• MrsHelgesson

Spå könet med ring

Jag skulle vilja göra en liten undersökning eller ett test och se hur många av er som har fått rätt med detta testet. Jag skulle vilja att mammor som har gjort testet under tidigare graviditeter och mammor som är gravida nu skrev i denna tråd och svarade om ni fick rätt eller fel. Några kompisar har gjort testet och alla har fått rätt. En väninna har spått mig och första barnet visade flicka vilket jag också fick och det barn jag väntar nu ska tydligen vara en pojke. 

• Svar på tråden Spå könet med ring
  • Bebbelycka
    MrsHelgesson skrev 2010-10-06 12:36:27 följande:
    Vadå? Jag fattar inte. Hur ska jag kunna veta vad som är ja och nej?
    Fråga; vilket är ja, snurra eller pendla? Om pendeln snurrar så vet du att det är ja, om den pendlar vet du att det är utslag för ja.
  • kickan89

Min farmor har gjort ett liknande test på mig, fast hon knöt fast en nål i ena enden på en tråd, ist för en ring. Den cirklade (flicka) och enligt RUL blir det troligen en tjej. Har BF i november så får se om det stämmer :)

• Bebbelycka
    Jenniifer skrev 2010-10-06 12:36:40 följande:
    Min faster gör könstester med fast hon använder sig utav en tjockare ståltråd.
    Om tråden pendlar så är det ett visst kön och om den snurrar så är det det andra könet (som med ringar)
    Det är tydligen en teknik som hon lärt sig att man kan göra på tex kossor för att se vad det blir för kön på kalvarna.
    (hon bor på landet och hade kor förr)

Hon har haft rätt på min mammas alla (6st) barn , hon hade rätt på mitt första barn och nu även på min systers två barn :)
    Den här graviditeten så visade sig att det gömmer sig en flicka i min mage men på rutin ultraljudet v.18 så visade sig att det var en pojke. Så nu blir det spännande och se vad det blir :)
    Har hon rätt igen?
    Hade ultraljudet fel?
    Ja, vem vet? :)
    Min syster fick pojke, pojke, flicka när hon testade med ringen. På RUL med tredje barnet sa dem att det var en pojke..
    Ut kom en flicka, det är ju inte alltid de ser rätt på RUL.

Det blir ju spännande!
  • Jenniifer
    Bebbelycka skrev 2010-10-06 12:44:56 följande:
    Min syster fick pojke, pojke, flicka när hon testade med ringen. På RUL med tredje barnet sa dem att det var en pojke..
    Ut kom en flicka, det är ju inte alltid de ser rätt på RUL.

Det blir ju spännande!
    Jaa det ska verkligen bli jättespännande! Skrattande
  • MrsHelgesson

Äh, det funkar ju inte. Ringen gör ju ingenting, den bara stannar.

• Bebbelycka
    MrsHelgesson skrev 2010-10-06 12:52:15 följande:
    Äh, det funkar ju inte. Ringen gör ju ingenting, den bara stannar.
    Håll ringen över vänstra handleden och se om den börjar pendla eller snurra. Då får du veta hur många och vilket kön.
    Om man är gravid kan man hålla ringen över magen, och då få veta vilket kön det är på just det barnet.

Bara förtydligade ifall du missuppfattat något.
    Sen ska man inte vara stressad eller vara i en stressad/livlig miljö när man testar.
  • MeMyself   You

ska man göra på nått specieelt sätt. jag kommer inte ihåg. jag gjorde det med min dotter o fick att det var en dotter så det stämde ju. var det sitt eget hårstrå man skulle använda sig av?

• Lee90

Jag gjorde nyss över magen och den pendlade, en pojke alltså, och det är vad det är i magen också enligt rul :) coolt.

Svar på tråden Spå könet med ring