Sofia8504 skrev 2010-10-08 14:18:07 följande:
Jag läste den här tråden igår och ska väl ärligt säga att jag tyckte det lät lite fjantigt att man skulle fråga ringen vad som var pojke och flicka. Jag har aldrig sett det som nån kontakt med andevärlden, utan bara en kul grej man gör. Jag gjorde det när jag väntade dottern och då gjorde ringen cirklar, så det stämde iaf.
Men när jag testade igår så frågade jag faktiskt vad som var vad, fast jag tyckte att det kändes skitfjantigt. Jag lät ringen hänga och så frågade jag vad som var flicka och då gjorde den cirklar, sen frågade jag vad som var pojke och då "vände" den direkt och började pendla! Så jag kan säga att jag kände mig inte lika skeptisk efteråt! Iaf så snurrade den i cirklar när jag höll den över magen, så vi får väl se om det stämmer den här gången. Sambon är iaf helt övertygad om att det är en flicka och han brukar vara grym på att gissa rätt på kön!
Min sambo gissade pojke på första barnet men det var en flicka. Nu gissar han på en flicka medan många andra som står mig nära säger pojke. Så han kan ha fel denna gången också :) Så han är inte duktig på att gissa.