• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • hoppfull 2010

Hej på er!

Igår blev första inköpet till trollungen där inne...:) inte alls meningen att de skulle bli nått inköp just nu..men vi såg den här på blocket och kunde inte låta blir. 500 kr fick vi ge för den. En trollvagga..den går att gunga, eller ha still. SKulle tro att vi kan ha den fram till 6-7 månader, sen så tror jag vi kommer ha en vanlig spjälsäg, förhoppningsvis min gamla sen jag var liten.

Men kändes välldigt konstigt att helt plötsligt ha en vagga hemma..:)

Sov gott allihopa!
  • TheLove

Den var jättefin! Men hur länge man kan ha den är väldigt individuellt. När barnet börjar röra sug mkt vill man ju ha den i spjälsäng. Vissa barn sitter ju själva vid 5 månader... Men så är det ju svårt för mig att se på bild hur höga kanterna är... Mysigt med första inköpet.

Jag funderar på att köpa en bola idag annars så väntar jag nog med inköp tills vi vet könet :)

• Fridayyy
    TheLove skrev 2010-11-17 06:37:00 följande:
    Den var jättefin! Men hur länge man kan ha den är väldigt individuellt. När barnet börjar röra sug mkt vill man ju ha den i spjälsäng. Vissa barn sitter ju själva vid 5 månader... Men så är det ju svårt för mig att se på bild hur höga kanterna är... Mysigt med första inköpet.

Jag funderar på att köpa en bola idag annars så väntar jag nog med inköp tills vi vet könet :)
    Vad är en bola? Jag har hört om det men kan inte säga att jag vet vad det är!

Vi hade spjälsäng till första, några nätter, låg mest jämte mig, andra barnet sov inte en anda natt i spjälsängen, bara i vagnen eller jämte mig, undrar hur det blir med tredje nu,för jag har ff största barnet jämte mig..=) tur vi har bred säng..=)
  • snöstjärna
    Fridayyy skrev 2010-11-17 08:56:17 följande:

Vi hade spjälsäng till första, några nätter, låg mest jämte mig, andra barnet sov inte en anda natt i spjälsängen, bara i vagnen eller jämte mig, undrar hur det blir med tredje nu,för jag har ff största barnet jämte mig..=) tur vi har bred säng..=)
    Vi hade ju lite "tur" i oturen så att säga. Jordan låg ju på sjukhus 5 veckor innan vi fick åka hem .. å där vande han sig att ligga i sin egen säng så att säga. Så vi fortsatte bara med vagga å sedan själsäng, han har sovit i sin säng varje natt hela sitt liv .. visst har han fått komma över å myst i vår säng några gånger med, men det har varit mest för mys, mat eller tröst lixom.

Jag hoppas denna bebis nöjer sig gott med att sova i vaggan å sedan spjälsängen med =)
    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogg.se ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna

Jag känner mig fortfarande så jäkla ogravid.

Skulle man kunna tigga till sig ett hjärtljudsbesök tro?
    Kan man höra hjärtljuden hos BM nu? v14

Jag känner att jag måste få nån sorts bekräftelse snart ... bläh!
    5 långa veckor kvar till UL ju!

• jakeline
    TheLove skrev 2010-11-16 17:46:16 följande:
    jo 13+ tror jag... jag går ju in och läser på V.14 när jag går in i 13+ men vissa sidor räknar ju olika så jag är inte helt hundra... annars är den väl några cm kortare men man ser på kubet... jag såg sämre denna gång än med sonen men tror det kan bero på att mini låg i bakvägg denna gång och Elliot låg i framvägg...

Någon av er som provat bärsjal eller planerar att ha det?
    Jag har varit inne och läst endel om det och är helt fast, måste köpa... tänkte köpa det istället för syskonvagn...
    Jag fick en av mamma förra gången, men det var en i linne och det funkade inte riktigt så vi fick en Baby Björn-sele istället och det var superbra! Kommer använda den jättemycket istället för syskonvagn.
    hoppfull 2010 skrev 2010-11-16 21:32:19 följande:

Hej på er!

Igår blev första inköpet till trollungen där inne...:) inte alls meningen att de skulle bli nått inköp just nu..men vi såg den här på blocket och kunde inte låta blir. 500 kr fick vi ge för den. En trollvagga..den går att gunga, eller ha still. SKulle tro att vi kan ha den fram till 6-7 månader, sen så tror jag vi kommer ha en vanlig spjälsäg, förhoppningsvis min gamla sen jag var liten.

Sov gott allihopa!
    Åh vilken fin! Vi har en gammal en som gått i släkten i många herrans år. Sonen sov i den till han var kanske fyra månader sen flyttade han till spjälsängen.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • TheLove
    Fridayyy skrev 2010-11-17 08:56:17 följande:

Bola heter också Änglapingla och det är ett halsband man har långt ned på magen. Den ger ifrån sig ett litet plingande som ger bebis trygghet och blir ett ljud som bebis känner igen när det kommer ut ur magen...

Elliot har sovit med oss från början.. han var livrädd för spjälsäng när vi började försöka med det... och jag vågade inte låta honom ligga i vaggan när han var liten.. var så rädd för psd...

Lille skrutt kommer jag försöka få att sova i egen säng från början..
    snöstjärna skrev 2010-11-17 09:02:55 följande:

Klart, tigga går ju ;) Läste någonstans att man kunde höra hjärtljuden från v.14 tror jag... men jag skulle bli så nojjig om man inte hör nått.. jag har inte lyssnat på hjärtljud förrän v.18 tror jag...
    6 veckor kvar till jag ska göra ul men jag tror att du kommer börja känna sparkar snart.. ligger din skrutt i fram eller bakvägg?
  • TheLove
    jakeline skrev 2010-11-17 09:16:01 följande:
    Jag fick en av mamma förra gången, men det var en i linne och det funkade inte riktigt så vi fick en Baby Björn-sele istället och det var superbra! Kommer använda den jättemycket istället för syskonvagn.
    hoppfull 2010 skrev 2010-11-16 21:32:19 följande:

Hej på er!

Sov gott allihopa!
    Åh vilken fin! Vi har en gammal en som gått i släkten i många herrans år. Sonen sov i den till han var kanske fyra månader sen flyttade han till spjälsängen.
    Vi har en babybjörn men gillar inte den.. fick så ont i ryggen av att bära i den och ändå var den ergonomisk... lite lustigt... Tänkte iaf prova sjal denna gång, ser så mysigt ut med en liten knodd på bröstet... tror det blir smidigast så iaf när man ska hämta och lämna på dagis...
  • snöstjärna
    TheLove skrev 2010-11-17 09:22:29 följande:
    Bola heter också Änglapingla och det är ett halsband man har långt ned på magen. Den ger ifrån sig ett litet plingande som ger bebis trygghet och blir ett ljud som bebis känner igen när det kommer ut ur magen...

Elliot har sovit med oss från början.. han var livrädd för spjälsäng när vi började försöka med det... och jag vågade inte låta honom ligga i vaggan när han var liten.. var så rädd för psd...

Lille skrutt kommer jag försöka få att sova i egen säng från början..
    snöstjärna skrev 2010-11-17 09:02:55 följande:

Klart, tigga går ju ;) Läste någonstans att man kunde höra hjärtljuden från v.14 tror jag... men jag skulle bli så nojjig om man inte hör nått.. jag har inte lyssnat på hjärtljud förrän v.18 tror jag...
    6 veckor kvar till jag ska göra ul men jag tror att du kommer börja känna sparkar snart.. ligger din skrutt i fram eller bakvägg?
    Jag vet ju inte, den ligger ju tydligen lite så där knasigt i sin del av livmodern, å jag tror den ligger baktill, bara en vibb jag fått. De grejade ju runt så himla med staven för att kunna se då vi var in på VULn. Men som du skrev i går, bebis är ju ändå 8-9cm så det borde ju kännas när den rör sig ... Jag vet att det var jobbigt dessa veckor sist med, men jag hade i alla fall känt fladder sist vid denna tid .... va tusan ;)

Vägt mig och mätt mig, å jag har gått ner både i vikt å i cm:rar så det känns som om jag inte alls är gravid =P
  • jakeline
    TheLove skrev 2010-11-17 09:25:04 följande:
    Vi har en babybjörn men gillar inte den.. fick så ont i ryggen av att bära i den och ändå var den ergonomisk... lite lustigt... Tänkte iaf prova sjal denna gång, ser så mysigt ut med en liten knodd på bröstet... tror det blir smidigast så iaf när man ska hämta och lämna på dagis...
    jo om man får tag i en bra i trikå är de nog suveräna! Ska nog kika lite efter det nu. Baby Björnen fungerade bra för oss, men ingen längre tid när de blir större.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~