast han vet att jag har det annars med :P

Det var ju jätte taskigt av honom att bete sig så. Du gjorde en snäll sak och fick det tillbaka... Visst han kanske var stressad men klart att han hinner läsa lite i boken ibland... Han måste ju förstått att du gjorde det för honom och inte dig...

Dumma killar kan vara ibland! :( Men visst stämmer det... Killar har ju svårare att ta in det i och med att det inte är i deras kropp det händer. Jag har svbårare att ta till mig det denna gång pga att jag mår så bra... Känner mig ju inte gravid..
  • Fridayyy

Min man passar nog upp mig en del. Han städar mer än mig nu och gör sånt. Ber jag honom hämta nåt att äta när vi sitter i soffan gör han gärna det, fast det gör han väl annars med. Han har nog inte så stor koll på hur stor bebisen är och så, men det har inte jag heller nu när det är tredje barnet. Han var verkligen orolig när jag började blöda, mer ledsen än mig. Han har tjatat mer om att ha fler barn än vad jag gjort. Och han tycker jag blir snyggare och snyggare säger han medans jag tycker jag blir fulare och fulare..=) eller man känner ju sig äcklig när man mår ill och håret känns strävt och duscha känns som att bestiga berg.

• TheLove
    Fridayyy skrev 2010-11-12 10:24:46 följande:
    Min man passar nog upp mig en del. Han städar mer än mig nu och gör sånt. Ber jag honom hämta nåt att äta när vi sitter i soffan gör han gärna det, fast det gör han väl annars med. Han har nog inte så stor koll på hur stor bebisen är och så, men det har inte jag heller nu när det är tredje barnet. Han var verkligen orolig när jag började blöda, mer ledsen än mig. Han har tjatat mer om att ha fler barn än vad jag gjort. Och han tycker jag blir snyggare och snyggare säger han medans jag tycker jag blir fulare och fulare..=) eller man känner ju sig äcklig när man mår ill och håret känns strävt och duscha känns som att bestiga berg.
    ja, visst är det jobbigt att duscha... I alla fall att tvätta håret... Vet inte varför men jag tycker inte om det längre... Visst en varm dusch är jätteskön men så ska man blöta håret och antingen sitta med blött hår i kylan eller att föna håret *suck* (jag vet jag är koko)

Skönt att han passar upp på dig så :)
    Min man tycker att om inte jag städar så städar inte han heller (även fast vi gjort upp ett städschema om vem som gör vad och mitt är gjort men inte hans) Jag har bla hand om tvätten och han disken... Jag tog en tvättdag och tvättade så gott som all tvätt i hemmet (låg lite efter får jag erkänna) Sen ber han mig hjälpa honom med disken som han ligger efter med och jag säger att jag inte orkar (får ont av att böja mig ned men när jag tvättar sitter jag på golvet) och då säger han "då orkar inte jag diska på två dagar" Kan erkänna att hormonkossan gick i taket och skrek och skällde tills han började med disken...

Men han har blivit lite slö tycker jag gällande disken... Han anser att jag ska diska efter att jag lagat mat men jag anser att han ska göra det eftersom jag lagar mat...

Ja, jag vet jag har extrema humörsvängningar och är irriterad på allt just nu men det är bara mina hormoner som spökar. Kan även skriva ned att jag har världens snällaste och finaste make, men när man är hormonkossa glömmer man lätt det :P

(har knappt fått sova inatt och är trött och tjurig)
  • Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-12 08:44:02 följande:
    Jag mår ju superbra denna graviditet, när jag väntade sonen spydde jag och mådde skit fram till typ V.16 eller nått sånt,,, Då förstod han att jag mådde dåligt i och med att jag spydde men nu när jag inte mår bra vissa dagar känns det som han tycker att jag överdriver :P

Jag har ju dock foglossning (har hållt i sig sen jag fick sonen och när jag plusade blev foglossningen direkt värre...) Det har han lite svårt att tro på... "det är för tidigt att få foglossning" även fast han vet att jag har det annars med :P

Det var ju jätte taskigt av honom att bete sig så. Du gjorde en snäll sak och fick det tillbaka... Visst han kanske var stressad men klart att han hinner läsa lite i boken ibland... Han måste ju förstått att du gjorde det för honom och inte dig...

Dumma killar kan vara ibland! :( Men visst stämmer det... Killar har ju svårare att ta in det i och med att det inte är i deras kropp det händer. Jag har svbårare att ta till mig det denna gång pga att jag mår så bra... Känner mig ju inte gravid..
    Kanske är svårare med eftersom det är vårt första...Går ju liksom inte att ta på det då...Väntar man 2:a, 3:e eller så så vet man ju lite vad som komma skall...

Det tror jag med...Idag när jag var o handlade hade de "gör det själv" böcker billigt (vi bygger ju hus)...Så jag köpte en sån o gav honom när han kom hem...Lite för o retas :P Då sa han "ännu en bok" då sa jag att denna kanske är roligare att läsa...svaret jag fick va "det vet jag ju inte för jag har ju inte börjat i den andra än" Det kändes skönt... Han var nog bara trött o stressad efter att ha varit iväg ett par dagar...

Tycker oxå det är lite svårt att tro på faktiskt...Men på torsdag ska vi göra KUB så då äntligen får man se att det verkligen är något där =)  
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-12 16:47:56 följande:
    Kanske är svårare med eftersom det är vårt första...Går ju liksom inte att ta på det då...Väntar man 2:a, 3:e eller så så vet man ju lite vad som komma skall...

Det tror jag med...Idag när jag var o handlade hade de "gör det själv" böcker billigt (vi bygger ju hus)...Så jag köpte en sån o gav honom när han kom hem...Lite för o retas :P Då sa han "ännu en bok" då sa jag att denna kanske är roligare att läsa...svaret jag fick va "det vet jag ju inte för jag har ju inte börjat i den andra än" Det kändes skönt... Han var nog bara trött o stressad efter att ha varit iväg ett par dagar...

Tycker oxå det är lite svårt att tro på faktiskt...Men på torsdag ska vi göra KUB så då äntligen får man se att det verkligen är något där =)  
    Skönt att han tog det så med andra boken iaf :)
    Jo men jag tycker det är svårt att förstå nu även fast jag gjort kub... och två vul... Det känns ju inget... Visst att jag har noll aptit just nu men vad är det för gravidsymptom? :P Kan inte bebis börja sparka nu så man känner den lille... (läste att på vissa omföderskor kan det kännas redan i V.13 och jag är ju där nu...)
  • jakeline

min karl passade nog upp mer på mig förra graviditeten, än denna trots att jag mått sämre nu. Men han tar extra vovvepromenader när jag inte orkar, och är den som oftast lagar mat. Jag får även mycket egentid vilket är superbra. Förra gången var ju allt nytt. Spännande och man visste inte vad man hade att vänta sig, så det gjorde väl sitt till skulle jag tro. 

Börjar känna lite fladder i magen iaf. Fast man vet ju aldrig. Dock känns det som om moderkakan inte sitter i fram som den gjorde förra gången, för igår när sonen somnade med huvudet på magen började det genast fladdra i respons där inne. Men det kan ju vara gaser, svårt att veta ju. :P 

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Åsasåsa

Min bästa kompis har just fått kraftiga värkar och vattnet har just gått! Åh vad jag önskar att det snart är dags för mig. 6 hela månader kvar nu. Men alldeles strax blir jag gudmor Hjärta

• TheLove

Åh härligt med bebis :)

Jag sitter och känner hur bebis buffar omkring inne i magen :) Första gången! Så underbart Hjärta
    V.12+5

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~