• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • maddelu
    TheLove skrev 2010-11-21 19:45:32 följande:
    Imorgon kommer en magbild från mig... Går in i V.15 då :)

Någon mer som har extremt fett hår sen ni blev gravida? Jag brukar duscha håret ungefär var 3-4e dag innan jag blev gravid. Nu tvättar jag varannan men det blir fett redan efter en dag typ... Känner mig så skabbig men orkar verkligen inte tvätta det varje jävla dag... *sur*

Så har jag så extremt ont i ryggslutet/svanskotan vet inte vad det är för fel :( Har haft ont i en vecka nu...
    nä inget fett hår för mig, men har väldigt torrt i vanliga fall. Däremot tappar jag en massa hår, började göra det innan jag blev gravid, och det har hållt i sig,,

Kul med magbild, visst har du sett "magbildstråden" Glad (finns ju länkad i TS )
  • TheLove

Jo jag har lagt in bild där med :) Men det är svårt att hålla reda på alla :)

Nu ska jag duscha mitt hår ;)

• Sommarnatt2010
    maddelu skrev 2010-11-21 19:52:29 följande:
    nä inget fett hår för mig, men har väldigt torrt i vanliga fall. Däremot tappar jag en massa hår, började göra det innan jag blev gravid, och det har hållt i sig,,
    Jag har precis samma problem, började tappa en massa hår i somras o det har bara fortsatt :S 

Måste bara berätta vad min man gjorde i natt.  Jag har ju varit lite orolig för jag tycker inte han verkar bry sig så mycket...jag har hostat som en tog i natt o i vanliga fall brukar han bli lite putt för att jag håller honom vaken med mitt hostande när jag sjuk. Men i natt la han handen på min mage o sa "nu får du lugna ner dig lite, den försöker ju sova där inne" blev så rörd...Om det beror på att han såg hur liten reagerade på UL när de bad mig hosta för att den skulle ändra ställning eller vad vet jag inte...Men kändes så mysigt =) Gravid o blödig ja visst =D
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-22 20:08:02 följande:
    Jag har precis samma problem, började tappa en massa hår i somras o det har bara fortsatt :S 

Måste bara berätta vad min man gjorde i natt.  Jag har ju varit lite orolig för jag tycker inte han verkar bry sig så mycket...jag har hostat som en tog i natt o i vanliga fall brukar han bli lite putt för att jag håller honom vaken med mitt hostande när jag sjuk. Men i natt la han handen på min mage o sa "nu får du lugna ner dig lite, den försöker ju sova där inne" blev så rörd...Om det beror på att han såg hur liten reagerade på UL när de bad mig hosta för att den skulle ändra ställning eller vad vet jag inte...Men kändes så mysigt =) Gravid o blödig ja visst =D
    jag började snyfta och få tårar i ögonen när jag läste!  Mys! Jag är så jäkla blödig...

Glömde förresten att lägga upp en bild igår men det får bli idag om jag kommer ihåg...
  • LL2011

Hej,

Hoppar gärna in här om jag får, även om jag inte varit med sen plusset Eller, det har jag faktiskt varit, men jag har bara smygläst i alla olika majtrådar... tog mig idag i kragen och skapade ett inlogg för att kunna vara med "på riktigt"

Är 28 år, väntar mitt tredje barn, mitt och killens första gemensamma. Han har ett barn sedan innan, så nu blir det familjens fjärde barn Beräknat BF 17 maj.

Skriver in mig i BF-listan oxå!

• TheLove
    LL2011 skrev 2010-11-23 15:41:17 följande:
    Hej,

Hoppar gärna in här om jag får, även om jag inte varit med sen plusset Eller, det har jag faktiskt varit, men jag har bara smygläst i alla olika majtrådar... tog mig idag i kragen och skapade ett inlogg för att kunna vara med "på riktigt"

Är 28 år, väntar mitt tredje barn, mitt och killens första gemensamma. Han har ett barn sedan innan, så nu blir det familjens fjärde barn Beräknat BF 17 maj.

Skriver in mig i BF-listan oxå!
    vi ska nog kunna klämma in dig ;) Att du klarat dig utan inlogg så länge ;)

Idag insåg jag att magen syns på morgonen... men jag är ju inte så svullen på kvällarna så jag ser ju mindre gravid ut nu än för ett par veckor sen men morgonmagen är en LITEN gravidmage iaf :)

V.15+2 idag och bebis är ca 10-11cm mellan huvud och skjärt... Känns stort :P
  • LL2011

Måste fråga en grej - är det någon mer än jag som inte fått kallelse till RUL ännu? Går in i v 16 idag och börjar undra om något har gått snett med remissen mellan barnmorskan och sjukhuset...

• TheLove
    LL2011 skrev 2010-11-24 10:03:59 följande:
    Måste fråga en grej - är det någon mer än jag som inte fått kallelse till RUL ännu? Går in i v 16 idag och börjar undra om något har gått snett med remissen mellan barnmorskan och sjukhuset...
    Är du säker på att det är bm som fixar? Vi ringer och bokar själva så vi får en tid som passar oss... Ring din bm och fråga så får du svar direkt. Rul brukar ju vara i V.18-20 och det är ju snart!
  • LL2011
    TheLove skrev 2010-11-24 10:01:28 följande:
    vi ska nog kunna klämma in dig ;) Att du klarat dig utan inlogg så länge ;)

Idag insåg jag att magen syns på morgonen... men jag är ju inte så svullen på kvällarna så jag ser ju mindre gravid ut nu än för ett par veckor sen men morgonmagen är en LITEN gravidmage iaf :)

V.15+2 idag och bebis är ca 10-11cm mellan huvud och skjärt... Känns stort :P
    tack
  • LL2011
    TheLove skrev 2010-11-24 10:14:36 följande:
    Är du säker på att det är bm som fixar? Vi ringer och bokar själva så vi får en tid som passar oss... Ring din bm och fråga så får du svar direkt. Rul brukar ju vara i V.18-20 och det är ju snart!
    Hon sa att hon skulle fixa i alla fall. Bäst att ringa och höra med henne
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~