Fridayyy skrev 2010-11-12 10:24:46 följande:
Min man passar nog upp mig en del. Han städar mer än mig nu och gör sånt. Ber jag honom hämta nåt att äta när vi sitter i soffan gör han gärna det, fast det gör han väl annars med. Han har nog inte så stor koll på hur stor bebisen är och så, men det har inte jag heller nu när det är tredje barnet. Han var verkligen orolig när jag började blöda, mer ledsen än mig. Han har tjatat mer om att ha fler barn än vad jag gjort. Och han tycker jag blir snyggare och snyggare säger han medans jag tycker jag blir fulare och fulare..=) eller man känner ju sig äcklig när man mår ill och håret känns strävt och duscha känns som att bestiga berg.
ja, visst är det jobbigt att duscha... I alla fall att tvätta håret... Vet inte varför men jag tycker inte om det längre... Visst en varm dusch är jätteskön men så ska man blöta håret och antingen sitta med blött hår i kylan eller att föna håret *suck* (jag vet jag är koko)
Skönt att han passar upp på dig så :)
Min man tycker att om inte jag städar så städar inte han heller (även fast vi gjort upp ett städschema om vem som gör vad och mitt är gjort men inte hans) Jag har bla hand om tvätten och han disken... Jag tog en tvättdag och tvättade så gott som all tvätt i hemmet (låg lite efter får jag erkänna) Sen ber han mig hjälpa honom med disken som han ligger efter med och jag säger att jag inte orkar (får ont av att böja mig ned men när jag tvättar sitter jag på golvet) och då säger han "då orkar inte jag diska på två dagar" Kan erkänna att hormonkossan gick i taket och skrek och skällde tills han började med disken...
Men han har blivit lite slö tycker jag gällande disken... Han anser att jag ska diska efter att jag lagat mat men jag anser att han ska göra det eftersom jag lagar mat...
Ja, jag vet jag har extrema humörsvängningar och är irriterad på allt just nu men det är bara mina hormoner som spökar. Kan även skriva ned att jag har världens snällaste och finaste make, men när man är hormonkossa glömmer man lätt det :P
(har knappt fått sova inatt och är trött och tjurig)