• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • jakeline
    snöstjärna skrev 2010-12-02 13:21:50 följande:
    Ja det är lääääänge. 14 dagar kvar idag.
    Jag har ju sett bönan, men de var ju i v7 eller nått.. hundra år sen mao.
    Å inte har jag känt av h*n nått =(
    *fniss* det kommer! jag kände ingenting förra gången förrän runt rUL. Moderkakan låg i vägen...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • LL2011
    snöstjärna skrev 2010-12-02 12:29:25 följande:
    Å vi den 16:E =)
    NU har vi äntligen fått RUL-tiden, blev den 20 dec. Långt borta, är runt 19+4 då... Men skönt att kallelsen till sist dök upp iaf!

Jag har känt av rörelser ganska länge vid det här laget, från v 14 ungefär. Nu är det mest hela tiden Vilket är skönt, eftersom jag blöder en del. Bra att slippa oroa sig för om bebisen lever...

På fredag om en vecka (när de kommer tillbaka från sina "andra föräldrar") ska vi berätta för barnen att de ska få ett syskon. Stora tjejen, som snart är 11, frågade redan nu i helgen om jag inte hade en bebis i magen. Men jag förnekade då, de får vänta liiiiite till innan vi berättar Jag har levt i stora mjukiskläder senaste månaden, men nu går det inte att gömma magen längre
  • Sommarnatt2010

Nu har jag väldigt försiktigt o blygsamt nämnt att jag är gravid på bloggen...Så när folk börjar fatta kommer jag mer regelbundet att skriva om det även där...Ni som kikar in o läser behöver ju inte skriva något om graviditeten än om ni vill kommentera...Vill se hur många som fattar först. Eftersom jag inte rakt ut sagt att jag är gravid utan bara nämnt det i förbifarten =)

sommarnatt.blogg.se 

Just nu bloggas det om livet i allmänhet o husbygget i synnerhet o troligtvis även liten framöver...

Hoppas ni haft en bra helg..Nu ska jag laga lite mat o sen blir det julmarknadsdags för vår del 

• hoppfull 2010

Gokväll brudar!

Söndag igen...veckorna går fort tycker jag. Andra advent tillomed idag.

Jag har lagt in en ny magbild i vår magtråd..:)

V.17 nu, de närmar sig mitten nu...tja..de går fortare än vad jag trodde..:)

Idag har vi haft en riktigt slö dag här hemma..tillome hunden har sovit i snarkat som bara den.

Ha en bra kväll allihopa!

Kram kram

/ Sandra

• jakeline

tjo! idag har vi tittat på en liten bebba! bara en månad och yttepyttig. Mindre än sonen var när han var nyfödd! Å sonen var så försiktig så, klappade försiktigt och var väldans nyfiken.

Ny magbild i vår magtråd och i galleri.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Sommarnatt2010

Hmm jag får sån fruktansvärd halsbränna på kvällarna. Finns det något man kan göra förutom att knapra tuggtabletter...Är inget stort fan av tabletter o om det ska fortsätta så här blir det lätt en tablett om dagen...är det verkligen bra???

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-05 20:24:40 följande:
    Hmm jag får sån fruktansvärd halsbränna på kvällarna. Finns det något man kan göra förutom att knapra tuggtabletter...Är inget stort fan av tabletter o om det ska fortsätta så här blir det lätt en tablett om dagen...är det verkligen bra???
    jag var beroende av gaviscon förra gången... knaprade ganska många när det var som värst. har hört att banan ska vara bra mot halsbränna.
  • Fridayyy
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-05 20:24:40 följande:
    Jag har ätit nu mycket Novalucol som helst. Tror inte det är några problem. Men inte så många i denna graviditeten. För mig funkade bara medicin men Novalucol har inga biverkningar,
  • TheLove

Jag har inte känt några rörelser på jätte länge nu.... Känns lite jobbigt men det ska nog inte vara någon fara hoppas jag. Magen växer i alla fall.. Ni kan kika in på bildtråden om ni vill kika...

• maddelu

Hej alla!!! Håller koll på tråden, men har inget "vettigt" att skriva :P
    Men jag undrar om alla ni känner fosterrörelser? Jag tror att jag känt nått på senaste, men är inte säker ju... Men är inte orolig eller så, för hjärtljuden har jag hört senast igår :) bara nyfiken på hur det är för er andra??
    Hoppas ni har det toppen!!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~