• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Gummsan85

nej han sa att han skulle skicka iväg det, va arg jag blir på att han isf inte gjorde det :@ han skulle juh göra det på en gång sa han!

aja får väl vänta tills 1 dec då jag ska på rul. å sen hoppas på att de e ett friskt barn :) dottern va de låga procent eller va man säger å sambons systerbarn är helt friska så :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • TheLove

men de skickar ju prover till kubet, blod från dig men boka tid fick vi göra... (låter som att han skickade iväg proverna bara)

• TheLove
    Gummsan85 skrev 2010-11-10 21:55:50 följande:
    nej han sa att han skulle skicka iväg det, va arg jag blir på att han isf inte gjorde det :@ han skulle juh göra det på en gång sa han!

aja får väl vänta tills 1 dec då jag ska på rul. å sen hoppas på att de e ett friskt barn :) dottern va de låga procent eller va man säger å sambons systerbarn är helt friska så :)
    Förövrigt är det väldigt illa om han glömde och om ni skulle gjort det själva är det illa att han inte var tydligare så att ni förstod att det var ni som skulle göra det. Å andra sidan är det vi som bokar rul själva med... Får ni göra det eller skulle han fixa det med?

Ja men det skulle nog vara låga procent på den i magen med om ni gjorde testet... Du är ju ung också och det gör ju sitt :)

Kan du inte ringa och höra om det går att göra ett sent kub? misstänker att de kanske inte gör de senare för att de inte vill att man gör sena aborter om nått skulle vara fel, men om man hävdar att man vill veta för att kunna förbereda sig om något inte skulle stämma kanske det kan funka? (vet inte om fostret måste vara en speciell ålder eller om det är pga sena aborter...)

---

Blä sitter och pluggar, det är inte alls roligt...
  • Sommarnatt2010

Jag tror inte det går att göra senare än 13+6 pga något med nackspalten...Vi fick en tid för KUB när vi var på inskrivningen. Då tog det blodprov på mig o sen bokade vi in en tid. Tror att nu  när vi gör KUB så bokas RUL in direkt oxå...Men det är ju säkert väldigt olika rutiner på olika platser...

• Gummsan85
    TheLove skrev 2010-11-11 11:54:00 följande:
    Förövrigt är det väldigt illa om han glömde och om ni skulle gjort det själva är det illa att han inte var tydligare så att ni förstod att det var ni som skulle göra det. Å andra sidan är det vi som bokar rul själva med... Får ni göra det eller skulle han fixa det med?

Ja men det skulle nog vara låga procent på den i magen med om ni gjorde testet... Du är ju ung också och det gör ju sitt :)

Kan du inte ringa och höra om det går att göra ett sent kub? misstänker att de kanske inte gör de senare för att de inte vill att man gör sena aborter om nått skulle vara fel, men om man hävdar att man vill veta för att kunna förbereda sig om något inte skulle stämma kanske det kan funka? (vet inte om fostret måste vara en speciell ålder eller om det är pga sena aborter...)

---

Blä sitter och pluggar, det är inte alls roligt...
    Nä han sa att han skulle göra det, vet inte om det va samma som bokade tiden förra gången men då va de han som bokade åxå, rul hade jag redan fått när jag träffade honom han berättade bara vad de va och sen sa han att han skulle boka tiden.

men men, dottern e juh frisk och sambons systerbarn är juh helt friska så :)
    Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • TheLove
    Gummsan85 skrev 2010-11-11 20:04:55 följande:
    Nä han sa att han skulle göra det, vet inte om det va samma som bokade tiden förra gången men då va de han som bokade åxå, rul hade jag redan fått när jag träffade honom han berättade bara vad de va och sen sa han att han skulle boka tiden.

men men, dottern e juh frisk och sambons systerbarn är juh helt friska så :)
    Tråkigt att han missade det :( Men ert andra barn kommer säkert ut frisk och kry och helt perfekt :)
  • Sommarnatt2010

Hur mycket bryr sig / deltar era män i graviditeten....

Känner ibland att mina man inte bryr sig speciellt mycket o oftast skyller han på att han inte hinner för vi håller på o bygger hus o ibland säger han "ja men det här var inte vad jag ville" Vi planerade ju att börja försöka först till våren men ödet ville annat. Så kan tänka mig att det är svårare att ta in..Men borde han inte engagera sig lite iaf...

Nu är det inte riktigt så hemskt som det låter...Oftas kommer ju detta upp om vi diskuterar saker o vi inte är överrens... Så känns som han säger att han inte ville detta för att såra mig när vi redan är lite osams...

Han var med vid inskrivning och ska med på KUBet nästa vecka. 
    Men jag skulle vilja att läser på lite så han oxå vet vad som händer osv....

• Sommarnatt2010

kanske ska tillägga att han aldrig ens har pratat om abort eller liknande...Så att ta bort det har aldrig funnits i tanken för varken mig eller min man....

• TheLove

Min man är inte det minsta daltig med mig heller... Visst att han kanske håller i mig om det är extra halt någonstans och han bär allt tungt (kassar och så) men jag får springa med sonen och gå i hans tackt när vi är ute osv... Han servar mig inte här hemma heller... Hoppas han blir lite "snällare" när jag blivit större... Känns som han tycker att jag överdriver allt :P

Det är inte ovanligt att män har lite svårt att ta in det med bebis och förhoppningsvis blir det lättare efter han sätt det lilla livet på kubet :)

Vill du att han ska veta vad som händer vecka för vecka är det bara att köra högläsning och sen förhöra honom :P så gör jag och då måste han lyssna och gör han inte det blir jag en hormonkossa som han inte vill ha att göra med :P

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-11 20:49:32 följande:
    Min man är inte det minsta daltig med mig heller... Visst att han kanske håller i mig om det är extra halt någonstans och han bär allt tungt (kassar och så) men jag får springa med sonen och gå i hans tackt när vi är ute osv... Han servar mig inte här hemma heller... Hoppas han blir lite "snällare" när jag blivit större... Känns som han tycker att jag överdriver allt :P

Det är inte ovanligt att män har lite svårt att ta in det med bebis och förhoppningsvis blir det lättare efter han sätt det lilla livet på kubet :)

Vill du att han ska veta vad som händer vecka för vecka är det bara att köra högläsning och sen förhöra honom :P så gör jag och då måste han lyssna och gör han inte det blir jag en hormonkossa som han inte vill ha att göra med :P
    Det där med att överdriva tycker min man oxå...Nu har jag mått väldigt bra, men sa något någon dag efter vi fått + o då sa han det....du bara inbillar dig för att du vet att du är gravid....

Vi har faktiskt kört högläsning på söndags morgonen när vi fortfarande legat kvar i sängen en mysig stund...

Är väl lite extra känslig just ikväll...mannen har varit borta i veckan o kom hem igår kväll...jag hade köpt boken "du ska bli pappa"  o lagt den i sängen...Tänkte han kunde läsa lite fram till maj..Men det va inte uppskattat för fem öre...Så blev en ganska tuff diskussion igår, inte vad jag tänkt mig direkt... Så det är ju säkert delvis som han säger, han känner att han inte hinner o så får han dålig samvete o då får jag dåligt samvete o såg år det runt.... Skönt att det nog är ett normalt beteende då :) att männen inte är riktigt med på tåget i början
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~