• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • TheLove
    LL2011 skrev 2010-11-24 10:16:32 följande:
    Hon sa att hon skulle fixa i alla fall. Bäst att ringa och höra med henne
    Det är alltid bäst för att vara på den säkra sidan... Träligt om det blir en miss :) Har du gjort kub test?
  • LL2011
    TheLove skrev 2010-11-24 10:27:08 följande:
    Det är alltid bäst för att vara på den säkra sidan... Träligt om det blir en miss :) Har du gjort kub test?
    Nej, inget kub, det kändes inte aktuellt. Däremot gjorde vi ett UL i helgen, när jag var inne akut för blödningar. Allt var bara bra där inne, blöder pga låg moderkaka, men en liten tjuvkik har vi hunnit få
  • TheLove
    LL2011 skrev 2010-11-24 11:07:18 följande:
    Nej, inget kub, det kändes inte aktuellt. Däremot gjorde vi ett UL i helgen, när jag var inne akut för blödningar. Allt var bara bra där inne, blöder pga låg moderkaka, men en liten tjuvkik har vi hunnit få
    Skönt att allt var bra :) Hade så med sonen plus lättblödande tapp och denna gång har jag lättblödande tapp också så jag blöder flera dagar i veckan... lite surt men vad fan... orkar inte oroa mig längre ;)
  • tove83
    LL2011 skrev 2010-11-24 10:03:59 följande:
    Måste fråga en grej - är det någon mer än jag som inte fått kallelse till RUL ännu? Går in i v 16 idag och börjar undra om något har gått snett med remissen mellan barnmorskan och sjukhuset...
    jag hade ringt! det gjorde jag då det inte hade kommit någon så hon skickade en ny remiss,när jag kom hem från jobbet så låg kalllesen för RUL  ibrevlådan,så jag ringde i onödan men bättre en gång för mycket=)
  • LL2011
    tove83 skrev 2010-11-24 12:04:56 följande:
    jag hade ringt! det gjorde jag då det inte hade kommit någon så hon skickade en ny remiss,när jag kom hem från jobbet så låg kalllesen för RUL  ibrevlådan,så jag ringde i onödan men bättre en gång för mycket=)
    ok säkert lika bra, inget man vill missa
  • Gummsan85

Hej alla, tänkte bara säga till att jag fortfarand eär gravid :) ska få se den lilla på onsdag 1/12 såg även bebis i söndags då jag vaknade flera ggr under natten med magsmärtor men hjärtat slog å de va skönt att se den lilla :)

tänkte lägga in en bild på magen från i söndags tror jag den togs så kan ni kolla om ni vill :)

Molly, mammas underbaraste sessa!!
  • TheLove

Hur är det med alla nu för tiden? Tungan ute
    Känns som alla är lite frånvarande...
    Nu har jag i alla fall rättat till min b-uppsats som inte var helt 100, det tog väl 20 minuter allt som allt så det gick snabbt och smidigt... Nu är det ett nytt arbete i skolan som ska in, det är egentligen väldigt mycket just nu :(

Imorgon ska i alla fall sonen få gå till dagis och jag ska vara hemma och plugga (och kanske städa lite emellanåt med)

Igår fuskade vi! Vi satte upp ljusstake i kök, sonens rum och vardagsrum och så har vi julgardiner i kök och vardagsrum. Sonen hittade några brodier som jag gjort, en adventsgran och en tomte som han ville ha i sitt rum och sätter sig på en träbock och sjunger "sätt dig på bocken" låten. Härligt att det snart är jul.
    Idag har vi även satt upp lite nya blommor i fönstrena och sonen och jag gjorde ett arrangemang att ha i köket. Så mysigt! Tänk att nästa jul har vi två små kottar och minstingen kommer vara så stor att den kanske kan krypa och gå i gåstol... helt sjukt ju :)

Pang bom så har min mage kommit fram igen... Idag frågade en tjej i klassen om det låg en bebis där inne :) Så nu är det väl ingen hemlighet längre. Tänker inte gå runt och säga; "förresten jag är gravid" utan det får komma när det kommer :)

Snart börjar halv åtta hos mig så jag ska väl bege mig mot TVn ett tag så får vi se om jag somnar i soffan som vanligt eller om jag lyckas hålla mig vaken. Tycker att jag inte är riktigt lika trött längre iaf...

• TheLove
    Gummsan85 skrev 2010-11-25 19:14:04 följande:
    Hej alla, tänkte bara säga till att jag fortfarand eär gravid :) ska få se den lilla på onsdag 1/12 såg även bebis i söndags då jag vaknade flera ggr under natten med magsmärtor men hjärtat slog å de va skönt att se den lilla :)

tänkte lägga in en bild på magen från i söndags tror jag den togs så kan ni kolla om ni vill :)
    usch då, men vilken tur att er lille knodd hade det bra där inne... Vilken vecka är du i nu? Ska helt klart kolla på magbilden :)
  • Sommarnatt2010

Det är väl så att ganska många har mycket nu i (snart) december.... jag har fullt upp både på jobbet o hemmet...Vi är mitt uppe i flytt till svärföräldrarna, vilket känns lite trist nu i adventstider. Jag är en sån som älskar att pyssla med julen..Men men nästa gång får man fixa med en liten o dessutom i ett nytt hus =) 

Jag har börjat virka =) Brukar ha ett stickningsprojekt varje höst/vinter. Så även i höst, men det är redan klart så nu virkar jag till liten...Gör amigurumis Har börjat med en sköldpadda, ska göra tre i olika färger o sen ha som barnvagns mobil är tanken...Börjar jag nu är jag nog klar när den kommer =)

Längtar så efter magen, men älskar verkligen det här =) När är det bäbis börjar höra...Vill så prata med den lill* just nu är det bara tankar o klappar när jag lägger mig vilket iofs inte är fy skam...  

• TheLove

Åh vad mysigt med virkning... jag kan inte virka :P (enbart ett långt snöre och det är ju inte mycket att hänga i julgranen.... Eller det är kanske det ända man kan göra med det Flört )

Tror bebis börjar höra i V.18 men är inte helt hundra...

Nu ska jag sova natti natt!!

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~