jakeline skrev 2010-11-13 21:21:46 följande:
haha, jag har alltid en förmåga att ramla av liftar. Nu har jag inte åkt på länge, men ankarlift är inte så jäklarns kul alltså. :P Haha och påkörd är nog som sagt en större risk än ramla själv. Fast jag är så klumpig så jag ramlade lite titt som tätt ändå. :P Å andra sidan är det relativt mjukt och det är inte så ofta man ramlar rakt framåt på magen. och de är dessutom rätt så skyddade där inne.

Har inte ramlat av liften så många gånger...däremot har jag fått en sittlift i huvudet för att min sambos skidor löste ut precis när vi skulle sätta oss....Nä oftast landar man ju bakåt eller på sidan...
TheLove skrev 2010-11-14 07:02:48 följande:
Vi ska åka till Järvsö i februari gör att fira min pappas 50-årsdag. Jag har bestämt mig för att inte åka alls men av anledningen att jag är uppvuxen med solsemestrar och åkt snowboard två dagar i hela mitt liv och är totalt värdelös på det... Vågar inte ge mig på det.
Jag kommer hålla mig i pulkabacken med sonen istället och köpa ett par skridskor till honom och åka lite, för det kan jag och inte har jar ramlat på magen någongång...
Klart du ska åka om du känner att du klarar det. tänk bara på Malin Bayard som hoppade i tävlingar som höggravid... Det gick ju bra... Du kanske ska undvika svarta backen dock? (säger jag som enbart vågar åka barnbacke haha)
Jo jag vet, har en vän som oxå hopptävlade långt in i graviditeten...Men det vetti sjutton om jag vågat...Jag har åkt skidor regelbundet sen jag var tre år så det klarar jag nog av men som sagt det är ju det där med att bli påkörd..Nä tror oxå att jag skippar de svarta backarna...Man får väl testa o se hur balans o så fungerar med en mage där fram:P