• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove

Jag kände för länge sen, men nu tycker jag inte att jag kännt på superlänge...
    Blir osäker på att det var bebis som jag kände ens... Men tycker mig känna små små fladder ibland men det kan ju lika gärna vara tarmar...

Jag skriver inte heller så mycket... Känner att jag inte har så mycket att skriva om jag heller hehe :P

• Sommarnatt2010
    maddelu skrev 2010-12-07 18:45:10 följande:
    Hej alla!!! Håller koll på tråden, men har inget "vettigt" att skriva :P
    Men jag undrar om alla ni känner fosterrörelser? Jag tror att jag känt nått på senaste, men är inte säker ju... Men är inte orolig eller så, för hjärtljuden har jag hört senast igår :) bara nyfiken på hur det är för er andra??
    Hoppas ni har det toppen!!!
    jag har inte känt något alls...16+0 idag. Var på KUB 13+1 o då såg allt bra ut så det gör det förhoppningsvis fortfarande. (trots madrömmar :S) Ska inte göra RUL förens den 27:e Hoppas verkligen jag hinner känna något innan dess...

När är det vanlig att känna fosterrörelse, Första barnet...
  • TheLove
    Sommarnatt2010 skrev 2010-12-08 08:54:58 följande:
    jag har inte känt något alls...16+0 idag. Var på KUB 13+1 o då såg allt bra ut så det gör det förhoppningsvis fortfarande. (trots madrömmar :S) Ska inte göra RUL förens den 27:e Hoppas verkligen jag hinner känna något innan dess...

När är det vanlig att känna fosterrörelse, Första barnet...
    v.18-20 tror jag...
  • Fridayyy
    Men jag undrar om alla ni känner fosterrörelser? Jag tror att jag känt nått på senaste, men är inte säker ju... Men är inte orolig eller så, för hjärtljuden har jag hört senast igår :) bara nyfiken på hur det är för er andra??
    Ibland när jag sitter med benen uppåt så kan jag känna. Hm, benen uppåt, ja ni vet om man sitter i soffan men fötterna i soffan, fattar ni? Då kan jag känna lite ibland och jag tror att det är bebisen.
  • sarasessi

Hej! Hoppas det är bra med er alla! Imorgon br det RUL för mig. Ang. fosterrörelser. Jag tycker mig känt av bebis men i så fall väldigt diffust. Kan inte med 100 % säkerhet säga att det är den. Har en känsla av att moderkakan ligger i framägg men som sagt jag vet ju inte hur det ska kännas heller så det kanske kommer tydligare rörelser snart. Uppdaterar mer en annan dag och skriver hur det gått. Är det någon som varit på rul här än och som har några fina bilder att lägga upp?

• talare
    sarasessi skrev 2010-12-08 16:43:07 följande:
    Hej! Hoppas det är bra med er alla! Imorgon br det RUL för mig. Ang. fosterrörelser. Jag tycker mig känt av bebis men i så fall väldigt diffust. Kan inte med 100 % säkerhet säga att det är den. Har en känsla av att moderkakan ligger i framägg men som sagt jag vet ju inte hur det ska kännas heller så det kanske kommer tydligare rörelser snart. Uppdaterar mer en annan dag och skriver hur det gått. Är det någon som varit på rul här än och som har några fina bilder att lägga upp?
    jag har varit rul denna v, och då kopplade jag rörelsen med bebisen. hade känt tidigare lite grann men det var först när jag såg bebisen sparka på ul som jag kunde koppla känslan med bebisen.
  • sarasessi
    talare skrev 2010-12-08 17:06:32 följande:
    jag har varit rul denna v, och då kopplade jag rörelsen med bebisen. hade känt tidigare lite grann men det var först när jag såg bebisen sparka på ul som jag kunde koppla känslan med bebisen.
    Ok, vad härligt! Kanske blir så för mig med. Är i v. 18+2 imorgon enligt ul jag gjorde i vecka 13 men enligt sista mensens första dag och enligt mina äl beräkningar är jag en vecka tidigare. Men det återstår att se imorgon. Stämde ditt bf datum?
  • talare
    sarasessi skrev 2010-12-08 18:41:00 följande:
    Ok, vad härligt! Kanske blir så för mig med. Är i v. 18+2 imorgon enligt ul jag gjorde i vecka 13 men enligt sista mensens första dag och enligt mina äl beräkningar är jag en vecka tidigare. Men det återstår att se imorgon. Stämde ditt bf datum?
    nix jag blev flyttad från mitten av maj till slutet, men det stämde med min egen beräkning (25maj). mitt bf är 24maj efter ul. hur som helst var det mysigt att se den lill*, trots att jag blev bakflyttad. så är i v.17 (16+1) nu.
  • jakeline
    jag känner lite buffar titt som tätt, men långt i från varje dag. Det blir mer och mer. KÄnde inte säkert förrän efter UL förra gången. Men det känns som om bebis ligger och trycker nere vid blåsa hela tiden för jag måste springa på toa jätteofta och det gör nästan ont som om någon är där och trycker liksom... :P speciellt om jag håller mig lite extra. Känns ju dumt att springa på toa en gång i kvarten på jobbet liksom...  :P

UL på tisdag. Yey... som jag har längtat!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • LL2011

Jag känner rörelser i stort sett hela tiden, varje dag. Men det är ju tredje barnet å andra sidan, så det kanske är därför Har känt sen i v 13, men det är sedan v 16 jag har varit helt säker på när det är bebisen, och som jag känner varje dag.

Just nu v 18, 17+1, och RUL blir den 20 dec... en evighet dit!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~