• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 18:43:05 följande:
    hmm jag förstår inte....vad menas med foglossning då?? hur kan det göra ont i skinkan... jaja det är väl bara att bita i det sura äpplet då
    jag har aldrig haft ont i skinkorna pga foglossning, däremot i ryggslutet, bäckenbotten och så där. Men inte någon sådan stickan smärta utan snarare en dov konstant smärta. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-14 19:22:00 följande:
    jag har aldrig haft ont i skinkorna pga foglossning, däremot i ryggslutet, bäckenbotten och så där. Men inte någon sådan stickan smärta utan snarare en dov konstant smärta. 
    det är ju så jag har tänk att foglossning borde kännas...Känns konstigt att knivhugg i en skinka skulle vara foglossning..men jag får väl vänta ut o se..blir det värre får jag väl söka för det...
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 19:43:10 följande:
    det är ju så jag har tänk att foglossning borde kännas...Känns konstigt att knivhugg i en skinka skulle vara foglossning..men jag får väl vänta ut o se..blir det värre får jag väl söka för det...
    läs mer här om foglossning: http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/pelvicpain/ jag tycker ditt låter mer som ischias eller en nerv som sitter i kläm. 

Känner ni av era ligament när ni reser hastigt. Jag får nästan kramp i bland i ljumsken när jag ska resa mig upp för att se vad sonen gör. Får gå dubbelvikt ett tag. Men BM sa att det var ligamenten i livmodern som reser sig när jag var orolig förra grav. 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2010-11-14 20:10:49 följande:
    läs mer här om foglossning: se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/p.../ jag tycker ditt låter mer som ischias eller en nerv som sitter i kläm. 

Känner ni av era ligament när ni reser hastigt. Jag får nästan kramp i bland i ljumsken när jag ska resa mig upp för att se vad sonen gör. Får gå dubbelvikt ett tag. Men BM sa att det var ligamenten i livmodern som reser sig när jag var orolig förra grav. 
    tack ska läsa mer där...

Det där har hänt mig oxå två gånger, fast jag känner det nog lite högre upp, men dubbelvikt får man gå...läskigt men en vän till mig sa oxå att det var ligament... 
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-14 20:32:22 följande:
    tack ska läsa mer där...

Det där har hänt mig oxå två gånger, fast jag känner det nog lite högre upp, men dubbelvikt får man gå...läskigt men en vän till mig sa oxå att det var ligament... 
    mm det är inte alls kul. Men men, det är väl ett tecken på att livmodern reser sig och blir större, och det gissar jag är bra! :P 
  • hoppfull 2010

Hej på er tjejjer!

Jag har inte varit så aktiv...men jag går in o håller koll  i tråden vad som händer och sker..:)

Idag har jag lagt in den första magbilden..:)

Vad jag e trött...emellanåt..o de kommer så plötsligt..idag var vi ute o shoppade. På slutet skulle vi handla mat, jag var så trött..så där riktigt trött så man mår illa. Jag måste försöka lära mig att ha med nått att pigga upp med.Åt middag hos svärmor o svärfar..men sen var jag tvungen hem i vila..Sen orkade jag lite mera igen. Har bakat som bara den i dag, tre banankakor i morrse..och två till plus en paj nu på kvällen. Skulle ha städat i helgen. men det blev  inget av med det, men de lär ju finnas kvar de där små dammråttorna..:)

Ha en fortsatt bra kväll!

Kram / Sandra

• TheLove

Det kanske inte är fogarna då... Ischias vet jag inget om men de säger ju att det är foglossning jag har och jag har ont i höfter, ljumskar, ryggslut, skinka och ner i benen... Men jag kanske har en blandning av det och ischias? kanske ska läsa på för jag har aldrig tänkt den tanken...

• Sommarnatt2010
    TheLove skrev 2010-11-15 07:19:42 följande:
    Det kanske inte är fogarna då... Ischias vet jag inget om men de säger ju att det är foglossning jag har och jag har ont i höfter, ljumskar, ryggslut, skinka och ner i benen... Men jag kanske har en blandning av det och ischias? kanske ska läsa på för jag har aldrig tänkt den tanken...
    Det kanske kan vara foglossning...men jag har ju bara ont i vänster skinka o jag tycker det låter lite konstigt. Men har det inte gått över till torsdag ska jag höra vad BM som gör KUBet säger om det...

Ischias ska ju stråla ner i benen står det o det gör det ju inte heller...jaja den som lever får se. Tänkte bara om det var någon som varit med om samma, grymt jobbigt är det iaf.
  • Fridayyy
    TheLove skrev 2010-11-15 07:19:42 följande:
    Det räknas nog som bäckenproblem. Ont i bäckenet stod det i min barnbok som även tar upp graviditeten. Ischias är väl att en nerv kläms? Men det kanske det också kan vara när man är gravid? Men det finns ju inte så mycket man kan göra åt dessa problem.
  • maddelu

usch, verkar inte vara nå roligt med denna värk som kommer iochmed graviditeten. Jag har ju haft tur hittils,inga symtom alls. Men det har ju även medfört att jag ofta "tvivlar" på att det är nått därinne?!!?
    Men idag har jag äntligen, efter några gångers försök, kunnat lyssna på bebisens hjärtljud med mitt Angelsound Skrattande så häftigt!!! kan säga att det var inge roligt när man inte hörde några hjärtljud, då ångrade jag att jag köpte en sån där. Men nu när jag hört är jag så lättad att lill hjärtat slår där inne. Glad

Hoppas ni andra har det toppen oxå!!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~